Page 271 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 271

několik principů, které ustanovují obsah a formu této duchovnosti pro počáteční krok
            lidské duchovní progrese. Zdůrazňuje se zde počátek, jelikož kvality i obsahy této
            duchovnosti jsou dynamické a proměnlivé, když někdo přechází z předcházejícího
            kroku a vchází do každého následného, vyššího kroku.


            1.   V   nové   éře   jsou   všechna   pojetí   duchovnosti   odvozena   z   ideje   přirozenosti
            Nejvyššího. Jak se již uvedlo před tím, ta je nejdůležitější a nejzávažnější záležitostí
            pro duchovnost obecně a lidskou duchovnost zvláště. Odráží pravou duchovní kvalitu
            každého společenstva či jednotlivce ve společnosti. Ústřední téma nové duchovnosti
            lze vyjádřit výrokem, že v uvědomění každého je a bude jen jeden Nejvyšší, kdož je
            Absolutní jedností a Jednotou všech principů a kdož se ve Stvoření manifestuje v
            nekonečné   variaci   a   nekonečným   počtem   aspektů   a   vyjádření.   Jakýkoli,   byť   jen
            vzdálený náznak možnosti existence tří či více bohů v jakékoli formě či pojímání je
            ošklivou myšlenkou, která znamená jen jedinou věc: Že je něco hrozně špatného v
            lidské duchovnosti. Proto lze jeden z nejdůležitějších důsledků, prostředků ověření a
            kontroly řádnosti duchovnosti nalézt v pojetí Nejvyššího, které kdo má. Pokud je
            odvozeno z pojetí jednosti a jednoty s jasným porozuměním, že může existovat jen
            jeden Bůh či jeden Nejvyšší, a ne tři či několik, pak je duchovnost v pořádku. Jakékoli
            pochybnosti,   odchylky,   myšlenky,   pocity   či   úvahy,   které   jsou   tomuto   pojetí
            protikladně, naznačují, že je něco hrozně špatného ve vlastní duchovnosti.


            Toto je nejzávažnější záležitostí veškeré duchovnosti, se kterou člověčenstvo stojí či
            padá. Celá historie pseudočlověčenstva je živým a živoucím příkladem tohoto jevu.

            Různá jména, která se užívají při přistupování k jedinému Nejvyššímu, se považují jen
            za jediný z nekonečných aspektů, který popisuje jeden či více zvláštních rysů, kterými
            může přirozenost Nejvyššího pochopit ten, kdo dává přednost tomuto jednotlivému
            jménu v souladu se svými duchovními potřebami. Ale tento jedinec jasně chápe, že je
            to název jen  jednoho rysu či aspektu jednoho Nejvyššího, a ne název Nejvyššího
            v Jeho/Její Absolutní přirozenosti.

            2.   Pojetí   jednoho   Nejvyššího   s   mnoha   jmény   určuje   též   typ,   postup   a   způsob
            Jeho/Jejího uctívání. Již v předešlém bylo uvedeno, že v nové éře nejsou žádné typy
            vnějšího rituálního a slavnostního uctívání. Pravé uctívání jednoho Nejvyššího se činí
            výhradně  vykonáváním užitku, činností a činů, praktickým životem, konáním  toho
            nejlepšího a plněním poslání a účelu vlastního života. Tím se nyní nemá říci, že se lidé
            nebudou dávat dohromady ve zvláštních shromážděních, zasvěcených pouze sdílení
            osobních   a   subjektivních   duchovních   zkušeností   a   výsledků   komunikování   s
            duchovním světem. Ta se konají a koordinují obzvláště pro tento účel. Také jsou skrze
            osoby k tomu zvlášť určené Nejvyšším poskytována Jeho/Její pravidelná přímá zjevení
            tak, jak jsou potřebná pro každý nový krok v duchovní progresi člověčenstva, a jsou
            zjevována,   sdílena   a   interpretována   buď   na   těchto   shromážděních,   nebo   jinými
            dostupnými komunikačními prostředky. V průběhu těchto shromáždění se též sdělují
            osobní zjevení od Nejvyššího a zjevení skrze vlastní duchovní poradce o připravenosti
            na přechod z předcházejícího kroku a na zahájení nového, následného a vyššího
            duchovního kroku. Takovou formou se odehrává pravá bohoslužba v nové éře.

            3. Zdroj, život a praktikování individuální duchovnosti se, jak se již uvedlo před tím,
            ustanovuje   přímou   komunikací   s   vlastními   duchovními   rádci,   Niternou   myslí   a
            obzvláště   s   nejvyšším   duchovním   poradcem.   Cokoli   je   třeba   a   nutně   pro   vlastní
            duchovní růst, zlepšení a pokrok, je k dispozici tomu, kdo o to žádá. Zásadou zde je,
            že nic není nikomu dáno či zjeveno, aniž by o to ze své svobodné vůle a volby
            nepožádal. Vnucovat někomu něco by bylo znásilňováním jeho svobodné vůle. Takový
            nátlak je u duchovních poradců nemyslitelný a nemožný. Nejvyšší vytváří v tomto
   266   267   268   269   270   271   272   273   274   275   276