Page 216 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 216

B.   Existuje   mnoho   úrovní,   vrstev,   sfér   a   dimenzí   reality,   které   jsou   obydleny
            všemožnými druhy čijících bytostí. Tyto vědomě uvědomělé bytosti jsou v neustálé
            souvztažné pozici vzhledem k lidem na planetě Zemi. Taková souvztažnost je jak
            pozitivní,  tak  i  negativní.  Proto  jsou  lidské  bytosti multidimenzionálními  bytostmi,
            které souběžně přebývají v několika dimenzích, ať si tento fakt uvědomuji či nikoliv.


            Toto je velmi důležité fundamentální zrnko pravdy těchto systémů. Zkreslení, zvrácení
            a nesprávné pojetí této pravdy přechází do dezinterpretace pravé funkce, struktury,
            působení a pozice v hierarchii duchovní, kosmické a universální organizace takových
            úrovní, vrstev, oblasti a dimenzí, role, kterou sentientní entity hrají v lidském životě, a
            role lidí v jejich životě. Taková zkreslení atd. značně likvidují užitečnost tohoto pojetí a
            rdousí počáteční pravdu v něm obsaženou.


            Jen zbavením se všech zamoření a nečistot shora popsaných se tato zrna pravdy
            mohou vyčistit tak, že se bude moci určit a umístit do náležité pozice užitečnost těchto
            systémů v jejich službě duchovnímu obrození a pokroku.

            14. Pojetí vlastnictví, kolektivismu a soukromí, která byla vyvinuta v průběhu historie
            lidstva, obsahují v sobě nějaká zrnka pravdy, která se nyní extrahují:


            A. Každý je nejzazším pánem svého života a středem svého vlastního vesmíru. Je tedy
            výhradním,   oprávněným   a   zákonným   vlastníkem   svého   vlastního,   jedině   jemu
            náležejícího vesmíru z Nejvyššího. Toto uspořádání pochází z Absolutní přirozenosti
            Nejvyššího, která se promítá do každé sentientní entity, tedy do každé lidské bytosti.

            To   je   velmi   důležité   základní   zrnko   duchovní   pravdy.   V   průběhu   dějin   lidského
            duchovního úpadku a budování zvyků, tradic a kultur byla ale tato pravda odchýlena,
            zvrácena, zmrzačena a zprofanována na zevní, vnější, hmotné vlastnictví fyzických
            statků, které mají shora popsanou duchovní souvztažnost. Ale takovýmto zacházením
            byl ztracen pravý význam a zardousila se pravda.


            B. Existuje nekonečný počet a nekonečná rozmanitost individuálních vesmírů, které
            vzaty společně v jejich celku vytvářejí jeden jedinečný a úplný supervesmír, kletý patří
            každému a jemuž patří každý. Takový  supervesmír  se jeví Nejvyššímu jako jediný
            jednotlivec - velká sentientní entita. Při takovém pojetí vše, co jedinec má, patří všem,
            a to, co mají všichni, patří tomuto jednotlivému jedinci.

            Toto je základním zrnkem pravdy takového pojetí. Ale jako pojem vlastnictví bylo také
            pojetí   kolektivismu   zcela   zvráceno,   deformováno   a   zmrzačeno   obrácením   jeho
            významu k vnějšímu, materiálnímu a fyzickému vlastnictví, na které nemá nikdo právo,
            neboť  patří celému společenství. Jedinec je vlastnictvím  takového kolektivu nebo
            společenství. To vedlo k rozvoji tradic, zvyklostí a kultur, které zcela udusily počáteční
            trnko pravdy, které obsahovaly.

            C. Cokoli nastává, probíhá a slévá se v něčím životě, vzniká vždy v jeho nejniternějším
            já. Je to vždy „uvnitř“, tudíž je to čistě subjektivní. Chápat toto „uvnitř“ lze kvůli
            povaze jeho subjektivního obsahu jen z tohoto „uvnitř“. Nikdo z „vně“ ale nemůže
            zaujmout pozici něčího „uvnitř“. To by se rovnalo zanechání vlastního života, což je
            holou nemožností. Taková situace vede k rozvoji pojetí soukromí. „Uvnitř“, které je u
            každého subjektivitou nejniternějšího stupně, je zcela privátní a nelze je prostoupit
            nebo pojmout z „vně“ čili zvnějšku.
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221