Page 197 - spjkbr
P. 197

Představitel PJKBR: Jak sis všimla, nejsem zaměřen na hmotu, jak
            tomu v dnešní společnosti orientované na peníze a kariéru často
            bývá. Jsem duchovní člověk.
            Kolegyně: Takže jsi členem nějaké církve.

            Představitel PJKBR: To, že jsem duchovní člověk, ještě neznamená,
            že jsem členem církve. Stejně jako sekty, tak i církve a náboženská
            učení, ze kterých vycházejí, nemají s pravým Bohem takřka nic
            společného. V konečném důsledku není moc velký rozdíl mezi
            sektou a církví, respektive náboženstvím jako takovým. Všechny
            jsou  založeny   na   dogmatech   a  na  tom,  co   který   jedinec,   nebo
            Stvořitel pod jakýmkoliv jménem skrze jedince v minulosti řekl.
            Na této minulosti pak věřící ulpívají a nejsou schopni přijmout
            něco nového. Každé náboženství se navíc vyhraňuje vůči ostatním
            věroukám, někdy přímo, jindy nepřímo, a to už jen svou rozdílnou
            podstatou, která je diametrálně odlišná od ostatních náboženství.
            Každé se prohlašuje za jediné správné a přistupuje podezíravě až
            nepřátelsky k ostatním. Vzniká zde tak guláš, kdy lidstvo jako
            celek není schopno vyznat se ve své pravé podstatě a nedokáže
            najít k pravému Bohu pravdivý, upřímný, přátelský a láskyplný
            vztah.   Jen   malé   procento   obyvatelstva   této   planety   je   toho
            schopno. Ostatní jsou nadále otroky své zavedené víry, snaží se
            najít   pravdu   v   dogmatech,   ustálených   pravidlech,   tradicích   a
            rituálech, jako je kromě jiného například chození do svatostánků.
            Jen udržováním sepsaných pravidel si prý nezprotiví svého Boha,
            kterého berou jako autoritu, která vyžaduje dodržování toho, co
            skrze své prostředníky kdysi sdělil. I kvůli tomu je zde tak mnoho
            ateistů, kteří v Boha raději nevěří, protože je odpuzuje pokřivený
            obraz, který o něm náboženství přinášejí. Zbytek se uchyluje k
            ezoterice, která přináší další alternativu.

            Kolegyně: Aha, tak už vím, odkud vítr vane. Jsi ezoterik, když jsi
            duchovní člověk, ale nejsi členem církve.

            Představitel   PJKBR:   Opět   tomu   tak   není.   Ezoterika   a   z   ní
            vyplývající nauky, které v současné době pohltily značné množství
            duchovně hledajících lidí, je velice nebezpečná. Její směry odvádějí
            od hledání Boha ve svém nitru, naopak podporují tezi o tom, že k
            duchovnímu   vzestupu   a   ke   zvládání   obtíží   člověk   Boha
            nepotřebuje.   Ezoterika   ze   Stvořitele   učinila   neosobní   a
            bezejmennou   podstatu.   Tyto   široce   rozvrstvené   nauky   slučují
   192   193   194   195   196   197   198   199   200   201   202