Page 82 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 82
Odpověď na tuto otázku si vyžaduje demonstraci a ilustraci, a tato se
uskutečňuje aktivací a uvedením do dominance té potenciální volby, která
existuje v každém do věčnosti. Nicméně, jakmile se tato lekce naučí, jakmile se
všem plně, kompletně a naprosto manifestuje, ilustruje a demonstruje přirozenost
negativního stavu v aktivním a dominujícím postavení a jakmile se naplní jeho
užitek, pak samozřejmě se kompletně a naprosto deaktivuje během jednoho
časového cyklu, nebo na konci tohoto časového cyklu. Tehdy se znovu obnoví
jeho původní podoba či forma, což je přítomnost věčné svobodné volby jako
možnosti odmítnout svůj původ z Absolutního Zdroje Nejvyššího. Ovšem takové
chápání negativního stavu není pro negativní stav akceptovatelné, a proto je
dovoleno vytvářet všemožné filosofie, náboženské systémy, mystické systémy,
systémy víry, ritualistické směry, jež by zdůrazňovaly duální povahu
Nejvyššího, kontradikce, opaky a povýšení negativního stavu do pozice
rovnosti s pozitivním stavem. Ve východním náboženském mysticismu a v
západním náboženském křesťanství je plno takových ohavností, což se odráží ve
finalistickém výroku Bible, že jeden bude zatracen navěky trpět v peklech v
negativního stavu. Tyto filosofie jsou přesvědčivými prostředky, neboť jsou
přestrojeny za zjevení Nejvyššího, to jest tvrdí, že to zjevil Nejvyšší. Ale ovšem
Nejvyšší je dokonce popisován jako zlostný, nepřátelský, trestající, represivní,
odsuzující Bůh. Toto je negativní. V křesťanské Bibli je to například úplnou
samozřejmostí. Na jedné straně je milosrdný, milující a laskavý Bůh, a na druhé
straně je žárlivý, trestající, nenávidící, poskvrněný krví, zlostný Bůh, což je
popisem naprosté negativity. Toto bylo dovoleno Nejvyšším, aby se mohla poznat,
ilustrovat a demonstrovat pravá povaha negativního stavu a aby se mohla odhalit
krutost, ohavnost a marnost negativního stavu. Jde tady o to, že bez takového
systému víry by negativní stav nemohl plně projevit sebe a svoji povahu, neboť
věříte-li, že budete v negativní stavu pouze dočasně, a ne věčně, a věříte-li, že
negativní stav není z Absolutního Zdroje, potom ovšem negativní stav nemá
žádnou hodnotu a nemůže se náležitě projevit, protože nikdo by neuvěřil a
neměl důvěru v jeho existenci. Bylo by to jako předstírání, jako hra, jako situace
typu „tvařme se, že...“. Toto je jeden z rozhodujících, životně důležitých důvodů,
proč Nejvyšší uvádí, že všechny náboženské, mystické a filosofické systémy, které
v současnosti existují na planetě Zemi, ať jsou jakkoli významné, ať
vypadají jakkoli pravdivě, musí být bezpodmínečně odstraněny, pokud
zachovávají tuto dualitu a staví na stejnou úroveň pozitivní stav s negativním
stavem a tvrdí, že negativní stav bude existovat a trvat absolutně věčně. Musí
být nahrazeny tímto Novým zjevením, novou filosofií a novým vysvětlením povahy
negativního stavu. Jelikož negativní stav v podstatě vyčerpal svoji užitečnost a jeho
povaha byla úspěšně demonstrována, ilustrována a prokázána, už více není
nutné udržovat či dovolovat zvěčňování ideje duality vesmíru a stvoření, duality
přirozenosti Nejvyššího a pojímat Nejvyššího v doslovných biblických termínech či ve
východních termínech duality, to jest že obsahuje v absolutním smyslu obě opačné
přirozenosti, jak pozitivního, tak negativního stavu. Z toho důvodu musí být
prohlášeno, že negativní stav a pozitivní stav nejsou opaky, protože pokud uvedete či
připustíte, že jsou to opaky, uvádíte a připouštíte, že mají stejnou hodnotu. Namísto
toho je pouze jeden stav, který je pozitivní stav, stav lásky a moudrosti, stav dobra
a pravdy, stav objektivity a spravedlnosti, což je Nejvyšší, Pán Ježíš Kristus,
Kdož je absolutně pozitivní; a potom je tu odvozenina relativního stavu
sentientních entit, které jsou relativní k Absolutnímu Stavu Nejvyššího a které
samy ze sebe, z té možnosti popřít existenci Nejvyššího, fabrikují či aktivují
negativní stav, který je proto popřením pozitivního stavu, nikoli opakem
pozitivního stavu. Popírání něčeho není rovno tomu něčemu, protože to pramení