Page 81 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 81

volby musí být zachována do  věčnosti,   potom   člověk   dospěje   k nebezpečnému,
            špatnému  a  falešnému  závěru,  že  přirozenost  Nejvyššího,  Pána  Ježíše  Krista  je
            duální.   To   znamená,   že   Nejvyšší   je   jak  pozitivní, tak i negativní a že Nejvyšší je
            původcem negativního stavu stejně jako stavu   pozitivního   za   účelem   zachování
            svobody  volby  a  že  ta  svoboda  volby  není  možná,  pokud neexistují dva naprosto
            opačné absolutní stavy v přirozenosti Nejvyššího, jeden  pozitivní a jeden negativní.

                   Takže   toto   je   dokonce   ještě   nebezpečnější   pojetí   a   idea   než   ta   první,
            protože  v této konotaci bojovat proti negativnímu stavu se rovná boji s Nejvyšším.
            Touto ideou  je  prosáknuta  především  východní  filosofie  duality,  jing  a  jang,  noc  a
            den,  pozitivní  a   negativní  a  podobné  koncepty,  které  jsou   krajně  nebezpečné,
            protože   dávají   do   rovnosti   zlo   s dobrem   a   všechno   negativní   se   vším
            pozitivním  a   vkládají   do   toho  věčnou  a  absolutní  hodnotu.  Člověk  by  měl  proto
            pasivně  dovolit  negativnímu  stavu,   aby dominoval v jeho životě, a doufat, že se
            bezděčně ocitne na pozitivní straně. Ovšem  ať   člověk   dělá   při   takovém   druhu
            pojetí  cokoliv,  vždy  je  to  věcí  náhody.  Na  druhé  straně je věcí ohromného úsilí a
            zápasu a oběti a vzdání se všemožných věcí být hoden   být   součástí   pozitivního
            stavu.   Z těchto   idejí   vycházejí   všechny   ty   restrikce,   tabu,  vnucení, pravidla a
            předpisy zvyků, tradic, konvencí, náboženství a duchovních směrů  jak   východních,
            tak   i   západních,   které   zakazují   lidem   dělat   určité   věci   a   které   jim  vnucují
            určité   zvyklosti,   jež   jim   umožní   jít   do   pozitivního   stavu.   Zároveň   tvrdí,   že
            negativní   stav  bude  trvat   navěky.   A   že  pokud   se   člověk   neřídí   těmi  pravidly   a
            předpisy,  je zatracen a odsouzen do věčnosti v absolutním smyslu trávit svůj život v
            negativním   stavu  či  se  neustále  inkarnovat  na  Zemi.  Nuže,  negativní  stav  chce,
            abychom  tomuto  věřili, protože hlavní bodem zde je, že negativní stav se náramně
            snaží   přesvědčit   lidi,     že  je  navěky.  Toto  je  finalistický  přístup,  který  je  tak
            přirozený  či  imanentní  v povaze  negativního stavu. Je zajímavé, že doslovný smysl
            Svatých knih, jako je například Bible,  je    plný    takových    finalistických    tvrzení,
            protože   ta   tvrzení    jsou    činěna    z pozice  negativního   stavu.   Lidé,   kteří   jsou
            omezeni   a   ohraničeni   nevědomostí   negativního  stavu   a   vnucováním   zákazů
            negativního   stavu,   mají   tendenci   posuzovat   všechno   z pozice finálnosti či
            finalistického přístupu a nevidí věci takové, jaké jsou, to znamená  v jejich neustále
            se měnícím plynutí a v jejich potenciální povaze.

                   Pravou   realitou   je,   že   pozitivní   stav   je   absolutní,   protože   pramení   z
            Absolutního  Zdroje a jako takový nezávisí na negativním stavu ve věci svého trvání,
            jsoucna a bytí.   Kromě  toho,  přirozeností  absolutního  pozitivního  stavu  a  jeho
            imanentním  stavem  je   svoboda   a   nezávislost.   Proto   existuje   absolutně   na
            základě   absolutní   volby.   Nuže,   absolutní   volba   nepotřebuje   žádné   relativní
            volby,   Ty   se   objeví,   ty   relativní   volby,  pouze   v bodě  stvoření   bytostí   a   entit,
            které  přicházejí  z Absolutního  Zdroje,  je  tam  potřeba  učinit  rozhodnutí  přijmout,
            nebo  popřít  ten  Absolutní  Zdroj.  V přítomnosti  takové potřeby pro rozhodnutí je
            potenciálnost  pro  nastávání,  probíhání  a  stávání  se     negativního  stavu.  Avšak
            takové  vědomí,  tedy  vědomí,  že  si  mohu,  ale  také  nemusím   zvolit absolutnost
            Nejvyššího a že jsem z Nejvyššího,  podle Nejvyššího, skrze  Nejvyššího  a  s Nejvyšším,
            je  dostatečné  a  je  jedině  platné  pro  naprosté,  kompletní  a neomezené  zachování
            neustálé   svobody   volby.   Takže   žádná   aktivace   a   dominance  negativního  stavu
            není  vůbec  nutná  pro  zachování  jsoucna  a  bytí  pozitivního  stavu,  neboť  ten  je  i
            tak  neustále,  od  věčnosti  do  věčnosti.  Takže  aktivace  a  dominance  negativního
            stavu  dochází  k uskutečnění  jen  položením  otázky:  „Jaký  by  byl  život  bez  jakékoli
            duchovnosti,  se  zkreslenou  duchovností  a/nebo  pokud  by  měl  být  vysvětlen  jako
            pocházející   z jakéhokoli   jiného    zdroje,    než    je    Absolutní    Zdroj   Nejvyššího.“
   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85   86