Page 53 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 53

Z:     Ano, ano, a... to je velice dobrá formulace otázky.

            X:     Jinými slovy, jestli si  dovedeš představit... jestli můžeš prožívat své milování
            se  s A.  jako  milování  se  s Nejvyšším  a  s veškerým  stvořením,  takže  by  tam  byl
            pocit  univerzálnosti  spíše,  než  pocit  individuality  a  výlučnosti,  je  to  uspokojivá
            možnost  volby?


            P:     Není,   protože   by   tu   bylo   omezení   při   milování   se   s ní.   On   by   se
            omezoval  z nejvyšší duchovní úrovně. Omezoval by se jen na jeden aspekt, jež ona
            reprezentuje,    a  ne  na  její ostatní  aspekty,  které  jsou  reprezentovány  ve  všech
            ostatních.


            X:     Než  se  k tomu  vrátíme  a  dáme  Z.  příležitost  vyjádřit  to  způsobem,  jakým  se
            on  vyjadřuje,   který   se  může   lišit   od   způsobu,   jak  to   vyjadřuji   já,   dovolte   mi,
            abych   se   s vámi  podělil  o  některé  myšlenky,  které  tu  postupně  uvedu  do  vaší
            pozornosti. Je mi  jasné,  že  pokud  někdo  vychází  z negativního  stavu  a  pokouší  se
            dospět  k   náležitému     chápání  pozitivního  stavu,  je  to  nesmírně  těžké  kvůli
            důmyslné  pasti,  kterou  vynalezl   negativní   stav,   a   proto,   jak   to   já   cítím,
            náležitý   způsob,  jak   přistupovat   k tomuto  problému, je začít z pozitivního stavu
            lásky  a  moudrosti  a  z této  pozice  přemýšlet,  co  udělal negativní stav se sexualitou
            jako   prostředkem   nakládání   se   základními   principy     lásky   a   moudrosti   v   těch
            souvztažnostech. A jak já to chápu, podstatným bodem je, že  negativní   stav   přišel
            na   důmyslnou   metodu,   jak   se   vypořádat   s dualitou   lásky   a   moudrosti
            pomocí jiné duality, jež je dualitou pseudočistoty, která se prezentuje jako  nejvyšší
            hodnota,   a   naprostou   ohavností,   která   se   prezentuje   jako   nejnižší   hodnota.
            Jinými  slovy,  negativní  stav  překrucuje  sexualitu  prostřednictvím  pasti,  do  které
            se  každý   chytí,   a   základním   konceptem   je   -   rozdělme   sexuální   zkušenosti
            do   dvou  kategorií.   Jednu   kategorii...   jedné   kategorii   přidělíme   velmi   vysokou
            hodnotu.  Tuto  nazýváme  manželství,  této  říkáme  čistota,  a  tato...  protože  je  tak
            hodnotná...  bude  výlučná. Takže klíčovým pojmem je výlučnost.


                   Na  druhé  straně  představíme  alternativní  formu  sexuality,  což  je  sexualita
            bez  jakékoli hodnoty; zatímco výlučnost znamená  nejvyšší  hodnotu,  promiskuita
            představuje žádnou hodnotu, a takovýmto způsobem každému nabídneme volbu
            mezi   dvěma  formami  sexuality...  vyberte  si.  Sexualita  vysoké  hodnoty
            charakterizovaná   výlučností,   a   sexualita   bez   hodnoty   charakterizovaná
            promiskuitou. Vyberte si. V obou  případech   prohrajete,   a   jen   co   se   chytíte   do
            těchto  pastí,  kde  jste  podmíněni  myslet  způsobem „buď, anebo“, je velice těžké se z
            nich vymanit, a tak to je na světě.

            P:     Jak  jsem  odezíral,  tvoje  Niterná  mysl  to  neustále  potvrzovala  tvým
            „ANO“  prstem.


            Z:     Mým? Jo.

            P:     Říká  „ano,  je  to  pravda“,  a  když  X.  vysvětloval  názor  té  paní,  proč  je  ona...
            tvoje  Niterná   mysl   říkala    ne,   ne,   ne,   protože   je   v tom   něco   hlubšího,   než
            ti  může  X.  poskytnout. Všiml sis toho?

            Z:     Jo. jo. Jsem si toho všeho vědom, jenže...


            X:     Je  mi  jasné,  že  moje  přítelkyně,  tato  80letá  stará  žena,  která  byla  vdaná  a
            měla   děti  a...  víte...  žila  ve  světě,  ačkoli  byla  vždy  velice  duchovně  zaměřená,
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58