Page 45 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 45

rozdílnými   významy výrazu negace negativního. Já jsem ten výraz používal. Jak
            neguješ negativní?  A ty jsi zaujal tento postoj.

            P:     Z jaké pozice?


            X:     Z jaké  pozice?  Pokud  neguješ  negativní  ve  smyslu  popírání,  že  negativní
            stav  vůbec existuje...

            P:     Je to negativní.

            X:     ...napájíš  negativní  stav.  Kdežto  pokud  neguješ  negativní  ve  smyslu  uznání,
            že  negativní stav existuje, a zvolíš si být bez negativního stavu, potom...


            P:     Když mu nenaletíš, potom...

            X:     ...potom si od něj osvobozen. Protože užíváš tu negaci z pozitivního stavu.


            P:     Vidíš ale, že srozumitelnější je to podle metafyzického pojetí zóny vymístění.
            Ve  chvíli,   kdy   se   ztotožníš   s myšlenkou,   že   existují   nějaké   jiné   možné
            principy   než  duchovní,  samy  o  sobě  a  samy  od  sebe,  už  více  nemůžeš  existovat
            v  rámci  těchto  principů.  Musíš  být  tedy  mimo  ně.  Tak  si  vytváříš  svůj  vlastní
            pseudovesmír,  nebo  nazvi si to, jak chceš.


            X:     Což  není  přesně...  Odpovídá  to  sebevražednému  aktu  sebezničení,  ale  není
            to  sebezničení  ve  smyslu  ukončení  existence,  je  to  duchovní  smrt,  která  jedince
            vystrčí  vně stvoření.

            P:     Ano,  a  to  je  smrt.  Ale  v tom  smyslu,  že  je  tam  vzkříšení,  chápete?  Něco
            takové  jako  věčná  smrt  neexistuje,  protože  by  to  bylo  v rozporu  s přirozeností
            Nejvyššího,  Kdož  je  věčně  živý.  Existuje  pouze  jeden  Absolutní  Stav,  což  znamená,
            že existuje jen  jeden  stav  věčného  bytí  naživu.  Všechno  ostatní  je  jen  relativní.
            Něco   takové   jako  absolutní   smrt   neexistuje.   Neboť   potom   by   existovali   dva
            Bohové,  což  je  strašná  představa  pro  pozitivní  stav,  byť  i  jen  na  ni  pomyslet.  Z
            toho   důvodu   negativní   stav  nemůže být navěky pravě na tomto základě a podle
            tohoto principu.


            X:     A  toto  je  přesně  to,  co  se  negativní  stav  snaží  nejzatraceněji  udělat;  učinit
            se  věčným a vyrovnat se pozitivnímu stavu.

            P:     Ano. O tom je tato válka. Celá duchovní válka je právě o tomto.

            X:     A o tomto bylo sestoupení Ježíše Krista po ukřižování do pekel.


            P:     Ano.

            X:     Určit tu hranici, stanovit tu hranici.


            P:     Ano. A podrobit si je a stát se Pánem pekel a poskytnout jim příležitost
            uvědomit  si to a vrátit se zpět.

            X:     Potvrdit fakt, že oni nejsou rovnocenní a opační a věční.

            P:     Nemohou   být.   Nemohou   být,   protože   nepocházejí   z Absolutního.   Nic
            špatné  nepochází   z Absolutního,   chápete.   Proto   tedy   zlo   pochází   z relativního,
            proto   tedy   je   zlo   relativní   k relativnímu   a   nemůže   být   navěky.   Má   jen
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50