Page 45 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 45
rozdílnými významy výrazu negace negativního. Já jsem ten výraz používal. Jak
neguješ negativní? A ty jsi zaujal tento postoj.
P: Z jaké pozice?
X: Z jaké pozice? Pokud neguješ negativní ve smyslu popírání, že negativní
stav vůbec existuje...
P: Je to negativní.
X: ...napájíš negativní stav. Kdežto pokud neguješ negativní ve smyslu uznání,
že negativní stav existuje, a zvolíš si být bez negativního stavu, potom...
P: Když mu nenaletíš, potom...
X: ...potom si od něj osvobozen. Protože užíváš tu negaci z pozitivního stavu.
P: Vidíš ale, že srozumitelnější je to podle metafyzického pojetí zóny vymístění.
Ve chvíli, kdy se ztotožníš s myšlenkou, že existují nějaké jiné možné
principy než duchovní, samy o sobě a samy od sebe, už více nemůžeš existovat
v rámci těchto principů. Musíš být tedy mimo ně. Tak si vytváříš svůj vlastní
pseudovesmír, nebo nazvi si to, jak chceš.
X: Což není přesně... Odpovídá to sebevražednému aktu sebezničení, ale není
to sebezničení ve smyslu ukončení existence, je to duchovní smrt, která jedince
vystrčí vně stvoření.
P: Ano, a to je smrt. Ale v tom smyslu, že je tam vzkříšení, chápete? Něco
takové jako věčná smrt neexistuje, protože by to bylo v rozporu s přirozeností
Nejvyššího, Kdož je věčně živý. Existuje pouze jeden Absolutní Stav, což znamená,
že existuje jen jeden stav věčného bytí naživu. Všechno ostatní je jen relativní.
Něco takové jako absolutní smrt neexistuje. Neboť potom by existovali dva
Bohové, což je strašná představa pro pozitivní stav, byť i jen na ni pomyslet. Z
toho důvodu negativní stav nemůže být navěky pravě na tomto základě a podle
tohoto principu.
X: A toto je přesně to, co se negativní stav snaží nejzatraceněji udělat; učinit
se věčným a vyrovnat se pozitivnímu stavu.
P: Ano. O tom je tato válka. Celá duchovní válka je právě o tomto.
X: A o tomto bylo sestoupení Ježíše Krista po ukřižování do pekel.
P: Ano.
X: Určit tu hranici, stanovit tu hranici.
P: Ano. A podrobit si je a stát se Pánem pekel a poskytnout jim příležitost
uvědomit si to a vrátit se zpět.
X: Potvrdit fakt, že oni nejsou rovnocenní a opační a věční.
P: Nemohou být. Nemohou být, protože nepocházejí z Absolutního. Nic
špatné nepochází z Absolutního, chápete. Proto tedy zlo pochází z relativního,
proto tedy je zlo relativní k relativnímu a nemůže být navěky. Má jen