Page 25 - pzncelek
P. 25
POSELSTVÍ SEDMÉ
O životě a jeho smyslu. Více o sexualitě a sexuálním styku
Dne 30. března 1982
Dnes byla přijata následující poselství od Pána.
Je důležité si uvědomit, co ustanovuje život. Co je život ? Nábožensky založení lidé
správně tvrdí, že Bůh, Ježíš Kristus, Nejvyšší, nebo ať používají jakákoli jména, je život. Ale
tato jména jsou bez znalosti toho, co znamenají, nepoužitelná při stanovení náležité definice
a chápání života. Proto bude dnes užitečné zpracovat něco o pojetí života.
Život lze definovat a pojmout pouze duchovními principy a kategoriemi. Tyto základní
duchovní principy a kategorie v obecném smyslu jsou Láska a Moudrost. V širším smyslu
lze život zařadit pod pojmy známé jako femininita a maskulinita a pod vše, co reprezentují,
popisují a znamenají.
V tomto pojetí lze život definovat jako neustálou výměnu, sjednocování, spojování,
individualizaci, vyzařování a přenášení těchto principů, kategorií a všech jejich odvozenin
od věčnosti do věčnosti se všemi důsledky takové aktivity.
Bylo mylné předpokládat, že tyto principy a kategorie jsou prázdnými pojmy nebo
abstraktními ideami, které nejsou nijak hmatatelné. Co se tohoto týče, jsou jedinou
konkrétní, hmatatelnou, faktickou a aktuální realitou ve jsoucnu a bytí. Jsou pravou esencí,
substancí, stavem, procesem, obsahem a formou, jež se nazývá život. Život je bez nich
rozpoznatelný a pojímatelný. Ve svém čistém rozpoložení bez počátku a konce ustanovují
úplné pravé vědomí a uvědomění. Jsou v absolutním smyslu pravým obsahem a formou
toho, co lidé nazývají Bůh, Nejvyšší atd. Nejvyšší je tedy Producentem, Udržovatelem,
Podporovatelem, Sjednocovatelem, Vyzařovačem života ze Sebe Sama/Samé v absolutním
smyslu, protože Nejvyšší ustavuje všechny tyto principy a kategorie v Absolutním stavu a
Absolutním procesu. On/Ona je samým principem a kategorií v sobě a o sobě. Žádný jiný
zdroj života neexistuje. Takže Nejvyšší je opravdu Životem v Sobě.
Na straně druhé jsou sentientní entity přijímači, nosiči a nádobami tohoto života
v relativním stavu a procesu, jak tak důkladně a znamenitě ukázal Swedenborg.
Z hlediska sentientních entit lze jejich životy definovat jako stav a proces přijímání, vnímání,
obsahování, asimilace, diferenciace, individualizace, prožívání a přenášení všech výše
uvedených duchovních principů a kategorií v jedinečném a neopakovatelném obsahu a
formě za účelem reciprocity, sdílení, vespolnosti a vzájemného prospěchu všeho Stvoření.
Stvoření bylo, je a bude navěky za tímto účelem.
Jelikož je život vyzařován a přenášen do sentientních entit a do lidských tvorů z Nejvyššího
a Nejvyšším, je Nejvyšší v každém jediným možným životem. Jelikož přijímání, vnímání,
obsažení, přizpůsobování, diferenciace, individualizace, prožívání a přenášení tohoto života
je z Nejvyššího a Nejvyšším, Nejvyšší v Sobě Samém/Samé obsahuje všechny možné
nekonečné rozmanitosti a počty jedinečností ve jsoucnu a bytí od věčnosti do věčnosti.
Takže v tomto smyslu je Nejvyšší absolutně Jedinečná bytost a entita. Nikdo jiný nebyl,
není a od věčnosti do věčnosti nebude životem a jako Nejvyšší.
Možnost bytí a jsoucna jedinečných a neopakovatelných jedinců zcela vyplývá z Absolutní
jedinečnosti Nejvyššího. Tudíž nic ve Stvoření nemůže či nesmí být opakovatelné. V této
jedinečnosti je zakotven sám princip života a žití. Život může sám sebe udržovat jen svou
jedinečností a neopakovatelností. Mimo takovéto rozpoložení neexistuje žádný pravý život.