Page 23 - pzncelek
P. 23

POSELSTVÍ ŠESTÉ


                                O swedengorgově chápání Posledního soudu.
                                     O Bibli a jejích rozličných významech





            Dne 30. března 1982

            Dnes byla přijata od Pána následující poselství.

            Dneska pouze dvě stručné připomínky:

            Za prvé, to, čemu byl Swedenborg svědkem ve světě duchů jako poslednímu soudu, bylo ve
            skutečnosti ukončení Temných věků. Nebylo to ukončení typické lidské éry. Poslední soud
            byl vykonán v určité oblasti v intermediálním světě, jež byla  zodpovědná  za ustanovení,
            udržování, napájení a podporování věčného trvání Temných věků ve světě duchů i na
            planetě Zemi. Všechny ostatní světy a zbytek zprostředkujícího světa a jeho oblastí se
            tohoto soudu nezúčastnil, protože v té době typická lidská éra ještě nesplnila svůj účel a
            užitek z hlediska Velkého plánu Nejvyššího.

            Swedenborg  tyto události vnímal jako globální, a nikoli jako lokální. Tato lokální událost
            musela být podniknuta za účelem přípravy na ukončení typické lidské éry a pro zahájení
            Věku nové duchovnosti. Z určitých duchovních důvodů nebylo  Swedenborgovi  dovoleno,
            aby   vědomě   věděl,   že   to,   čeho   je   svědkem,   nebyl   počátek   Nového   věku,   ale   krajně
            důležitého   období   přechodu   z Temných   věků   do   Věku   nové   duchovnosti.   Extrémní
            důležitost této události poskytla Swedenborgovi pochopitelný pocit (byť nesprávný), že to
            byl počátek Nového věku. Swedenborg neuvědoměle pociťoval, že tyto události během jeho
            doby simulují začátek Nového věku. Proto správně vnímal, že by zde neměl být žádný
            nápadný   rozdíl   v životních   stylech   lidí   na   planetě   Zemi.   Neměl   být   rozeznatelný   jako
            výsledek posledního soudu, který byl vykonán nad zakladateli a zvěčňovateli Temných
            věků.   Jedinou   zřejmou   věcí   měla   být   větší   duchovní   svoboda   myšlení,   vyjadřování   a
            racionálního   myšlení.   Odtud   pochází   tak   rozšířené   vědecké   osvícení,   ale   již   ne   tolik
            rozšířené duchovní osvícení, nastávající jako výsledek tohoto soudu. Na přírodní úrovni,
            před ukončením typické lidské éry, bylo nutné začít nejprve s vědeckým osvícením (aby se
            v lidské mysli rozptýlila hustá temnota pověr, předsudků a předpojatostí Temných věků)
            před tím, než by se široké duchovní osvícení mohlo zachytit s trvalými výsledky.


            Za druhé, otevření vnitřního a niterného smyslu Bible, zjeveného  Swedenborgem, se na
            Zemi nemohlo v široké míře uchytit, jak mnozí očekávali. Dokonce i nyní jen několik lidí na
            Zemi ví o vnitřním a niterném smyslu Slova. Převážná většina křesťanů stále rigidně lpí na
            doslovném smyslu Bible, aniž by v ní vnímali jakýkoli jiný smysl či význam.


            Pokud existuje typická lidská éra, je nemožné, aby se mnohonásobný smysl a význam Bible
            a jiných svatých knih mohl na Zemi uchytit. Pokud by tomu bylo tak, lidé by měli sklon
            využívat tyto významy pro své nízké motivace, což by vedlo k profanaci svatosti Slova a, ve
            vyšším smyslu, Pána. Taková profanace by vedla k jejich věčnému zatracení. To je to, co
            v zásadě   znamená   neodpustitelný   hřích   (proti   Svatému   duchu).   Jelikož   nikdo   správně
            nechápe tyto významy (Swedenborgovi  bylo dovoleno zjevit jen malinký zlomek těchto
            významů   –   nedostatečný   k znesvěcení),   nikdo   je   nemůže   znesvětit   a   být   zatracen   na
            věčnost.   V tomto   smyslu   neexistují   takové   věci   jako   neprominutelné   hříchy.   Opět   se
            opakuje: Vnitřní smysl hovoří o potencialitě takové situace, která může vést k věčnému
            zatracení   spácháním   neprominutelného   hříchu.   Doslovný   smysl   ale   tuto   potenciální
            možnost   obrací   v konečnou   a   absolutní   jistotu.   Paradox   je   zde   zřejmý:   Přechodnost
            dočasného přírodního stupně rigidně lpí na nesprávné ideji jeho iluzorní nesmrtelnosti. Nic
            v tomto stupni není trvalé. Za těchto okolností se tudíž nemůže přihodit nic, co by přivádělo
            do nezměnitelného stavu a rozpoložení. Pokud existuje typická lidská éra, Pán dobře pečuje
            o to, aby nikdo nikdy nebyl s to spáchat takovou profanaci.
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28