Page 76 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 76
KAPITOLA 5.
vyjmi napřed z vlastního oka kládu, a teprve prohlédneš, abys mohl
vyjmouti z oka svému bratrovi mrvu.‘
‚Dívat se na mrvu k bratrově oku‘ je dívat se navenek z pozice venkovní (zvenku
navenek). ‚Ve svém oku nepozorovat kládu‘ znamená nebrat v úvahu nepořádek
obklopující vlastní nejniternější Duchovní mysl. Není vůbec možno mít jasné vidění,
nedojde-li k náležitému vyčištění nejvnitřnější oblasti vlastní bytosti od veškeré
zaneřáděnosti. ‚Vlastní oko‘ označuje pravý střed nejniternější Duchovní mysli. Jenom
tato Mysl může vidět náležitě. Avšak tam byla postavena kláda negativním stavem, aby
bylo zablokováno toto vidění čili správné vnímání duchovní reality. Aby se jasně
vidělo, co se má činit s ostatními oblastmi vlastní mysli a života (zde označenými ‚svým
bratrem‘), je nutno nejdříve odstranit tu kládu - blok z nejniternější oblasti celku
vlastní mysli.
Proto se potřebuje počáteční zakročení. Ve druhém stupni pokročení, který odráží
kniha Kdo jsi a proč jsi zde?, jde o pokus dostat se dále v tomto ohledu, avšak stále ještě
bez přímého přiznání potřeby pracovat s vlastní vnitřní i vnější myslí. V rámci tohoto
kroku se radí spojit se nejdříve s vlastní Duchovní myslí a pak z této pozice, před
obrácením ‚stínu‘ a než dojde ke styku s vlastními duchovními rádci, vyřešit zpočátku
všelijaké druhy všedních, pozemských problémů, které jsou obvykle čistě
psychologického (vnitřní (interiorní) mysl), nebo tělesného charakteru (exteriorní
(vnější) mysl).
Ve skutečnosti jsme se v tomto procesu, po navázání styku s Duchovní myslí, učili, jak
prosit vlastní Duchovní mysl, aby nám ukázala náležité kroky, které třeba učinit. Je
nutno usilovat nejdříve o proměnu ‚stínu‘? Nebo vyvolat vlastní duchovní rádce na
úrovni Duchovní mysli? Nebo zda by nebylo výhodnější vyřídit vlastní psychologické a
somatické problémy z pozice Duchovní mysli dříve, než by se postupovalo dál? Ve
všech těchto případech má se pracovat ve směru z vnitřku k zevnějšku. Různí jedinci
mají různé potřeby a rozličné stupně pohotovosti, které rozhodnou o volbě vhodného
přístupu.
V druhem kroku této metodologie byl vyvinut složitý systém bezpečnostních prověrek,
které bylo radno přísně sledovat, aby bylo zaručeno, že došlo ke styku s pravou Vnitřní
myslí a pravými duchovními rádci. Zpočátku a jen pro kratičkou dobu byly tyto
bezpečnostní prověrky validní a dobře sloužily tomu, k čemu byly určeny: eliminovaly
možné podvodníky. Avšak jak začalo docházet k ohromným změnám v duchovním
světě a přitom víc a víc vychytralých a protřelých negativních entit mělo dovoleno
vstoupit do lidských myslí na vaší planetě, staly se tyto bezpečnostní prověrky méně a
méně spolehlivými. Došlo k bodu, kdy se staly neužitečnými a jenom pro smích
negativnímu stavu. Hlavním důvodem pro tuto situaci je to, že až dosud nebyl dovolen
přímý pracovní přístup na odstranění nečistot negativního stavu, jež obkličují vnitřní i
vnější mysl. Tyto úrovně mysli se staly nyní nejspolehlivějšími baštami negativního
stavu pro blokování každé správné percepce toho, co se děje v Nejniternější duchovní
mysli.
Doposud hlavní nápor útoků a blokování negativního stavu mířil proti nejniternější
Duchovní mysli. Proto to soustředění se na práci s Duchovní myslí. Jak se stával přístup