Page 74 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 74
KAPITOLA 5.
měl ve svých dřívějších stádiích sledovat určitý přesně definovaný postup. Hlavním
úsilím bylo přijít do styku s vlastní pravou Vnitřní myslí čili, podle nynějšího názvu, s
Nejniternější duchovní myslí, a z té pozice pak započít práci nad postupným
eliminováním lidských problémů a běd, nakupených od okamžiku tělesného narození
na planetě Nula až do chvíle vstupu do léčení.
Zde se sluší poznamenat, proč Vnitřní mysl byla přejmenována na nejniternější
Duchovní mysl. Pojem ‚Vnitřní mysl‘ byl definován v knize Principy duchovní hypnózy.
Obsah této definice předpokládal existenci duchovní reality skryté v hlubinách lidské
mysli. V procesu jakéhokoliv typu léčby - před zavedením duchovní hypnózy - byla tato
oblast lidské mysli úplně zanedbána nebo i zcela odvržena. Nová léčebná metoda,
popsaná a formulovaná v té knize, přivedla k napravení toho nedostatku a zavedla do
jakéhokoliv typu léčby duchovní přístup. Postupně byl termín ‚Vnitřní mysl‘ převzat
jinými odborníky na poli hypnoterapie bez odkazu na výše uvedenou knihu a aniž by
byla vzata v úvahu duchovní definice toho pojmu. V přítomné době každý přijímá tento
termín, ale bez duchovního obsahu. Tímto se ukázalo, že negativní stav úspěšně
kontaminoval samotné principy, jak byly formulovány v té knize. Z tohoto důvodu
nemá pro pravou duchovní esenci lidské mysli déle již smysl, při existující
kontaminované duchovní situaci, vzývat vnitřní mysl během léčebného procesu. Místo
ní se vyvolává pseudomysl, která blokuje pravou Duchovní mysl v její cestě ven. Aby se
vyhnulo tomuto zatarasení, je radno od této chvíle užívat termínu Nejniternější
duchovní mysl. Tento pojem vystřídal termín ‚Vnitřní mysl‘.
Ale vraťme se k našemu tématu: V knize Principy duchovní hypnózy předcházel procesu
práce s jednotlivcovými problémy, po navázání spojení s Duchovní myslí, pokus obrátit
vlastní ‚stín‘ a přivolat vlastní duchovní rádce. Jakmile stín byl přeměněn a spojení s
duchovními rádci bylo navázáno, pak tehdy, jen tehdy se začalo pracovat nad všemi
naléhavými problémy klienta s jejich plnou účastí a pomocí. Jak bylo sděleno shora,
tento přístup a tato pozice byly tenkrát správné. Samým prvním krokem, který bylo
zapotřebí učinit v těch dnech, bylo přivést do vědomí lidí, co jsou jejich základní
duchovní potřeby; vždyť jejich zanedbávání bylo zdrojem většiny, ne-li všech, jejich
problémů. Pak je učit, jak konat niternou pouť a dodat vše ve svých životech z pozice
Duchovní mysli.
Jak sami víte, dosud tato uvědomělost buď zcela neexistovala, nebo velmi temně,
zahalená do všemožných změtí zevnějších obřadů a ceremonií rozličných
náboženských a pseudospiritualistických směrů a též do literalizací duchovních
principů, připisujících duchovní hodnotu a posvátnost prostředkům a nástrojům
užitým při niterné pouti raději, než stavu vnitřního prožitku vlastní bytosti.
Nesmyslnost rituálů, ceremonií a literalizace samotných prostředků a nástrojů je
zvláště patrná v křesťanské církvi, v praktikách jógy, východních, orientálních
náboženských obřadech a v islámských náboženstvích. Vše toto samo o sobě nemá
vůbec žádný duchovní význam. Z toho důvodu byla zjevena a založena metodologie,
popsaná v knize Principy duchovní hypnózy a v knize Intenzivní duchovní hypnoterapie
(jen jejích prvních čtyřicet stránek), podle níž se dovoluje lidem jít dovnitř přímo bez
veškerých ritualistických meditací a bez celoživotních vnějších cvičení a praktik.
Když počáteční vědomí potřeby dělat vše z vnitřní pozice, z popudu vlastní Duchovní