Page 74 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 74

KAPITOLA             5.

            měl   ve  svých   dřívějších    stádiích   sledovat   určitý   přesně  definovaný   postup.   Hlavním
            úsilím bylo přijít do  styku s vlastní  pravou  Vnitřní myslí     čili,  podle nynějšího názvu, s


            Nejniternější   duchovní   myslí,     a   z  té  pozice   pak  započít  práci   nad   postupným
            eliminováním  lidských  problémů       a  běd,  nakupených  od  okamžiku  tělesného  narození
            na planetě Nula až do chvíle vstupu do léčení.

            Zde   se   sluší   poznamenat,   proč  Vnitřní   mysl    byla  přejmenována  na  nejniternější


            Duchovní     mysl.   Pojem ‚Vnitřní  mysl‘  byl definován v  knize  Principy  duchovní hypnózy.


            Obsah  této  definice  předpokládal  existenci  duchovní  reality      skryté  v  hlubinách  lidské

            mysli. V   procesu jakéhokoliv typu léčby  -   před zavedením  duchovní hypnózy  -  byla tato
            oblast   lidské   mysli   úplně   zanedbána   nebo   i   zcela   odvržena.   Nová  léčebná   metoda,
            popsaná a formulovaná v té knize, přivedla k napravení toho nedostatku a zavedla do

            jakéhokoliv   typu   léčby  duchovní   přístup.    Postupně   byl   termín   ‚Vnitřní   mysl‘  převzat


            jinými  odborníky     na  poli  hypnoterapie  bez  odkazu  na  výše  uvedenou  knihu  a  aniž  by

            byla vzata    v úvahu  duchovní definice  toho pojmu. V přítomné době každý přijímá tento

            termín,   ale  bez   duchovního   obsahu.     Tímto   se   ukázalo,   že  negativní   stav   úspěšně
            kontaminoval   samotné   principy,   jak   byly    formulovány   v   té   knize.  Z   tohoto   důvodu

            nemá   pro   pravou   duchovní   esenci   lidské   mysli   déle   již   smysl,  při   existující

            kontaminované duchovní situaci,        vzývat  vnitřní mysl  během léčebného  procesu. Místo



            ní   se vyvolává  pseudomysl,   která  blokuje  pravou  Duchovní  mysl  v  její cestě ven.  Aby se


            vyhnulo   tomuto   zatarasení,   je  radno     od  této   chvíle  užívat   termínu  Nejniternější

            duchovní mysl.      Tento  pojem vystřídal   termín ‚Vnitřní mysl‘.
            Ale vraťme se        k  našemu tématu:  V knize  Principy duchovní hypnózy  předcházel  procesu


            práce s jednotlivcovými  problémy, po navázání spojení s  Duchovní           myslí,  pokus obrátit

            vlastní  ‚stín‘   a  přivolat  vlastní  duchovní  rádce.  Jakmile  stín  byl  přeměněn  a  spojení  s

            duchovními  rádci      bylo  navázáno,  pak  tehdy,  jen  tehdy  se  začalo  pracovat  nad   všemi
            naléhavými   problémy   klienta   s  jejich   plnou   účastí   a   pomocí.  Jak  bylo   sděleno   shora,
            tento  přístup  a  tato  pozice  byly  tenkrát  správné.  Samým  prvním  krokem,  který  bylo
            zapotřebí   učinit   v  těch   dnech,   bylo   přivést   do   vědomí   lidí,   co   jsou   jejich   základní

            duchovní      potřeby;  vždyť   jejich  zanedbávání   bylo   zdrojem   většiny,   ne-li  všech,   jejich


            problémů.  Pak je učit, jak konat niternou pouť  a  dodat vše  ve  svých životech z  pozice
            Duchovní mysli.
            Jak  sami   víte,   dosud   tato   uvědomělost    buď   zcela   neexistovala,   nebo  velmi   temně,



            zahalená   do   všemožných   změtí  zevnějších            obřadů  a  ceremonií  rozličných

            náboženských       a  pseudospiritualistických   směrů  a   též   do  literalizací  duchovních

            principů,    připisujících  duchovní  hodnotu  a  posvátnost  prostředkům   a   nástrojům


            užitým   při  niterné   pouti     raději,  než   stavu  vnitřního  prožitku  vlastní   bytosti.


            Nesmyslnost  rituálů,   ceremonií  a  literalizace      samotných  prostředků  a  nástrojů  je

            zvláště   patrná   v   křesťanské   církvi,   v  praktikách  jógy,   východních,  orientálních
            náboženských   obřadech   a   v   islámských   náboženstvích.   Vše   toto   samo   o   sobě   nemá
            vůbec  žádný  duchovní  význam.        Z   toho   důvodu   byla   zjevena   a   založena   metodologie,
            popsaná v knize  Principy     duchovní hypnózy  a  v  knize  Intenzivní duchovní hypnoterapie

            (jen jejích prvních čtyřicet stránek), podle       níž se  dovoluje  lidem jít  dovnitř  přímo  bez
            veškerých     ritualistických meditací   a bez celoživotních vnějších cvičení a praktik.
            Když  počáteční  vědomí  potřeby  dělat  vše     z  vnitřní  pozice,   z  popudu   vlastní  Duchovní
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79