Page 543 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 543

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA


            Nuže   v  spoluvýznamu       tohoto   velkého  tajemství   se   mají  vykládat   slova  Pána   Ježíše
            Krista,  jak   byla citována  na   začátku této kapitoly.  Pán ležíš Kristus,  který v té době byl
            Ježíšem   Kristem,     věda,   že   se   stane  Pánem   Ježíšem   Kristem,  uvedl   velmi   jasně  a
            zřetelně:  ‚Já jsem cesta, pravda i život.‘

            Tento výrok potvrzuje      několik důležitých faktorů: Životní dráha čili cesta  života, po níž
            se putuje a  na níž se  má setrvávat, je s  Pánem Ježíšem Kristem,       z Něho/Ní, skrze Něj/Ni
            a Jím/Jí.   Je zřejmé, že jestliže  On/Ona vybudoval tu cestu ze Sebe a Sebou,  pak  se stává
            tou  cestou   samotnou.  Jakápak  jiná  cesta  je  tu  v  jsoucnu  a  bytí?  Cesta  popření  tohoto
            faktu!    Taková   cesta   je   cestou   negativního   stavu   a   jeho   mrtvého   života.   Pravda   této

            záležitosti je ve skutečnosti, že neexistuje    žádná jiná pravda  než ta,  že  Pán Ježíš Kristus
                je  jediným zdrojem  pravého života.   Toť   Absolutní moudrost   Absolutní pravdy.


            Jestliže  Pán   Ježíš   Kristus    je   jediným   jedním  Bohem   Nerozdílným,   Nejvyšším,
            Stvořitelem,   Samou   Pravdou,      pak   jaká   jiná   pravda   se   nachází   ve   jsoucnu   a   bytí?
            Popření   této   pravdy,   vytvářející    všechny   lži  a   nepravdy,   jsou   podstatou   negativního
            stavu, který vehementně popírá tuto pravdu. Protože je          to  Absolutní pravdou,   že pravý
            život   vychází   z  Pána   Ježíše  Krista,    kdož   je   Absolutním   životem   v  Sobě   a   Sám/Sama

            Sebou, jakýpak     jiný život může být   ve   jsoucnu a bytí než život  Pána Ježíše Krista?   Může
            někdo  žít a být   naživu bez jsoucna a bytí života, to jest, bez  Pána Ježíše Krista?    Takový
            stav   je   naprosto   nemyslitelný.   Nuže   popření   tohoto   života   vytváří   mrtvý   život
            negativního    stavu.


            Takže jedinou     cestou, jedinou pravdou a jediným životem je  Pán Ježíš       Kristus.   V tom  je
            Absolutní   duchovní   logika.    Popírání   tohoto   nediskutabilního   a   axiomatického   faktu
            konstituuje  podstatu  negativního  stavu,     který  je  nelogický,  iracionální  a  šílený.  Rovná

            se  popření  života   někým,  kdo  ten  život  a  vlastní  bytí  na  živu  v  sobě  prožívá.  Takové
            popírání nemá      vůbec žádný smysl. Avšak, konec  konců, bylo vůbec něco v negativním
            stavu,   co   kdy   mělo   smysl?   Jediným   smyslem,   který   negativní   stav   má,   je  jeho   úplná
            nesmyslnost!






            ‚Nikdo     nepřichází   k   Otci  než  skrze   Mne.‘  V   tomto   verši   má   slovo   ‚Otec‘  docela  jinou
            konotaci,  než  jakou  má,  například,  v  původní  Modlitbě  Páně.    Zde  označuje  Absolutní
            stav  Absolutní   niternosti   Absolutního   uvnitř,    z   něhož   všechno   ostatní   pochází.   Nic

            nemůže  být        či  existovat  odděleně  od  tohoto  Absolutního  stavu.  Kvůli  tomuto  faktu  je


            slovo  ‚Otec‘   užito  k  označení  původního  Zdroje  veškerého  jsoucna  a  bytí.  V  konotaci



            tohoto  slova,  tak  jak bylo  užito  Ježíšem  Kristem  v  té  době,  ‚Otec‘   neznačí  mužský  rod.

            Místo   toho   jeho    pravým   významem  je  být   jediným   Rodičem   všech   jiných.  Slovo

            ‚rodičovství‘   zahrnuje jak mužskou, tak i ženskou      součást   čili otcovství i mateřství.
                                                                                                          -
                                                                                                           k
            Že nikdo nemůže přijít  k Otci  čili k  Absolutnímu vytvářejícímu zdroji všech a  všeho


            Absolutní niternosti,    znamená, že  z pozice   relativních podmínek ve vztahu  k     absolutnu
            může  se k Otci přistoupit jen  a skrze Jeho/Její vnější stupeň, jaký byl vložen do formy
            lidského těla-masa Ježíše Krista.     Toto ve   skutečnosti   značí, že pouze přes  Božské,   které

            bylo   učiněno  lidským,   a   přes   lidské,   učiněné  Božským      -  přes  Ježíše  Krista  se   může
            přistupovat   a   navazovat   poměr   z   vlastní   relativní  kondice   vůči  Absolutnímu   stavu
            Niternosti,   z něhož všichni vzešli  -   Otci.   Jelikož nikdo  není  absolutní,   to  jest: nikdo  není
            v  Absolutním  stavu      Niternosti,  nikdo   se   nemůže   stýkat   s  absolutnem  ze  samotného
   538   539   540   541   542   543   544   545   546   547   548