Page 543 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 543
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
Nuže v spoluvýznamu tohoto velkého tajemství se mají vykládat slova Pána Ježíše
Krista, jak byla citována na začátku této kapitoly. Pán ležíš Kristus, který v té době byl
Ježíšem Kristem, věda, že se stane Pánem Ježíšem Kristem, uvedl velmi jasně a
zřetelně: ‚Já jsem cesta, pravda i život.‘
Tento výrok potvrzuje několik důležitých faktorů: Životní dráha čili cesta života, po níž
se putuje a na níž se má setrvávat, je s Pánem Ježíšem Kristem, z Něho/Ní, skrze Něj/Ni
a Jím/Jí. Je zřejmé, že jestliže On/Ona vybudoval tu cestu ze Sebe a Sebou, pak se stává
tou cestou samotnou. Jakápak jiná cesta je tu v jsoucnu a bytí? Cesta popření tohoto
faktu! Taková cesta je cestou negativního stavu a jeho mrtvého života. Pravda této
záležitosti je ve skutečnosti, že neexistuje žádná jiná pravda než ta, že Pán Ježíš Kristus
je jediným zdrojem pravého života. Toť Absolutní moudrost Absolutní pravdy.
Jestliže Pán Ježíš Kristus je jediným jedním Bohem Nerozdílným, Nejvyšším,
Stvořitelem, Samou Pravdou, pak jaká jiná pravda se nachází ve jsoucnu a bytí?
Popření této pravdy, vytvářející všechny lži a nepravdy, jsou podstatou negativního
stavu, který vehementně popírá tuto pravdu. Protože je to Absolutní pravdou, že pravý
život vychází z Pána Ježíše Krista, kdož je Absolutním životem v Sobě a Sám/Sama
Sebou, jakýpak jiný život může být ve jsoucnu a bytí než život Pána Ježíše Krista? Může
někdo žít a být naživu bez jsoucna a bytí života, to jest, bez Pána Ježíše Krista? Takový
stav je naprosto nemyslitelný. Nuže popření tohoto života vytváří mrtvý život
negativního stavu.
Takže jedinou cestou, jedinou pravdou a jediným životem je Pán Ježíš Kristus. V tom je
Absolutní duchovní logika. Popírání tohoto nediskutabilního a axiomatického faktu
konstituuje podstatu negativního stavu, který je nelogický, iracionální a šílený. Rovná
se popření života někým, kdo ten život a vlastní bytí na živu v sobě prožívá. Takové
popírání nemá vůbec žádný smysl. Avšak, konec konců, bylo vůbec něco v negativním
stavu, co kdy mělo smysl? Jediným smyslem, který negativní stav má, je jeho úplná
nesmyslnost!
‚Nikdo nepřichází k Otci než skrze Mne.‘ V tomto verši má slovo ‚Otec‘ docela jinou
konotaci, než jakou má, například, v původní Modlitbě Páně. Zde označuje Absolutní
stav Absolutní niternosti Absolutního uvnitř, z něhož všechno ostatní pochází. Nic
nemůže být či existovat odděleně od tohoto Absolutního stavu. Kvůli tomuto faktu je
slovo ‚Otec‘ užito k označení původního Zdroje veškerého jsoucna a bytí. V konotaci
tohoto slova, tak jak bylo užito Ježíšem Kristem v té době, ‚Otec‘ neznačí mužský rod.
Místo toho jeho pravým významem je být jediným Rodičem všech jiných. Slovo
‚rodičovství‘ zahrnuje jak mužskou, tak i ženskou součást čili otcovství i mateřství.
-
k
Že nikdo nemůže přijít k Otci čili k Absolutnímu vytvářejícímu zdroji všech a všeho
Absolutní niternosti, znamená, že z pozice relativních podmínek ve vztahu k absolutnu
může se k Otci přistoupit jen a skrze Jeho/Její vnější stupeň, jaký byl vložen do formy
lidského těla-masa Ježíše Krista. Toto ve skutečnosti značí, že pouze přes Božské, které
bylo učiněno lidským, a přes lidské, učiněné Božským - přes Ježíše Krista se může
přistupovat a navazovat poměr z vlastní relativní kondice vůči Absolutnímu stavu
Niternosti, z něhož všichni vzešli - Otci. Jelikož nikdo není absolutní, to jest: nikdo není
v Absolutním stavu Niternosti, nikdo se nemůže stýkat s absolutnem ze samotného