Page 541 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 541
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
existuje přechodná perioda, během které - jak si pamatujete - dochází k osobnímu
poslednímu soudu.
V tomto bodě je jedinci položena otázka, zda je ochoten ze své svobodné vůle a volby
ujmout se úkolu nosiče a projevovatele odlišného, vyššího elementu životního aspektu,
vloženého do něj Pánem Ježíšem Kristem. Souhlasí-li, což se vždy stává (není nic
slastnějšího, než činit právě toto - což přináší zážitek, který daleko převyšuje prožitek
lidského orgasmu), pak opětně vykročí na životní cestu v odlišném bodě a na jiné
úrovni, relevantní pro jeho duchovní stav a uvědomělost, souvztažící s potřebami toho
kterého časového cyklu. Každý jednotlivý cyklus času nese a manifestuje kumulativní
sumu všech elementů všech aspektů každé sentientní entity. Tato kumulativní suma se
stává aproximací Absolutní přirozenosti toho globálního Absolutního aspektu,
rozděleného mezi všechny sentientní entity a neseného v každém jednotlivém
časovém cyklu.
Jakmile se všechny elementy toho globálního aspektu Přirozenosti Pána Ježíše Krista
plně projeví a příslušný časový cyklus ve své globálnosti je hotov k tomu, aby přesáhl
sám sebe, končí ten časový cyklus a působí přechodný stav. Životní cíl veškerého
časového cyklu se dosáhl a byl splněn. V tomto bodě dochází ke globálnímu
poslednímu soudu, během kterého všichni budou tázáni, zda budou chtít ve své
povšechnosti, jakož i v partikulární individualitě a lokalitě pokračovat v nesení a
projevování jiného, vyššího, duchovně více aproximujícího elementu globálního
aspektu Pána Ježíše Krista.
Svojí přirozeností, danou jim Stvořitelem - Pánem Ježíšem Kristem, jsou všechny
sentientní entity motivovány pokračovat v tomto procesu aproximace přirozenosti
Pána Ježíše Krista, věčně se k ní přibližujíce blíž a blíž. Proto si vždy zvolí v tom
pokračovat. Jakmile volba je vykonána, nový časový cyklus se všemi entitami, úplně a
docela změněnými a transformovanými, vejde do svého jsoucna a bytí.
Jednou neobyčejnou záhadou ve vztahu mezi Absolutním stavem Pána Ježíše Krista a
relativními sentientními entitami je fakt, že proces života je obrácen. Absolutní stav je
Stavem Absolutní niternosti, z níž je proces započat ve směru k zevnějšnosti. To je
Absolutním procesem z vnitřku navenek. Avšak u všech jiných, pokud se to týká jenom
aproximace Přirozenosti Pána Ježíše Krista, proces začíná od nesení a manifestování
venkovně nejzevnějšího elementu té Absolutní niternosti k postupnému pokročení k
více a více niternému, to jest k bližší a bližší aproximaci Stavu Absolutní niternosti.
Jelikož relativní individua se nikdy nemohou stát absolutními, pokračuje proces na
věčnost.
Konec konců absolutní by nebylo absolutním, kdyby bylo vyčerpatelným. Ale každý
jedinec může a smí se přibližovat k této Absolutní niternosti. Avšak toto pravidlo je
aplikovatelné pouze ve vztahu mezi relativními jedinci a absolutním Pánem Ježíšem
Kristem a jenom vůči procesu aproximace. Svou povahou relativní stav není ve svém
počátečním stadiu schopen nést a projevovat nic jiného než nejzevnější element té
Niternosti. Musí se budovat velmi pozvolna, v relativně malých krůčcích, směrem k
postupování od nejzevnějšího postavení k pozici nejvnitřnější. Toto je věčný proces
aproximace, jaký se nikdy nemůže ukončit či dokonat.