Page 381 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 381

NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA




            Ve  Zjevení   Ježíše   Krista      v  Biblí   Svaté  je  život  pozitivního   stavu  -  po   eliminaci
            negativního    stavu  -           sedmé  kapitole ve verších 15  až  17, v  celé kapitole 21 a ve
                                    popsán v



            verších  1  až    5  kapitoly  22.  Zde  máme  co  dočinění  se  stvořením  nového  nebe  a  nové
            země,   Nového   Jeruzaléma   a      s  životním   stylem,   jaký   v  nich   bude   ustanoven.  V  tomto


            popisu  jsou   skryty dva  spoluvýznamy. První se vztahuje na strukturu  a dynamiku nově


            transformované  sentientní      mysli  a  její  osobní,  soukromý  a  intimní  vztah  k  Pánu  Ježíši

            Kristu;   druhý   pojednává o  kvalitě, obsahu a modalitě života v  pozitivním stavu v  rámci

            příštího časového cyklu.


                V  prvním  spoluoznačení  značí   ‚nové  nebe‘  transformovanou  Nejniternější   duchovní

            mysl     všech  sentientních  entit   sladěných   s   Novou   absolutní   nejniternější   duchovní



            myslí   Pána  Ježíše  Krista  -  zvanou  ‚Pán‘.  ‚Nová  země‘  znamená  nově  transformovanou

            vnitřní  mysl   všech  sentientních  entit,  sladěnou  s   Novou  absolutní  vnitřní  myslí  Pána


                              zvanou
            Ježíše   Krista  -        ‚Ježíš‘.  ‚Nový Jeruzalém‘   označuje nově transformovanou  zevní     či
            vnější   mysl   všech  sentientních   entit, která se přiřazuje k   Absolutní zevnější   mysli   Pána
            Ježíše    Krista  -  zvané  ‚Kristus‘.   ‚Nový   Jeruzalém‘,   zvláště   jeho   formální   strukturální



            uspořádání,   líčí  duchovní   principy,    jakými   tato   nová  sentientní  mysl   bude   působit   a
            jaký vztah bude mít vůči  Pánu Ježíši Kristu,      jakožto i jaký vztah  Pán Ježíš Kristus   bude
            mít   vůči každému jedinci.



                V  druhém  spoluvýznamu  znamená   ‚nové   nebe‘  nový   duchovní  svět,  jaký   bude
            ustanoven v     příštím časovém cyklu; ‚nová země‘      značí  nový intermediální  svět   a ‚Nový
            Jeruzalém‘     označuje   jeho  nový   zevní  či  fyzický   svět.  ‚Nový  Jeruzalém‘  ve   vylíčené




            struktuře     také   označuje  nové   duchovní   principy  nebo   to,   co  Swedenborg  nazývá


            ‚novou   duchovní   doktrínou‘     či   ‚Novou   církví‘,   jaká   bude   ovládat   a   řídit   nový   život
            pozitivního     stavu   v   příštím   časovém  cyklu,   osvobozeném   od   jakéhokoliv   vlivu
            negativního stavu.

            Fundamentální   premisy   všech   shora   uvedených   textů        v  Biblí   Svaté  svědčí   o   tom,   že
                v  příštím   časovém cyklu a  jeho  duchovním, duševním    a  fyzickém stavu   a  podmínkách
            nebude místa pro cokoli      negativního     jakékoli formě či manifestaci. Také naznačují, že
                                                      v

            hlavní  idea    výběru   ve   věci   odmítnutí  a  popření  Pána   Ježíše   Krista  a   Jeho/Jejích


            duchovních   principů      jako   jediného   zdroje   pravého   života   již   déle  nebude   trápit
            sentientní    mysl,   která byla nucena zabývat se tou představou  denně  nepřetržitě.
                                                                                         a
            Následkem toho,  že nebudou již  mít tuto představu ani        potřebu se jí zabývat, ať v   jejím
            odmítání  či  akceptování,  budou  sentientní      entity  mít  zcela  odlišný  přístup  k   životu  i
            vůči samým sobě. Poprvé bude život prožíván  způsobem, jakým vždy měl být prožíván
               -  čistě  jenom  v   pozitivním smyslu.
                     a
            Dokud   ta   představa   existuje,   dokud   je   třeba   se   jí   zabývat  denně,   je   tu   vždy   vědomí

            negativního  spoluvýznamu         života.   Avšak   negativní   konotací   života   je  mrtvý  život

            negativního stavu.     Jeho přítomnost  -   nehledě na to, kde a  v   jakém stavu  -   má   nakažlivý
            účinek    vůči všemu,   dokonce   i vůči pozitivnímu stavu. Vždyť  i v   pozitivním stavu  každý
            se   musí   zabývat   negativní   představou,   spotřebovávaje   drahocennou   energii   na  její

            každodenní   odvrhování.         S  takovým   plýtváním   nemůže   čistota,   plnost  a   ucelenost
            života v   pozitivním stavu dojít  svého   plodného dozrání, dokud  všichni neučiní      konečný
            výběr,    týkající   se   trvalého   a   věčného   eliminování   té   představy   a   zvolení   pozitivního
   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385   386