Page 380 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 380

KAPITOLA  18.


            Izaiáše   líčí  proces  osvobození  stvoření  od  přítomnosti  negativního  stavu  a   nastolení

            docela odlišného životního stylu         -  dosud neznámého. Většina lidských tvorů má  za to,
            že  Izaiáš   píše o budoucím údělu dětí Izraele, doslovného židovského národa, žijícího        na
            planetě   Nula.  Izrael    však  souvztaží,   jak  již   bylo   uvedeno   dříve,   s   rozličnými   stavy   a

            podmínkami   jak   pozitivního   stavu,   tak   i  stavu   negativního,   či   obou   zároveň      -  v
            závislosti   na kontextu, v   jakém  se slovo  ‚Izrael‘   objevuje.

                V  kontextu  Izaiášovy  kapitoly   60  označuje  ‚Izrael‘  veškeré  stvoření,  které   se



            osvobozuje  od   vlivu  všech  časových  cyklů,  které  obsahovaly  či  inkorporovaly         v  sobě
            negativní   stav   buď       v  dřímajícím,   nebo   aktivovaném   stavu.   Současně   popisuje   i
            modalitu    života, jaký bude ustanoven, jakmile     se  skončí proces této liberalizace.

            U   proroka  Ezekiele     kapitolách   40   až   48,   tedy   ve   všech   osmi   kapitolách,   se   v   jejich
                                   v

            vnitřním    duchovním    smyslu   popisuje  struktura časového cyklu,    jaký vystřídá přítomný

            cyklus.    Primární  zdůraznění  u  Ezekiele  je   v    tom,  jaká  bude   v   té   době   modalita
            bohoslužby   a   vztahu   vůči  Pánu  Ježíši   Kristu.    Zároveň   formuluje  všechny   duchovní
            principy,    jakými   se   tehdy  bude   řídit  život  pozitivního  stavu.  Zdá  se,   že   slova,   jejichž

            Ezekiel    použil  při   popisu   toho   všeho,  mají   úzký   vztah   k   různým   vnějším   obřadům,
                k  budově ve městě i k   chrámu uprostřed   toho   města. Avšak  duchovní význam  těch slov
            nemá   žádný   vztah       k  čemukoli  ritualistickému  či   zevnímu.   Dobrý  příklad   pro   tento


            význam   se   může   najít   ve  způsobu,    jakým   líčí   uspořádání   obětí   rozličných  zvířat  na

            oltáři.

            Doslovnou      implikací   toho  textu   u  Ezekiele  je   to,   že  takové   oběti   budou   pokračovat

            navěky.    Vezme-li se tento závěr   doslovně,   jak je tomu  u většiny čtenářů těch kapitol na


            vaší planetě,  pak  to činí  Ezekiele   či, přesněji,  Boha,  který mu toto  všechno říká, lhářem.
            Vždyť  přece  oběti  zvířat  přestaly  existovat  již  dávno!  Jak  je  tedy  možné,  že      v  rozporu

               s  celou   přítomnou   skutečností   se   dále   prohlašuje,   že   zvířecí   oběti  Bohu  na   oltáři   ve
            formě   zápalné   oběti   budou    pokračovat   navěky?   Jak   vidíte   velmi  jasně  z  této   situace,


            nemá literní smysl těchto kapitol,     jakožto i všech jiných textů v  Biblí  Svaté  vůbec žádný


            smysl. Nejen že nemá žádný smysl, ale činí z       Boha   a jeho proroků lháře.
            Avšak  duchovní   smysl      všech  rčení   a  popisů   v   těch   kapitolách   v   Ezekielovi  je  něco


                              V

            docela   jiného.     této   souvislosti  město,  nastíněné  Ezekielem,   označuje  strukturu


            Nového zjevení a kvalitu jeho duchovních         principů.   Obětování zvířat   značí  připisování

            všeho  dobra  a  pravdy,  lásky  a   moudrosti,  pozitivnosti  a  zdroje  života,  jakožto  i  všech
            pozitivních citů, pocitů a myšlenek      tomu, komu patří  -   Pánu Ježíši Kristu.
            Je  třeba,  abyste  jasně  chápali,  že  negativní  stav,  který  bude  existovat   jen  do  té  doby,
            odmítá uznat a přiznat, že  Pán  Ježíš Kristus     je prapůvodní i konečný zdroj všech shora
            uvedených  kategorií.  Místo  toho  se  sám  považuje  za  jejich    výrobce  a  dárce.  V   novém
            časovém   cyklu   nebude   nikdo   již   nikdy  připisovat   cokoliv  pozitivního,  zvláště   pak
            žádný   život,   někomu   jinému   než   pravému   prapůvodnímu   zdroji     všeho   toho  -  Pánu

            Ježíši Kristu.   Konec konců, byla aktivace negativního stavu umožněna právě popřením
            tohoto  faktu  o  Pánu  Ježíši  Kristu   jako  jediném  Absolutním  zdroji  života  a  všech  jeho

            blažeností. Výše vylíčené významy obětování u  Ezekiele         nemají jinou  konotaci než tuto.
            Jasně se tam  odráží    fakt, že v   novém časovém cyklu nic z   negativního stavu, v   jakékoliv
            formě či kondici, nebude mít místo na věky.
   375   376   377   378   379   380   381   382   383   384   385