Page 326 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 326
KAPITOLA 14.
jen znají, jak to vypadalo, než došlo ke změně. Vždy jsou schopny porovnávat svůj
nynější stav se stavem předešlým.
Naproti tomu mají nové sentientní entity v nově stvořeném vesmíru úplně novou
přirozenost. Tato nová přirozenost odráží něco, co nikdy předtím nebylo ve jsoucnu a
bytí. Jinak by to nebylo novým. Aby se zajistila duchovní progrese takovéto velikosti,
stvořil Pán Ježíš Kristus ve shodě s potřebami změny a transformace starého či
-
předešlého stavu - úplně nový stav, který v sobě neobsahuje vůbec nic z dřívějších
druhů jsoucna a bytí. Nemůže v sobě obsahovat něco starého, neboť existující
sentientní entity při svém pokročení do další, vyšší duchovní uvědomělosti, již mají
zažitou zkušenost toho starého ve svých životech. Znovu prožívat to staré bylo by
zbytečně marnivým opakováním, jaké by neposkytovalo žádné nové poznání, což by je
připravilo o proces duchovní progrese.
Aby se mohlo vyhnout takové stagnaci a posléze i duchovní smrti, stvořil Pán Ježíš
Kristus něco docela nového, co se nikdy předtím neprožívalo, nevstoupilo do mysli a
nevnímalo. Tento nově stvořený stav se stává základnou, na níž se může odehrát další
krok duchovní progrese všech.
Při takové základní změně, jakou je Absolutní přeměna Absolutní přirozenosti
Nejvyššího v povšechnost Pána Ježíše Krista, nelze si ani zdaleka představit, jaký má
a
dosah na veškeré stvoření a jeho multivesmír jaký druh struktury nového vesmíru se
objeví jako následek této Absolutní změny. Nutnost pro stvoření takového nového
vesmíru vyvěrá z faktu, že zbývající část již existujícího stvoření potřebuje zažít plný
odraz Nové přirozenosti Pána Ježíše Krista - něco, co nikdy dříve neexistovalo - a to
v konkrétním, relativním stavu. Pamatujte si, prosím, že Pán Ježíš Kristus je absolutní.
Změna v Jeho/Její Přirozenosti je tedy také absolutní. Ale všichni jiní jsou relativní vůči
tomu absolutnímu. Pro svou relativnost nemohou přímo zakoušet Absolutní stav.
Přesto však je třeba, aby ho prožili, kvůli udržení své změny a transformace.
Jedině, jak je možno toho docílit, je stvořit nový vesmír, jaký by plně odrážel
povšechnost této Nové absolutní přirozenosti. Jelikož tento vesmír je stvořen
z Absolutního nového stavu Pána Ježíše Krista, stává se relativním k té absolutně Nové
přirozenosti. Proto v tomto novém vesmíru může mít zbytek multivesmíru stvoření
konkrétní zkušenostní zobrazení Absolutní změny Absolutní přirozenosti Pána Ježíše
Krista. Stává se zpříkladněním té Přirozenosti v podmínkách příhodných schopnostem
přijímání, vnímání a chápání všech již existujících entit. Toť hlavní důvod pro tvoření
nových věcí, mimo to, že se to děje v zájmu samotných principů, jak bylo vylíčeno
v dvanácté kapitole této knihy.
Existují určité aspekty tohoto nového vesmíru, které se mohou v omezeném smyslu
zjevit:
1. Jak jste si povšimli, nazývá se tento vesmír interuniverzálním,
interdimenzionálním a multimodálním. Toto není náhodou. Jak bylo dříve uvedeno,
sestává stvoření z multivesmíru. Multivesmír sestává z nekonečných druhů vesmírů
s jejich příslušnými galaxiemi, slunečními soustavami, planetami a rozmanitými
nebeskými tělesy. Každý jednotlivý vesmír pak sestává ze svého vlastního duchovního