Page 15 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 15
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
vnitřního významu duchovních principů, z nichž se vše odvozuje. Tento krok
vyžadoval vyvinutí vhodné metodologické instrumentace a bezpečnostních prověrek,
jež vyšly z nitra a spoléhají se na vlastní jemnou vnitřní intuici při posuzování, zda
přicházejí zjevované pravdy od pravého Pána Ježíše Krista, či jsou z negativního,
podvodného zdroje. Éra slepé víry je neodvolatelně mrtvá. Počínaje tímto okamžikem
je každý jedinec ve své intuici zodpovědný za zjištění zvnitřku a nikoliv zvnějšku, zda
je Nové zjevení pravdivé. Toto je jeden z nejzávažnějších principů Nového zjevení.
5. Staré zjevení bylo napsáno z pozic separace fundamentálních duchovních principů.
Jak bylo již uvedeno, duchovnost v té době se externalizovala a ritualizovala. Nemůže
existovat žádný sjednocující princip tomto stavu zvnějškovatění a zobřadnění.
v
Povahou zevnějšnosti a rituálnosti je separace, rozdělení, rozkol, rozdrobení a
rozkouskování. Toto je negativní stav. Z toho důvodu je užíván ve Starém zjevení jazyk
souvztažností a symbolismů, aby se sjednocující princip udržoval nedotčený uvnitř,
zatímco je dovoleno oddělení vně.
Dobrým příkladem této separace v doslovném smyslu neboli v zevním významu
v
Starého zjevení je způsob, jakým je vnímána přirozenost Pána Ježíše Krista Biblí
Svaté. Vezměme v ní úplně první verš první kapitoly Zjevení Ježíše Krista. Tam se
uvádí:
‚Zjevení Ježíše Krista, které Mu Bůh dal, aby ukázal Svým služebníkům…‘
nebo kapitola 2, verš 18, druhá část verše:
‚Toto praví Syn Boží…‘
nebo kapitola 2, verš 27, poslední část verše:
‚tak jako Já jsem tu moc přijal od svého Otce,‘
a tak na mnohých místech ve Svaté Biblí.
Doslovný smysl těchto tvrzení je zcela prostý a zřejmý: Uvádí se zde dvě oddělené
osoby či entity. Jedna osoba je Ježíš Kristus neboli Syn Boží, druhá je Bůh neboli Otec.
V epištolách apoštolů i v některých místech evangelií Nového zákona je přidána třetí
entita - Duch Svatý. Zde tedy máme tu příslovečnou křesťanskou Trojici, která
rozděluje jednotu, jednotnost, harmonii a celistvost Jednoho Nerozdělitelného Boha na
tři rozeznatelně rozdílné entity – Bůh, avšak ve třech osobách. Můžete mít před
jeden
očima jedno tělo se třemi hlavami? Swedenborg již odhalil směšnost, ohavnost, krutost
a nebezpečí tohoto odlučování v literním smyslu. Nicméně v tak zvaných křesťanských
náboženstvích pokračuje tato věc ve svém řádění se sveřepostí chřipkových virů,
odolných proti všem známým léčebným prostředkům. I když se objeví nový lék, virus
projde mutací a nová odrůda v nové formě si přivlastní povahu nové medikace, a tak se
stávají její terapeutické vlastnosti neúčinné a marné. Děj se co děj, chřipka a rýma se
objevují zas a znova, jenže s větší zhoubností symptomů, ba i smrtelnými
komplikacemi.