Page 102 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 102
KAPITOLA 6.
To, že dokonce i po tomto aktu se další lidé na Zemi ještě jmenovali ‚Adam‘, znamená,
genetické
že byli utvořeni z pamětní zásoby a z jiného materiálu originálních lidí. Lze
mého těla! Ať
to poznat z příštího verše (23): ‚Toto teď je kost z mých kostí a tělo z
ženou se nazývá, vždyť z člověka vzata jest.‘ Tento verš, tak jako všechny verše zde a
jinde, ve vnitřním smyslu Biblí Svaté mají mnohočetné významy. Vztahuje se na mnoho
jiných záležitostí mimo řečeného. Několik z těchto rozmanitých duchovních věcí bylo
zjeveno ve spisech Swedenborga. O dalších byla zmínka v předešlých knihách
zprostředkovatele tohoto přenosu. To, co se zde nyní zjevuje, týká se jen tajemství
pseudotvůrců.
‚Vzít z člověka‘ znamená v probírané souvislosti plnost duchovního stavu obou
principů, jak byly reprezentovány androgynními lidmi. ‚Člověk‘ neznamená muže. ‚Ať
ženou se nazývá‘ značí odloučení femininní formy a jejích duchovních činitelů od
původního zdroje - člověka - androgyna. V této konotaci žena neznačí ženský rod.
Znamená odpojení femininního principu od jeho původně jednotného zdroje. Je zde
popsána struktura, jež se stane základnou pro aktivaci negativního stavu, jak
naznačuje jeden z vnitřních smyslů, mající vztah k této věci, v následujícím verši (24).
‚Proto opustí člověk svého otce i matku a připojí se ke své manželce a stanou se jedním
tělem.‘ V této zvláštní souvislosti ‚člověk‘ představuje jak ženský, tak i mužský rod. Že
‚člověk opustí svého otce i matku‘ znamená odloučenost od vlastního duchovního
jednoho Absolutního rodiče. ‚Připojí se ke
zdroje. Zde ‚matka a otec‘ značí Nejvyššího -
své manželce‘ označuje zde, že se vzdá svého duchovního dědictví a bude vše
vyvozovat ze své zevnější, osobní ‚egoisované‘ přirozenosti. ‚Manželka‘ v této
souvislosti znamená vlastní přirozenost odvozenou z vnější mysli. ‚A stanou se jedním
tělem‘ značí, že vše se bude odvozovat z vnějších senzuálně-senzorických vjemů,
z
z
nikoliv nitra či duchovních principů.
Verš 25: ‚Oba dva byli nazí, člověk i jeho manželka, ale nestyděli se.‘ Tento verš
popisuje duchovní stav druhých, tělesně rozloučených lidí, kteří přišli po odchodu
androgynních lidí z planety Země. ‚Být nahý‘ značí nebýt ještě zkažený negativním
stavem. Je to stav nevinnosti předcházející stavu hanby aktivaci negativního stavu.
-
Třetí kapitola Genese ve svém vnitřním smyslu se ve skutečnost věnuje popisu procesu
aktivace samotného negativního stavu. Do určité míry tento proces byl odhalen v knize
Základy lidské duchovnosti, v poslední kapitole knihy Realita, mýty a iluze a v knize Kdo
jsi a proč jsi zde?. Některé závažné aspekty tohoto procesu již byly zjeveny ve
Swedenborgových spisech. Čtvrtá kapitola Genese ve svém vnitřním smyslu odráží
mimo jiné duchovní stav a podmínky, v nichž žili lidé zrození jiným způsobem než
přímým nadělením Nejvyššího. Toto je narození podle vědeckých genetických
principů, nikoliv podle principů duchovních. Tímto činem napevno nastupuje duchovní
úpadek lidstva. Tento fakt se odráží v příběhu o Kainu, jenž zabil svého bratra Ábela.
‚Ábel‘ označuje čistotu duchovních principů, odvozených z lásky Boží a z lásky k Bohu.
‚Kain‘ znamená separaci těchto principů od té lásky. Plnost duchovní deteriorace a
dominance negativního stavu nemůže dojít k plodnému dozrání, pokud je tu jakékoliv
vědomí Boží lásky a jakýkoliv stupeň lásky k Bohu. Takové cítění odstrašuje od plné
manifestace povahy negativního stavu. Ve skutečnosti jeden z mnoha aspektů hlubšího
významu vnitřního smyslu vraždy Ábela Kainem je vylíčení procesu genetického
inženýrství a manipulace, jimiž byly hlavní duchovní principy vztahující se k pravé