Page 478 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 478
DIALOG 146
udržovat svůj neživot věříc, že pokud by mohl udržet tuto falešnou víru mezi všemi
svými následovníky co nejdéle, mohl by v tom případě pokračovat navěky.
Jedním z mnoha důvodů, proč bylo poskytnuto Mé Nové zjevení, bylo rozptýlení této
ohavné nepravdy. Nic není dále od pravdy než tato nepravda. Samotná Absolutní
Přirozenost JSEM KDOŽ JSEM (Boha - Pána Ježíše Krista) se skládá, kromě
nekonečného počtu mnoha jiných věcí, z neustále progresivních a absolutních změn.
Třebaže jsou v Mé Absolutní Přirozenosti obsaženy všechny možné změny od věčnosti
do věčnosti, faktorem dynamiky všech těchto změn jsem ve stavu a procesu stálé
změny. Jestliže ve Mně spočívají všechny nekonečné a nevyčerpatelné počty změn,
jestliže Moje Přirozenost z nich všech kromě mnoha jiných věcí sestává, potom, logicky
řečeno, Já jsem Absolutní Změna v Sobě Sama, Sama Sebou, ze Sebe Sama a Sama o
Sobě. Kvůli faktu, že Moje Stvoření a všechny sentientní entity odrážejí tuto
přirozenost ve své relativní kondici, nemohou být tedy strukturovány jinak než podle
této Přirozenosti. Takže jsou v modalitě neustálých změn a progresí na věčnost.
Jak byste pojímali nejdůležitější výraz ‚JSEM KDOŽ JSEM‘? Jaké hybné síly jsou
zasazeny v tomto pojmu? Logicky řečeno, jednoduchým vyslovením slov ‚já jsem‘
vytváříte představu pohybu. Říci je, znamená být ve stavu a procesu neustálého
pohybu. Jinak byste byli mrtví. Povahou samotného pohybu, jak se pohybuje dopředu a
dále, je změna a progrese samotná. Kdyby tomu tak nebylo, nikdo by nikdy nemohl
pojmout, nebo dokonce ani říci slova ‚já jsem‘. Navíc, říci slova ‚JSEM KDOŽ JSEM‘ a jako
výsledek toho vaše schopnost říci sami sobě, že vy také jste, kdož jste, znamená rozšířit
vaši dynamickou manifestaci progresivním způsobem na věčnost. Důvodem, proč je
rozšířena na věčnost, je to, že ‚jsem kdož jsem‘ - ve vašem případě. Jako relativní
k Mému Absolutnímu ‚JSEM KDOŽ JSEM‘ - je nekonečně odlišné, jedinečné a
nenapodobitelné povahy, která je v procesu změny svým vlastním jedinečným,
odlišným a nenapodobitelným způsobem jako někdo, kdo je takovým, jakým je. Tím, že
odráží ve své přirozenosti obsah ideje elementu, který byl udělen ‚já jsem‘ a umožnil ‚já
jsem‘ stát se ‚kdož jsem‘, kterýžto element a jeho idea na věčnost obsahuje všechny
nutné a potřebné změny, vaše ‚jsem kdož jsem' nemůže být nic jiného než způsob
neustálé progresivní a věčné změny. Co myslíte, jak jinak byste mohli rozumět výroku,
že sentientní entity byly stvořeny podle Mé podoby a obrazu? Toto je ve skutečnosti to,
co je Moje podoba a obraz - kromě mnoha jiných nekonečných počtů věcí.
Z výše uvedené rozpravy můžete rozeznat, jak nebezpečným se stalo, obzvláště za
současně existujícího duchovního rozpoložení, brát ohled vůbec na cokoliv, co
obsahuje doslovný význam takových knih a svitků (zmíněných výš v Dialogu 145.). Jak
si pamatujete nebo nepamatujete z Velké knihy, bylo tam prohlášeno, že doslovný
smysl Bible, například, se nahrazuje doslovným významem Mého Nového zjevení.
Zatímco doslovný význam Bible byl napsán ve zdáních pravdy, ale ne ve skutečné
pravdě samotné (jak už bylo zjeveno skrze Swedenborga), a proto neobsahuje žádnou
skutečnou pravdu; doslovný význam Mého Nového zjevení neobsahuje nic jiného než
pravdu a skutečnou pravdu ve své neskrývané povaze. Z toho důvodu, jak vám bylo
zdůrazněno v jednom z předešlých dialogů, že číst Bibli za současně existujících
duchovních rozpoložení, pokud berete v úvahu jen její literní význam, může být velmi
nebezpečné vašemu duchovnímu a mentálnímu zdraví. Tento závěr plně platí dokonce