Page 477 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 477

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            strukturován  takovým  způsobem,  aby  lidem  činil  velké  obtíže  se  změnit,  ať  už  se
            nalézají  v jakémkoliv  životním  stylu.  Koneckonců,  protože  máte  tuto  lidskou
            přirozenost  ve  své  individuální  podobě,  jste  náchylní  projevovat  stejné  rysy,
            charakteristiky a postoje jako všichni jiní lidé. Rozdíl mezi vámi a jinými lidmi je ten, že
            vy  z Mého  Nového  zjevení  o  této  situaci  víte,  zatímco  všichni  ostatní  lidé  si  nejsou
            vědomi, že tomu tak je. Neexistuje tedy pro vás žádná omluva, kdybyste shledali, že se
            s ohledem  na  změny  v pozitivním  stavu  bráníte  změnám  ve  svých  vlastních
            zosobněných a individualizovaných životech. Tím, že dovolíte, aby se takové změny ve
            vašich  vlastních  životech  uskutečnily,  významně  přispíváte  k ukončení  neživota
            negativního stavu a jeho lidského neživota.


            Problém se všemi doposud napsanými knihami a svitky o duchovních záležitostech a o
            hierarchii  duchovní  organizace,  s výjimkou  knih  Mého  Nového  zjevení,  je  v tom,  že
            během historie jejich psaní  se  v nich v první řadě používal typicky lidský jazyk a  za
            druhé  byly  napsány  z pozice  typicky  lidské  přirozenosti.  Tento  jazyk  a  tato  pozice
            vštípily  do  uspořádání  jejich  osnovy  schopnost  vnímat  a  pochopit  věci  zkomoleným
            neměnným,  nehybným  a  neprogresivním  způsobem.  Nepokládají  za  možné,  že
            všechno, o čem píšou, nebo způsob, jakým popisují tyto záležitosti nebo jakékoliv jiné
            záležitosti  vůbec,  je  buď  totálně  falešný  nebo  zkomolený  anebo  že  jakákoliv
            strukturální  organizace  nacházející  se  v době,  ve  které  byla  popisována,  již  více
            neodráží  skutečnost  nastolenou  později.  Jinými  slovy,  ani  v nejmenším  neuvažují  o
            možnosti  duchovní  progrese  a  všech  souvisejících  změn,  které  ji  doprovází.  Kvůli
            tomu. Když lidé čtou takové knihy, věří, že věci v duchovní říši jsou stále stejné, jako
            byly v době psaní nebo zaznamenávání. Nemohou vytvořit myšlenku, že cokoliv čtou,
            by mohlo být totálně falešné v nejhorším případě nebo v lepším případě by to mohlo
            být totální překroucení pravé reality dotyčné záležitosti. Také nechápou myšlenku, že
            věci by se mohly od té doby/stavu změnit. Domnívají se, že se nic nezměnilo od doby,
            kdy ta informace byla zaznamenána nebo napsána.


            Vezměte  si  například  početné  knihy  (nebo  svitky),  z nichž  některé  jsme  zmínili
            v Dialogu  145.  Nebo  si  například  vezměte  takzvané  náboženské  svaté  knihy
            (křesťanskou Bibli, islámský Korán, různé indické svaté knihy a jiné). Všechny se tak či
            onak  zabývají  záležitostmi  takzvané  duchovnosti  a  hierarchie  duchovní  organizace.
            Jejich  samotným  obsahem,  jejich  prohlášením,  že  jsou  inspirované  nebo  dokonce
            diktované  Bohem  nebo  božským,  a  tím,  že  všechny  obsahují  Slovo  Boží,  zaujímají
            pozici, že nic se v nich nemůže změnit a že cokoliv, co popisují nebo o čem hovoří, má
            absolutní,  neměnnou  a  nemodifikovatelnou  věčnou  platnost,  a  že  všechny  věci  vždy
            budou  přesně  takové,  jak  jsou  v těch  knihách  popsány.  V jejich  falešném  pojímání
            předpokládají, že Bůh je vždy stejný, a proto se nic u ničeho nemůže změnit. Takto byly
            založeny  všechny  zkomoleniny  a  nepravdy  negativního  stavu  a  takto  jsou  neustále
            propagovány do tohoto samotného okamžiku. Pro negativní stav je velmi prospěšné
            mít  takovou  představu  a  vnímání  a  udržovat  je  ve  své  doméně  a  mezi  většinou  lidí
            pokud možno do nekonečna. Nic netěší negativní stav více, než prohlašovat, že se Bůh
            vůbec nemění, a proto se nic nemůže změnit ve vytvořeném uspořádání Stvoření a ani
            v hierarchii duchovní organizace. Pokud je tomu tak, pak by tu nebylo něco takového
            jako  duchovní  rozvoj,  a  proto  by  nebyla  žádná  potřeba  pro  uskutečnění  jakýchkoliv
            změn  v životech  jakýchkoliv  sentientních  entit.  Takto  je  negativní  stav  schopen
   472   473   474   475   476   477   478   479   480   481   482