Page 412 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 412

DIALOG 140

            jako  typický  lidský  život  nebo  splnil  svou  roli  a  účel,  pro  které  bylo  dovoleno  ho
            především zfabrikovat.

            Petr: Rozumím a vidím logiku tohoto uspořádání.


            Pán Ježíš Kristus: A nyní se věnujme některým jiným záležitostem, které vyvstaly ze
            zkušeností  s přisluhovači  renegátů,  jak  bylo  popsáno  anonymním  čtenářem  těchto
            Dialogů;  stejně  tak  jako  přišly  od  jiného  anonymního  tazatele.  Vize,  kterou  popsal
            jeden ze čtenářů těchto Dialogů, že byl ve společnosti poskoků renegátů a viděl jejich
            chování a postoj, což bylo pro toho čtenáře nejhnusnějším a nejotřesnějším zážitkem,
            odráží pravou povahu negativního stavu obecně a přirozenosti renegátů zvlášť. Když
            prožíváte  něco  takového,  když  to  má  tak  extrémně  negativní  konotaci,  je  krajně
            obtížné, abyste svou vědomou myslí pochopili, že by v každém z nich mohlo být něco
            pozitivního nebo dobrého. Při mnoha příležitostech jsi měl ve svém životě na planetě
            Nula, Petře, velmi podobné zážitky (a nejen ve vizích a snech) s mnoha lidmi, když jsi
            byl  poprvé  uvězněn  v sovětských  koncentračních  táborech  a  následně  během  své
            profesionální práce v amerických věznicích a žalářích.

            Za  takovýchto  podmínek,  kdy  vidíte  a  přímo  prožíváte  čisté  zlo  v chování,  postoji  a
            osobních  profilech  takových  jedinců,  začínáte  pochybovat,  zda  jedinci  této  povahy
            mohou být vůbec spaseni nebo zdali mají schopnost vidět svoji kondici, cítit výčitky a
            jako důsledek se chtít změnit. Jak může někdo takové povahy, kdo si libuje v tom být
            takovým a kdo miluje svá zla a vražedné touhy, být v pozici, ve které nabude znalost
            pravdy  z dobra  a  stane  se  dobrým?  Koneckonců  dokonce  i  v jeho/jejím  slovníku
            neexistuje nic, co by se i jen vzdáleně přibližovalo čemukoliv z pravdy a dobra.

            Tím,  že  máte  takové  odporné  a  opovrženíhodné  zážitky,  začínáte  přemýšlet,  zda
            doslovný význam křesťanské Bible a jakýchkoliv jiných svatých knih, není správný ve
            svém  popisu  takzvaných  hříšníků  odsouzených  do  pekla  na  věčnost  bez  jakékoliv
            schopnosti se změnit nebo ustoupit od svých zel a nepravd nebo od svého odporného a
            ohavného životního stylu. Ve skutečnosti se to jeví, jako by neměli žádnou touhu se
            změnit nebo se stát pozitivními nebo dobrými; jako by je sama slova ‚pozitivní a dobrý‘
            zarážela a zcela odpuzovala.


            Problém s tímto pojímáním je ten, že se díváte na tyto případy ze své relativní kondice
            a  svého  vnějšího  pozorování  bez  rozeznání  či  nazírání  věci  tak,  jak  jsou  za  scénou,
            nebo  tak,  jak  je  vidím  Já  ze  Své  Absolutní  Kondice.  Pokud  přijmete  fakt,  že  takoví
            jedinci, stejně jako kdokoliv jiný, nejsou absolutní, ale pouze relativní, pak musíte dojít
            k logickému  závěru,  že  jejich  zla,  nepravdy,  ukrutnosti,  ohavnosti,  opovrženíhodné
            skutky, nesnesitelná, krutá a vražedná chování nebo cokoliv, co máte, nemohou být nic
            jiného než jen relativní. Jestliže jsou pouze relativní, nemohou mít absolutní hodnotu
            nebo platnost. Přejete si odsoudit každého za jeho relativní chování, postoj, životní styl
            nebo  cokoliv  tak,  že  ho  umístíte  do  stavu  absolutní,  neměnné  kondice  -  navěky  být
            v pekle  bez  jakékoliv  možnosti  takový  nemožný  výrok  změnit  nebo  být  před  ním
            spasen? Je něco takového možné u někoho, kdo je relativní a jehož životní styl ve všech
            jeho  modalitách  a  manifestacích  nemůže  být  nic  jiného  než  také  relativní,  a  tudíž
            logikou  tohoto  uspořádání  nemůže  trvat  navěky?  Vidíte  problémy  s takovými
   407   408   409   410   411   412   413   414   415   416   417