Page 349 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 349
Sto třicátý pátý dialog
21. dubna 2000
Petr: Jak bylo uvedeno na konci Dialogu 134, obdrželi jsme několik otázek jak ze
Slovenska (od Josefa Grygara), tak i z této země (od Ardyth). Josefova druhá otázka
byla obsáhle zodpovězena v celé Kapitole 9 Nového zjevení Pána Ježíše Krista a
v Dialogu 62. a 63. v prvním svazku. Také jsem dostal velmi zajímavý dopis od Dana,
který odráží jeho reakci na dopis z Německa a Tvoji reakci na něj, jak je zaznamenána
v Dialogu 133. Rád bych do tohoto dialogu zařadil celý obsah Danova dopisu, pokud
mohu. Samozřejmě se Tě jako vždy pokorně ptám, jestli máš něco, co bys nám dnes ze
Své vlastní perspektivy sdělil.
Pán Ježíš Kristus: Děkuji ti, Petře, za laskavou nabídku mluvit jako první. Ano, smíš a
byl by to dobrý nápad zahrnout do tohoto dialogu Danův dopis jako celek. Ale než tak
učiníš a než se proberou položené otázky, rád bych stručně něco dodal k tématu
probranému v Dialogu 134., co se týče kosmologických záležitostí. Včera v noci, jak jsi
hloubal o pozici, důležitosti a významu každé jednotlivé jedinečné individuality co do
náležitého udržování všech funkcí, aktivit a postupů multivesmíru a pseudostvoření,
jakož i všeho ostatního s tím spojeného, přemýšlel jsi v tomto ohledu o druhu role,
pozice, umístění atd., které má na vaší planetě někdo, kdo je buď vážně vývojově
retardovaný, nebo kdo například trpí chronickou schizofrenií. Jak svojí kondicí
přispívají nebo mají vliv, pokud nějak vůbec, na běh vesmíru anebo pseudovesmíru?
Jak víte, kdokoliv je umístěn na vaší planetě bez ohledu na to, v jakém duchovním,
duševním nebo fyzickém rozpoložení by mohl být během života na planetě Nula, tímto
rozpoložení slouží nějakému důležitému ilustrativnímu a demonstrativnímu účelu.
Jakému druhu účelu slouží někdo, kdo je vážně vývojově retardován nebo trpí
chronickou schizofrenií; nebo jinými slovy, kdo je z vašeho externího hlediska, jak
pozorujete takovou osobu, jen prázdnou skořápkou beze zbytku čehokoliv
racionálního a inteligentního? Tací lidé především ilustrují a demonstrují pravý vnitřní
stav povahy a struktury negativního stavu, jakož i skutečný význam lidského neživota,
který je založen na špatných duchovních principech a všech jeho zvrhlých
předpokladech. Jakýkoliv stav této povahy tak, jak ho představují lidé, kteří jsou
v těchto bídných a smutných kondicích, není nic jiného než prázdná skořápka, zbavená
jakékoliv podobnosti s pravým životem. Za druhé, jejich kondice odráží konečný
výsledek neživota negativního stavu a lidského neživota s jejich příslušnými egy. Jaký
je výsledek vůbec někoho či něčeho, kdo/co tkví v něčem, co neobsahuje nic z pravé
reality pozitivního stavu nebo života jako takového? Jak se postupně spotřebovává
něco, co napájí takový neživot, jeho kondice se zhoršuje až do bodu, kdy se stává
prázdnou skořápkou, zbavenou čehokoliv racionálního a inteligentního, a to úplně
stejným způsobem, jaký reflektuje, ilustruje a demonstruje vážně vývojově
retardovaný invalida nebo chronický schizofrenik.