Page 191 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 191

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM II.

            nemohlo  být  vůbec  ustanoveno,  ale  nemohlo  by  to  být  ani  počato.  Takže  v tomto
            smyslu je to ‚něco‘ souvztažností neboli to souvztaží s Absolutní Láskou ve své vlastní
            relativní kondici, procesu a stavu.

            V tomto pojetí významu souvztažností můžete říci, že láska obecně souvztaží s dobrem,
            protože ve své esenci a substanci láska vždy produkuje jen to, co je dobré. Dále pak
            můžete říci, že dobro z lásky produkuje pozitivní konání, protože význam slova ‚dobrý‘
            znamená, že jen to, co produkuje něco dobrého pro každého - kladné konání - může být
            jeho pravou povahou a usilováním. Takže můžete říci, že jak dobro souvztaží s láskou,
            tak pozitivní konání s dobrem a skrze dobro s láskou a láska souvztaží skrze své dobro
            s pozitivními skutky. V tomto ohledu zde máte souvztažnost mezi duchovním stavem
            lásky,  mentálním  stavem  dobra  a  jejich  praktickým  výsledkem  ve  formě  pozitivních
            skutků. Jejich vzájemná propojenost je taková, že jeden bez druhého nemůže existovat.
            Toto  je  postup  multiverzálního  zákona  z nitra  k vnějšku.  Láska  je  stav  toho
            nejniternějšího neboli ducha, dobro je stavem toho vnitřního neboli duše a pozitivní
            skutky se stávají (ve smyslu stávání se - Moje skutky se stávají hmatatelnou, konkrétní
            vnímatelnou, faktickou skutečností pro všechny a všechno). Tímto postupem souvztaží
            navzájem každý s každým a ke každému.

            Toto  je  jeden  aspekt  významu  termínu  ‚souvztažnost‘.  Ten  druhý,  který  se  objevil
            později, měl kořeny v potřebě vyjádřit duchovní ideje takovým způsobem, aby dávaly
            smysl  také  jedincově  vnější  mysli.  Byly  vynalezeny  a  vyloženy  jisté  symboly.  Na
            základě toho byly postaveny jisté externí objekty, fyzická těla, jejich rozličné orgány a
            neživé struktury, jež se staly ztělesněním všech příslušných duchovních idejí. V tomto
            smyslu to byla funkce těchto externích objektů, fyzických těl, jejich rozličných orgánů a
            neživých struktur, a ne jejich vnější zjevy, které odrážely pravou duchovní realitu těch
            idejí. Takže to, co souvztažilo s duchovní realitou a její nekonečnou rozmanitostí idejí,
            byla jejich funkce a účel, pro které byly zbudovány, a ne ony samy bez své funkce a
            účelu.

            Bez ohledu na to, jak se na souvztažnosti díváte, ve své nejzazší povaze jsou výhradně
            výtvory sentientní mysli a jejich idejí a v konečném smyslu jsou výhradně produkty Mé
            Absolutní  Sentientní  Mysli.  Kvůli  tomu  jsou  souvztažnosti  samy  a  sobě  a  sebou
            nepředstavitelné  bez  jsoucna  a  bytí  sentientní  mysli,  respektive  Mé  Absolutní
            Sentientní Mysli. V tomto konkrétním smyslu jsou všechny souvztažnosti subjektivní a
            nejsou žádné ‚soubory‘ objektů souvztažností v sobě a samy sebou. Jakékoliv soubory
            objektů jsou tvořeny a produkovány sentientní myslí nebo Mou Absolutní Sentientní
            Myslí,  a  proto  by  se  nemohla  začít  jejich  takzvaná  objektivní  manifestace  jsoucí  a
            odlišná  od jakékoli sentientní entity. Jednoduše  řečeno, nemohly by se  stát tím, čím
            jsou. Takže jejich objektivní existence absolutně závisí na subjektivním jsoucnu a bytí
            sentientní mysli nebo nakonec na Mé Absolutní Sentientní Mysli.


            Z tohoto  faktoru  se  odvozuje  pravá  povaha  souvztažností.  Pokud  ony  všechny  a
            všechno,  co  reprezentují  a  zobrazují,  absolutně  závisí  na  jsoucnu  a  bytí  sentientní
            mysli,  v tom  případě  budou  odrážet  ve  své  jsoucnosti  a  podstatě  samotnou  povahu
            sentientní  mysli.  A  protože  sama  povaha  sentientní  mysli  odráží  ve  své  relativní
            kondici  samu  Přirozenost  Mé  Absolutní  Sentientní  Mysli,  obnáší  uvnitř  sebe  tytéž
            přívlastky,  vlastnosti a  rysy, jaké  má Moje Absolutní  Přirozenost. Jak si  vzpomínáte,
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196