Page 170 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 170
DIALOG 118
ohněm přečištěného, abyste mohli zbohatnout; a bílá roucha, abyste se mohli obléci, aby
se nemohla odhalit hanebnost vaší nahoty; a pomazat své oči mastí, abyste mohli
prohlédnout.‘ Symbolika této rady by měla být zjevná každému. Kdo má otevřenou
mysl, aniž by byl jakkoli potřebný její výklad.
Rozebereme tuto nebezpečnou pseudoideu trochu hlouběji: tato idea vytlouká kapitál
z faktoru Mé Nové Přirozenosti. Jak víte, katalyzátorem pro získání a ustanovení této
Přirozenosti bylo Mé lidské tělo a to, s čím duchovně korespondovalo, a které jsem Já
velmi zvláštním a neobvyklým postupem učinil Božským. Snahou renegátů v tomto
ohledu tedy bylo zmrzačit a zredukovat esenci a substanci Mé Nové Přirozenosti na
tento Lidský Aspekt Mého Božství. Jinými slovy říkají, že vzhledem ke všem
praktickým účelům jsem Já opustil všechnu Svou dřívější Přirozenost a zaměnil ji nebo
nahradil pouhou Lidskou Přirozeností a že žádné jiné aspekty už nemám. Podíváte-li se
na tuto ideu blíže, pak by vás nevyhnutelně přivedla k logickému závěru, že ve Své
Přirozenosti jsem se stal také relativním, a tedy jsem opustil svou Absolutnost. Kdyby
k tomu mělo dojít, pak by negativní stav svou věc vyhrál, neboť v jsoucnu a bytí by
nebylo k dispozici nic, co má Absolutní Hodnotu, pročež by nemohl existovat ani žádný
pozitivní stav. Vždyť je přece známo, že pozitivní stav se může odvodit pouze ze
jsoucna a bytí Absolutního Stavu, o němž se nutně předpokládá, že je Absolutní
Pozitivitou. Takže pokud jsem se Já zřekl Svého Absolutního Stavu, abych se stal pouze
Lidským Tvorem, byť v jeho ryze pozitivní konotaci, pak v tom případě bych zrušil
pozitivní stav jako takový anebo ho zredukoval na relativní kondici, jaká by neměla
žádnou šanci na věčné pokračování stejně jako negativní stav. Tím by pak neexistoval
žádný rozdíl mezi těmito dvěma stavy. A nejen to, nýbrž Mé Lidství je ve své čistě
pozitivní konotaci padělek, jelikož nic relativní povahy nemůže být samo sebou a od
sebe pozitivní bez svého Absolutního Pozitivního Zdroje.
Co tato falešná a bláznivá idea odmítá vzít v úvahu, je to, že lidský aspekt Mé Nové
Absolutní Přirozenosti je pouze malým důležitým aspektem Mé Přirozenosti a že Má
Přirozenost tím, že je Absolutní, sestává z nekonečných Rozmanitostí Aspektů sídlících
a vyvěrajících z Mé Absolutní Duchovní Mysli, Mé Absolutní Vnitřní Mysli, Mé
Absolutní Vnější Mysli a Mého Absolutního Nepojmenovatelného Jádra, z čehož každý
a všechno žije a je naživu. Kvůli těmto Absolutním Nekonečným Rozmanitostem
existují v jsoucnu a bytí nekonečné rozmanitosti vesmíru, kterým se říká souborně
multivesmír, jakož i nekonečná různorodost sentientních entit v nich bydlících ze své
vlastní svobodné vůle a volby. Není náhodou, že jsme v nedávných dialozích zevrubně
probírali záležitosti individualit, jedinečností a rozdílností, Jakož i Mé Absolutní
Individuality, Jedinečnosti a Rozdílnosti. Mezi mnohými jinými věcmi byla tato
rozprava v předvídání fabrikace falešných a bláznivých idejí o redukci všech a všeho
na pouhý jeden malý aspekt Mé Přirozenosti - Její Lidský Aspekt.
Totéž je pravdou o povaze Nového vesmíru. Je pravda, že tento vesmír byl stvořen
z Mé Nové Přirozenosti. Povšimněte i však, prosím, že jeho stvoření se dělo nejenom
z lidského aspektu Mé Přirozenosti, ačkoli hrál v tomto procesu význačnou roli, ale
z povšechnosti Mé Nové Přirozenosti. Takže Nový vesmír se všemi svými členy - ačkoli
je pravým ztělesněním opravdového lidství - není omezen jenom na to, ale má i vše
ostatní, co je obsaženo v Mé Nové Absolutní Přirozenosti, v relativním rozpoložení. Tak