Page 124 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 124

DIALOG 113

            jedineční  a  rozliční  jedinci.  Nikdo  z vás  není  stejný.  Důvod  pro  tento  fakt  může  být
            nalezen ve způsobu, jakým postupuje a odehrává se proces Mého stvoření. Jak jste si
            vědomi, Já obsahuji nekonečný a nevyčerpatelný počet prvků a jim příslušných částic,
            ze  kterých  a  kterými je každý jedinec utvořen anebo mu umožňuji  vstoupit do jeho
            jsoucna a bytí. Tyto prvky a částice jsou nekonečně unikátní a různé. Není ani jeden
            element či částice, jež by byly stejné nebo podobné povahy. Proto je nemožné, aby byl
            nějaký jedinec, jehož přirozenost se odvozuje z tohoto či onoho prvku či částice, ve své
            vlastní  přirozenosti  stejný  či  podobný  jinému  jedinci.  Veškeré  podněty,  motivace,
            ochoty,  tvořivosti,  jedinečné  příspěvky  k životu  a  vše  ostatní  představitelné  i
            nepředstavitelné  v každém  jedinci  vyvěrá  z tohoto  faktoru  nekonečné  jedinečnosti  a
            rozdílnosti.  Takto  je  uspořádáno  Moje  Stvoření  a  všichni  jeho  obyvatelé  či  všechny
            sentientní  entity.  Tato  struktura  odráží  Mou  Absolutní  Přirozenost.  Absolutnost  Mé
            Přirozenosti  se  promítá  do  relativního  pomocí  vytvoření  nekonečných  rozmanitostí
            jedinečností a rozdílů v jejím vlastním způsobu fungování.

            Pokud by však měl takovýto způsob nepřetržitě pokračovat, pak by negativní stav se
            vším  svým  relativním  projevováním  se  a  pseudoživotním  stylem  nemohl  být  nikdy
            ustanoven.  Takže  aby  bylo  možné  aktivovat  negativní  stav,  bylo  nutné  se  co  možná
            nejvíc  odchýlit  od  tohoto  uspořádání.  Ačkoliv  v konečném  výsledku  ustanovení
            pseudoživota  negativního  stavu  nebylo  možné  přijít  s naprostou  shodností  a
            uniformitou  tvorů  a  lidí  zfabrikovaných  za  tímto  účelem  pseudotvůrci,  bylo  možné
            položit důraz a vložit důležitost životních hodnot někde jinde v rozporu s tím, jak je to
            v pozitivním stavu. Důvod, proč nebylo možné zavést takovou shodnost a uniformitu,
            jež  by  se  zcela  a  kompletně  příčila  či  by  vykořenila  povahu  pravého  života,  jak  se
            odráží v těchto nekonečných rozmanitostech jedinečnosti a rozdílnosti, byl ten, že, jak
            si  vzpomínáte,  žádnému  typu  života  nebo  pseudoživota  nebylo  dovoleno  být
            ustanoven za jiných podmínek, než jsou podmínky svobodné volby a schopnosti volit a
            měnit  se.  Bez  ohledu  n  to,  nakolik  a  s jakou  pokročilou  důmyslností  se  fabrikátoři
            tohoto jiného typu života snažili přijít s něčím jiným, každá jejich fabrikace založení na
            vyloučení tohoto faktoru skončila spontánním potratem. Toto je pravidlo pro jakékoliv
            tvořivé  či  pseudotvořivé  úsilí.  Neexistuje  žádná  jiná  možnost.  Je  tomu  prostě  tak  -
            tečka. Kdokoliv by chtěl vytvořit nebo zfabrikovat jakýkoliv sentientní život, neměl by,
            pokud by chtěl uspět, jiné východisko než založit svou tvůrčí či pseudotvůrčí snahu na
            těchto  nevyhnutelných  podmínkách  života  -  na  svobodě  volby  a  schopnosti  volit  a
            měnit se.

            Takže  aby  se  umožnilo  negativnímu  stavu  vzkvétat  a  demonstrovat  jeho  povahu  a
            pseudoživot, bylo nutné se odchýlit od náležité hierarchie duchovní organizace života
            tak, že se prohlásilo, že individuálnosti, jedinečnosti a rozdílnosti nejsou ničím nebo
            alespoň že jsou nejméně důležitým faktorem života, a na místo toho se prohlásilo, že
            kolektiv,  celek  jakékoliv  společnosti,  uniformita,  stejnost,  společenstva  a  podobné
            faktory  neslučitelné  s životem  pozitivního  stavu,  jsou  vším.  Takže  individualita,
            jedinečnost, rozdílnost a vše ostatní, tolik vlastní životu pozitivního stavu, muselo být
            obětováno  společenskému,  kolektivnímu  a  podobným  faktorům  negativního  stavu,
            jaké vládnou všem jeho obyvatelům.
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129