Page 31 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 31

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM I.

            fyzické námahy či jejího nedostatku, ať nastává jakkoli, způsobuje, že snící reflektuje
            nenormálnost svého tělesného rozpoložení. Tato nenormálnost signalizovaná mozku
            nutí mozek, aby zahájil činnost, která by opětovně navrátila tělesné funkce na jejich
            normální optimální úroveň. V průběhu těchto činností se v mozku odehrává neobvykle
            intenzivní  vyzařování  neuronů,  větší  než  za  jakýchkoli  jiných  podmínek.  Takováto
            neobvyklá množství aktivit se odrážejí ve snech, které se prožívají jako noční můry.
            Tento  typ  těžkých  snů  lze  nazvat  fyziologický.  (Existují  jiné  typy,  o  nichž  budeme
            hovořit později.) Když se kupříkladu přejíte, těžkost a pálení žáhy v žaludku a podobné
            symptomy vám způsobují tento typ těžkých snů.


            Druhá,  intermediální  čili  duševní  úroveň  může  být  taktéž  pojímána  jako  mající  své
            vlastní  tři  aspekty.  První  aspekt  se  vztahuje  k mentálním  anebo  intelektuálním,
            emočním a podobným aktivitám, v nichž je každá lidská bytost do jisté míry zapojena.
            Tyto činnosti způsobují  značný tlak na  duševní schopnosti  každého jedince.  Protože
            veškeré  duševní  schopnosti  a  mentální  procesy  každé  lidské  bytosti  jsou  vytvářeny,
            skrze lidský mozek a jeho nervový systém, jsou v rozsahu své  manifestace omezeny
            limity toho, jak mnoho či málo je mohou pojmout a jsou s to je zpracovat instrumenty
            či prostředky, jimiž se mohou projevit. Když se tyto aktivity překročí nebo se jimi příliš
            intenzivně  zabýváme,  nebo  na  straně  druhé  jich  není  dost  (kupříkladu  stav  nudy),
            nervový systém a jeho centrum - mozek se velmi unaví a vyžaduje spánek, odpočinek
            či dřímotu. Během této doby se odehrává dobití energií životních sil ve vztahu k tomu,
            aby  se  umožnilo,  že  se  takové  duševní  aktivity  a  procesy  odehrají,  aby  se  staly
            skutečností. Během této doby je zaveden zvláštní typ aktivity, který způsobuje, že jiné
            typy neuronů se aktivují a počínají vyzařovat do oblasti, která je pověřena být nosičem
            těchto duševních procesů a činností. V procesu vyzařování se v mozku aktivuje zvláštní
            oblast, jíž se otvírají dveře jak k lidské duši, tak k zvláštní zprostředkující dimenzi či
            pseudozprostředkující dimenzi, což umožňuje těmto dimenzím, aby plnily potřebnou
            práci  za  účelem  opětovného  nastolení  náležité  a  optimální  duševní  funkce  lidské
            bytosti,  která  se  projevuje  takovými  aktivitami  jako  myšlení,  cítění,  chtění,
            rozhodování, vztahování se a podobnými činnostmi souhrnně nazývanými procesem
            duševní činnosti.

            Během této důležité práce kdokoli a cokoli se na ní podílí, může bezděčně ovlivnit stav
            a proces snění, vnikaje svou přítomností do vizuálního snového pole. Kvůli faktu, že
            každý svět má svou vlastní řeč a zároveň řeč společnou všem - řeč souvztažností, sen je
            líčen  v symbolech,  metaforách,  obrazech  a  podobných  elementech  specifických  pro
            tento svět. V závislosti na tom, odkud tato účast nastává, tyto typy snů mohou být buď
            pozitivní, příjemné a šťastné, nebo negativní, nepříjemné a nešťastné.

            Druhý  aspekt  této  úrovně  se  vztahuje  k lidskému  sebevnímání,  sebeúctě,
            sebepředstavování,  sebeidentifikaci,  sebehodnocení  a  sebeakceptaci.  Způsob,  jakým
            každý lidský tvor vnímá a pociťuje sám sebe, přemýšlí o sobě, chce, přijímá, prožívá a
            hodnotí sám sebe, určuje kvalitu a obsah jeho snů. Tyto stavy způsobují, že se během
            doby  spánku  otvírají  dveře  do  různých  dimenzí  v zprostředkujícím  světě  a
            v pseudozprostředkujícím         světě.     V závislosti    od     vlastního     sebepojímání,
            sebeidentifikace,  sebeakceptace  atd.  jsou  dveře  otevřeny  buď  na  pozitivní,  nebo
            negativní stranu těchto dimenzí, nebo někdy na  obě,  buď souběžně,  nebo postupně.
            Cítí-li  se  někdo  kupříkladu  vinen,  zahanben,  kajícně,  atd.  ohledně  něčeho,  co  učinil
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36