Page 29 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 29

Čtvrtý dialog




                                                   27. prosince 1998




            Peter:  Dnes  bych  chtěl,  aby  se  Tvá  pozornost  zaměřila  na  otázku  kladenou  tak
            mnohokrát Danem Barbou z New Yorku, na kterou se ale nikdy řádně neodpovědělo.
            Též  se  k němu  v této  otázce  připojuji.  Otázka  se  vztahuje  k záležitosti  snů,  snění  a
            spaní. Proč sníme a jaký je, pokud je nějaký, význam snů?


            Pán  Ježíš  Kristus:  Důvod,  proč  tato  otázka  nebyla  doposud  nikdy  náležitě
            zodpovězena,  spočívá  ve  faktu,  že  některé  z aspektů  jejich  významu  se  vztahují
            k hlubším mystickým a mysteriózním důvodům, jejichž zjevení by bylo nebezpečné a
            předčasné.  Pokud  by  se  měly  předčasně  zjevit,  dávalo  by  to  mocný  nástroj
            pseudotvůrcům, jejich poskokům a renegátům, aby se účinně vměšovali do působení
            Mé Božské Prozřetelnosti. Ačkoli některé méně významné a obecné ideje o této věci
            byly popsány v poněkud omezeném významu v kapitole Život ve spánku v tvé knize
            Chápání  a  naplnění  našeho  pozemského  života,  Petře,  její  pravý  význam  nebyl
            dodnes k dispozici.

            Jak  víš,  Petře,  v celkové  struktuře  veškerého  jsoucna  a  bytí  i  pseudojsoucna  a
            pseudobytí  nastávají  ohromné  změny  mající  vztah  k posunu,  který  se  odehrává
            v současnosti.  Tento  posun  překonává  cokoli,  co  se  odehrálo  během  předešlých
            posunů. Kvůli určité pozici, místu, rozpoložení a stavu, kterých se dosáhlo, a protože
            vše  a  cokoli  kdekoli  se  uvedlo  do  náležitého  pozoruhodného  řádu  a  hierarchie
            duchovní  organizace,  nebere  se  záležitost  předešlé  bezpečnosti  již  v úvahu.  Takže
            probereme tuto záležitost.

            Než  přistoupíme  k vlastní  debatě,  je  třeba  varovat:  Jak,  Petře,  víš,  lidský  život  byl
            zfabrikován tak, aby byl velmi složitý, zamotaný, nestabilní a extrémistický - od jedné
            krajnosti ke druhé, matoucí a krajně nespolehlivý. Kvůli tomuto neblahému faktoru je
            záležitost  lidského  snění  taktéž  velmi  složitá,  matoucí,  zamotaná  atd.  Některé  její
            aspekty by byly tvé lidské mysli zcela nepochopitelné. Stanou se ti zřejmými po tvém
            odchodu  z vašeho  lidského  života.  My  však  můžeme  přistoupit  k rozpravě  o  těch
            aspektech, jež lze vaší lidskou myslí uchopit.

            V obecnosti můžeme tuto záležitost rozdělit do tří částí, každá z nich má přinejmenším
            tři  své  vlastní  aspekty.  První  se  vztahuje  k duchovní  mysli  každého  a  duchovnímu
            světu  a  k pseudoduchovní  mysli  a  pseudoduchovnímu  světu.  Druhá  se  vztahuje
            k vnitřní  čili  duševní  mysli  anebo  intermediálnímu  světu  i  pseudovnitřní  čili
            pseudoduševní  mysli  a  pseudointermediálnímu  světu.  A  třetí  se  vztahuje  k zevní,
            fyzické mysli a k zevnímu fyzickému světu a k pseudozevní mysli a pseudofyzickému
            světu.

            Začněme rozpravou o nejzevnějších aspektech této záležitosti a pak pojďme na druhé
            úrovně.  První  aspekt  této  úrovně  k fyziologickému  činiteli.  Fakticky  se  vztahuje  ke
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34