Page 29 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 29
Čtvrtý dialog
27. prosince 1998
Peter: Dnes bych chtěl, aby se Tvá pozornost zaměřila na otázku kladenou tak
mnohokrát Danem Barbou z New Yorku, na kterou se ale nikdy řádně neodpovědělo.
Též se k němu v této otázce připojuji. Otázka se vztahuje k záležitosti snů, snění a
spaní. Proč sníme a jaký je, pokud je nějaký, význam snů?
Pán Ježíš Kristus: Důvod, proč tato otázka nebyla doposud nikdy náležitě
zodpovězena, spočívá ve faktu, že některé z aspektů jejich významu se vztahují
k hlubším mystickým a mysteriózním důvodům, jejichž zjevení by bylo nebezpečné a
předčasné. Pokud by se měly předčasně zjevit, dávalo by to mocný nástroj
pseudotvůrcům, jejich poskokům a renegátům, aby se účinně vměšovali do působení
Mé Božské Prozřetelnosti. Ačkoli některé méně významné a obecné ideje o této věci
byly popsány v poněkud omezeném významu v kapitole Život ve spánku v tvé knize
Chápání a naplnění našeho pozemského života, Petře, její pravý význam nebyl
dodnes k dispozici.
Jak víš, Petře, v celkové struktuře veškerého jsoucna a bytí i pseudojsoucna a
pseudobytí nastávají ohromné změny mající vztah k posunu, který se odehrává
v současnosti. Tento posun překonává cokoli, co se odehrálo během předešlých
posunů. Kvůli určité pozici, místu, rozpoložení a stavu, kterých se dosáhlo, a protože
vše a cokoli kdekoli se uvedlo do náležitého pozoruhodného řádu a hierarchie
duchovní organizace, nebere se záležitost předešlé bezpečnosti již v úvahu. Takže
probereme tuto záležitost.
Než přistoupíme k vlastní debatě, je třeba varovat: Jak, Petře, víš, lidský život byl
zfabrikován tak, aby byl velmi složitý, zamotaný, nestabilní a extrémistický - od jedné
krajnosti ke druhé, matoucí a krajně nespolehlivý. Kvůli tomuto neblahému faktoru je
záležitost lidského snění taktéž velmi složitá, matoucí, zamotaná atd. Některé její
aspekty by byly tvé lidské mysli zcela nepochopitelné. Stanou se ti zřejmými po tvém
odchodu z vašeho lidského života. My však můžeme přistoupit k rozpravě o těch
aspektech, jež lze vaší lidskou myslí uchopit.
V obecnosti můžeme tuto záležitost rozdělit do tří částí, každá z nich má přinejmenším
tři své vlastní aspekty. První se vztahuje k duchovní mysli každého a duchovnímu
světu a k pseudoduchovní mysli a pseudoduchovnímu světu. Druhá se vztahuje
k vnitřní čili duševní mysli anebo intermediálnímu světu i pseudovnitřní čili
pseudoduševní mysli a pseudointermediálnímu světu. A třetí se vztahuje k zevní,
fyzické mysli a k zevnímu fyzickému světu a k pseudozevní mysli a pseudofyzickému
světu.
Začněme rozpravou o nejzevnějších aspektech této záležitosti a pak pojďme na druhé
úrovně. První aspekt této úrovně k fyziologickému činiteli. Fakticky se vztahuje ke