Page 27 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 27
nepravd a jejich následné ukrutnosti a ohavnosti. V tomto duchu byly přítomné jen
pozitivní, dobré, láskyplné, moudré, něžné a pravdivé ideje. Z takovýchto idejí proto
povstávala jenom velmi pozitivní, energická, dobrá, mocná, láskyplná a něžná
duševnost a všechno naše myšlení, cítění, chtění, touhy, přání, úmysly a motivace
byly vždy pozitivní a dobré bez toho, že by v sobě obsahovaly něco egoistického
nebo sobeckého. Takhle to má být. Takovýto je skutečný obsah a kvalita vší naší
pravé duševnosti.
Ale, jako výsledek genetického inženýrství, přímý přístup k našemu duchu byl
uzavřen a mezi naším pravým duchem a naší pravou duševností či duší byla
vybudována umělá oblast. Tato umělá oblast, zvaná pseudoduch, zapouzdřila
skutečného ducha a znemožnila tomuto duchu přímo přenášet všechny své
pozitivní a dobré ideje pro jejich transformaci na pozitivní a dobrou duševnost či
duši. Namísto toho, tato umělá oblast neustále zachytává všechny pozitivní a dobré
ideje, některé z nich zkresluje, některé z nich překrucuje, některé z nich mění na
něco jiného a některé z nich zcela odmítá nebo jim úplně zabraňuje přijít do naší
duševnosti.
Z takovýchto aktů pseudoduch tvoří své vlastní ideje něčeho opačného k
pozitivnímu stavu, k pravé duchovnosti a k náležité duševnosti a přenáší je duši pro
transformaci na zkreslenou, falešnou, negativní a zlou duševnost.
Z takovéto duševnosti jsme začali prožívat všelijaké zlé a negativní stavy a
podmínky v našem pozemském životě. Ale když jsme neměli žádnou vědomou ideu
toho, že je to s námi tak, považujeme naši situaci a obsah, kvalitu a formu nám
dostupné pozemské duševnosti za normální stav záležitostí.
Toto je velmi nebezpečná situace. Zabraňuje nám jakékoliv náležité chápání a
naplnění našeho pozemského života a jeho duševnosti. Zvěčňuje negativní stav a
všechny jeho ukrutnosti a ohavnosti, které tak velmi prožíváme na této planetě.
V současnosti nám dostupná duševnost a duševní život může být popsán či
charakterizován následujícím způsobem:
1. Je v nás, v zákoutích našeho nejvnitřnějšího já, nebo toho, co v jiných spisech
nazývám Vnitřní Myslí, duch, který je přímým nadělením Nejvyššího. Tento duch
sestává ze všech pozitivních a dobrých idejí života ve všeobecnosti a z našeho
pozemského života zvlášť. Tuto oblast můžeme považovat za esenci a substanci
našeho bytí a existence, protože nám nepřetržitě přináší náš samotný život od
Nejvyššího. Je to životní podpůrný systém všemu, z čeho sestáváme a čím jsme.
Když je tato oblast v naší Vnitřní Mysli přímým sídlem Nejvyššího v nás, je úplně
pozitivní a dobré povahy. Z takovéto povahy neproudí nic zlé a negativní. Z
takových pozitivních a dobrých idejí je stvořena naše duševnost za účelem
jedinečného a individuálního prožívání takovýchto idejí ve formě jejich myšlení,
cítění, chtění, konání, chování, sdílení, atd. Toto je původní a skutečný účel Stvoření
lidské duševnosti.
Kvůli této struktuře byla lidská duševnost, jsouc pokračováním svého ducha,
schopna myslet, cítit, vnímat, chtít, být přímo v kontaktu se svým duchem a s
Nejvyšším v něm.
Původně nebyli žádní zprostředkovatelé pro komunikaci mezi naším duchem a naší
duší či duševností. Kvůli takovémuto intimnímu, blízkému a přímému vztahu s
naším duchem a s naší duší, nebyla žádná možnost nepochopení a zmatků o
jakýchkoliv ideách, které proudily z našeho ducha, a proto naše duševnost neboli