Page 26 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 26

vyžaduje, abychom se obrátili dovnitř, šli do nitra a pozorovali sebe samotného,
            namísto toho, abychom byli ve vnějšku a pozorovali vnější sektory naší duševnosti.
            Jakákoliv tendence jít do nitra, obrátit naši plnou pozornost na náš vnitřní život, je
            nebezpečím  pro  negativní  stav,  protože když to  děláme  důsledně,  ztrácíme  naši
            závislost na zevnějšnostech a začínáme přehodnocovat význam našeho života. Toto
            je velmi nechtěný výsledek událostí pro negativní stav, protože nás to postupně
            vede k objevení pravdy o všech záležitostech našeho pozemského života, a toto je
            jediná   věc,   kterou   negativní   stav   nechce,   abychom   udělali   –   objevili   pravdu.
            Objevení  pravdy  znamená konec  panování negativního  stavu, protože  to vede k
            našemu vysvobození z otroctví a poroby negativního stavu.

            Z   výše   uvedených   tvrzení   je   zřejmé,   že   dalším   zdrojem   našich   problémů   a
            neschopností náležitě chápat a naplňovat náš pozemský život, je naše nenáležité a
            omezené chápání, pojetí a praktikování našeho duševního života.

            Náš   duševní   život,   ve   své   úplnosti   a   kompletnosti,   je   výsledkem   a   následkem
            našeho  duchovního  života.  Praktikovat  zdravý  a  uspokojující  duševní  život  není
            možné bez chápání a poznání toho faktu, že duševní život je pokračováním našeho
            duchovního života.


            Většina lidí má tendenci věřit, že myslí mozkem, cítí svými citlivými buňkami, že
            chtějí a touží svým srdcem, a žijí ve všeobecnosti díky svým fyzickým tělům. Toto je
            však   velkou   iluzí.   Tím   zvláštním   a   tajemným   genetickým   inženýrstvím   našeho
            současného těla a mozku jsme nuceni věřit, že to je pravdou.

            Realitou této situace je to, že naše fyzické tělo, samo o sobě a samo v sobě, není
            schopno žádného života, ani cítění, ani vůbec ničeho. Je to náš duch, který myslí,
            chce,  cítí, touží, koná,  chová se  atd., prostřednictvím  a  pomocí našeho fyzického
            těla a jeho mozku na této Zemi. Takže náš mozek a tělo jsou nástroji našeho ducha,
            který je chycen do pasti v tomto změněném těle.


            Náš   duch   pozůstává   z   různých   důležitých   duchovních   idejí,   které   přišly   od
            Nejvyššího.  Tyto ideje  obsahují všechny stavy, procesy a podmínky celého bytí a
            existence.   Jsou   vědomostmi   "co",   "jak"   a   "proč".   Takže   náš   duch   může   být
            definován jako co, jak a proč. Toto je stav, který neustále nastává. Toto je duchovní
            aspekt kohokoliv a čehokoliv. Ale když náhle existuje to "co", "jak" a "proč" – to jest,
            co  dělat,  jak  to  dělat,  a  proč  to  dělat,  stává   se  nutným  pro  toto  důležité
            nastávání, aby postoupilo k realizaci sebe samého. Z idejí "co" povstává akt myšlení
            a celý myšlenkový proces. Z idejí "jak" povstává akt cítění a všechny naše emoce,
            motivace a úmysly. A z idejí "proč" povstává akt chtění a chování. Takže ze všech
            idejí ducha vzatých dohromady povstává formace naší  duševnosti  a její následná
            manifestace v životě. Jinými slovy, ideje "co", "jak" a "proč" jsou transformovány na
            procesy, které formují naši duševnost či naši duši.

            Toto je velmi hrubý, stručný, omezený a povrchní popis toho, jak náš duch formuje
            naši duševnost, která je následně vyjádřena v našem pozemském životě skrze naše
            tělo.


            Z  tohoto  uspořádání  je  jasné,  že  bez  existence  našeho  ducha  by  nikdy  nebyla
            možná žádná duševnost. Povstávání naší duševnosti a jejího života z našeho ducha
            a jejich závislost na něm je velmi zřejmá.


            V   původním   stavu   naší   duševnosti,   před   aktivací   negativního   stavu   a   před
            rozsáhlými genetickými změnami formy jejího vyjádření a projevu, neexistovalo nic
            negativní či protivné. Duch našeho bytí a existence neobsahoval žádné ideje zel a
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31