Page 25 - CHÁPÁNÍ A NAPLNĚNÍ NAŠEHO POZEMSKÉHO ŽIVOTA
P. 25

tohoto   popisu   duševnosti   či   duše   je   zřejmé,   že   každá   jednotlivá   osoba   má
            kvalitativně  a kvantitativně odlišnou duševnost, i když některé zřejmé podobnosti
            existují mezi všemi z nich. Tyto podobnosti jsou však pouze vnější povahy, takže se
            objevují jen v tom způsobu, jakým vyjadřujeme naši duševnost či duši. Naše vlastní
            zkušenost  naší  duševnosti  a  její  vyjádření  jsou  dvě  odlišné   věci.  Kvalita   mého
            duševního   vyjadřování  a   vnímání   o   čemkoliv   bude   vždy   odlišná   od  zkušenosti
            kohokoliv jiného s tou stejnou věcí, i když způsob, jakým to vyjadřujeme, bude v
            mnohých případech podobný. Nikdo se nemůže cítit přesně stejně tak, jako já nebo
            vy.


            Z výše uvedeného stručného popisu duševnosti můžeme usoudit, že duševní život je
            osobní,   soukromou   a   všeobecnou   modalitou,   způsobem   a   formou,   jakými
            prožíváme náš pozemský život a všechny jeho aspekty a jak jej vyjadřujeme.


            Samozřejmost zkušeností našeho duševního života by nám mohla dát nesprávný
            dojem, že si skutečně plně uvědomujeme a plně se staráme o náš duševní život. Ale
            realita této situace je celkem odlišná. Co se s námi děje, když myslíme, cítíme,
            konáme, toužíme, chceme, atd.? Přemýšlíme o myšlení? Cítíme o našich pocitech?
            Soustředíme se na akt našeho jednání nebo na proces našich tužeb, atd.? Většina
            lidí nerozlišuje mezi aktem myšlení, cítění, chtění, atd., a objektem svého myšlení,
            cítění, chtění, atd. Například, přemýšlíme o koupi nového auta. V procesu tohoto
            aktu myšlení nepřemýšlíme o našem myšlení, ale o novém autě, o jeho značce,
            velikosti,   barvě,   rychlosti,   pohodlí,   pohonu,   atd.   Nebo   pociťujeme   cit   lásky   k
            někomu.   Když   pociťujeme   takovouto   lásku,   nevěnujeme   pozornost   samotným
            pocitům, ale všechna naše pozornost je zaměřená na tu osobu, o které takto cítíme.

            Takže, můžeme říci, že je stav a proces naší duševnosti, a je objekt a směr této
            duševnosti. Nikdo nikdy nevěnuje žádnou pozornost, nebo věnuje velmi malou (s
            výjimkou     profesionálních     výzkumných      psychologů)      stavu      a     procesu
            naší  duševnosti  či  duši  samé   o  sobě.  Takže,  můžeme  říci,  že   nevěnujeme
            náležitou  pozornost  našemu  duševnímu  životu,  protože  všechno,   o  co  se
            zajímáme,  jsou objekty   naší  duševnosti    a  ne  duševnost  sama  v  sobě   nebo  v
            subjektu, který vyzařuje či vyjadřuje tuto duševnost.


            Kvůli   náležitému   pochopení   a   naplnění   našeho   pozemského   života   musíme   se
            naučit věnovat stejnou pozornost jak subjektu, tak i objektu naší duševnosti a jejího
            života,  nebo  subjektivním  stavům  a  procesům  naší  duševnosti,  jako  také  jejímu
            vnějšímu   vyjádření,   zaměření   a   projevu.   Takže,   doporučuje   se   nám,   abychom
            věnovali pozornost náležitému obsahu  a  kvalitě naší  duševnosti  a  jejímu  životu,
            jako také formě, modalitě, způsobu a podobě, jakou ji vyjadřujeme.


            Jeden z důvodů toho, proč máme silnou tendenci zanedbávat obsah a kvalitu naší
            duševnosti a zaobírat se víc s jejími formálními vyjádřeními, směry a objekty, je
            možno najít v následujících faktech.


            Když   pseudotvůrci   utvořili   naše   fyzické   tělo   a   restrukturalizovali   náš   mozek,
            úmyslně potlačili vědomí našich potřeb po zvažování našich vnitřních, subjektivních
            stavů a procesů. Aby mohli lidi udržet mimo je samotné, museli přijít se strukturou,
            která   by   spíš   "přirozeně"   udržovala   lidi   zaneprázdněné   objekty,   zaměřeními   a
            způsoby vnějších  vyjádření své  duševnosti, než by věnovala  pozornost  obsahu a
            kvalitě samotného duševního života.

            Kvůli těmto tajemným změnám, stalo se pro lidi velmi těžkým věnovat pozornost
            kvalitě   a   obsahu   samotného   duševního   života.   Problém   s   věnováním   náležité
            pozornosti   obsahu   a   kvalitě   naší   duševnosti   spočívá   v   tom,   že   si   to   od   nás
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30