Page 210 - ZÁKLADY LIDSKÉ DUCHOVNOSTI
P. 210

pojímání   pravé   lidské   přirozenosti,   zdroje   individuálních   odchylek   a   zdroje   života
            živoucího organismu ale odrážejí konvenční, tradiční a kulturní očekávání, projekce,
            zkreslení a deformace.

            Tyto dvě zásadní a fundamentální pravdy lze užít jako stavební bloky psychologie a
            společenských   věd  poté,   co   nebudou   vůbec   brát   na   zřetel   hory   deformací   a
            stagnujících nahromadění, jež byly kolem nich vytvořeny.

            5. Přírodní vědy obsahují dle povahy své definice nejnižší úroveň zrnek pravdy. Je to
            proto, že se zabývají pouze hmotnými fenomény a jevy přírodního světa. V těchto
            fenoménech samotných nelze najít danou pravdu. Až doposud se mnozí vědci zdráhali
            přijmout fakt, že takové jevy jsou souvztažnými projekcemi duchovních událostí, které
            se projevují v reagování hmoty. Hmota nestimuluje, jen reaguje. Přesto i v takových
            pojetích, jak je definují přírodní vědy, je velká část pravd, které se nyní mohou využít a
            extrahovat, neboť odrážejí duchovní princip všeho jsoucna a bytí.

            A. Ať se vezme v úvahu jakýkoliv aspekt přírody, hmoty a všech jejich elementů,
            odráží jeden princip: Vše je řádné, zákonité, účelné, užitečné a prosté (úsporné). Ve
            fungování   jakéhokoli   přírodního   jevu   nedochází   k   žádnému   plýtvání.   To   je
            fundamentální,   neoddiskutovatelná   pravda.   Vysvětlení,   popis,   pochopení,   výklad,
            formulace a definice  podstaty, vzniku, funkce a účelu takového principu jsou ale
            zkreslené,   zmrzačené,   zvrácené   a   nesprávné   konstruované   všemi   takzvanými
            vědeckými   tradicemi,   konvencemi,   pravidly,   směrnicemi,   metodami   a   nevhodnými
            nástroji.

            Tato fundamentální pravda, která je nejzřetelnějším důkazem působení duchovních
            principů, se může využít při přestavbě všech vědeckých metod a vysvětlení, která
            umístí přírodní vědy na náležitou úroveň v hierarchii duchovní organizace, kde mohou
            užitečně a ku prospěchu fungovat. Taková nová pravá přírodní věda by přijala nejprve
            postuláty o duchovních principech, což pak povede k náležitému popisu a pochopení
            zdroje veškerých přírodních jevů a shora uvedeného principu.


            6. Pojetí všech umění, volného času a všech sportů se vzhledem k jejich počátečnímu
            účelu   rozvíjelo   na   těchto   základních,   fundamentálních   pravdách,   které   se   nyní
            extrahují:


            A. Lidská přirozenost je ve své podstatě a formě tvořivá, což je vyjádřeno v mnoha
            expresivních a impresivních módech jejího jsoucna a bytí. Tato pravda stojí v pozadí
            všeho umění a  kumštýřství  a jeho aktivit, které jsou výsledkem lidského tvůrčího
            působení.   Pochopení,   vysvětlení,   vyjádření,   procítění   a   popis   účelu,   cíle,   místa   a
            funkce takové přirozenosti a její tvořivosti je ovlivňováno mnoha příkazy, zkresleními,
            očekáváními, projekcemi a tradičními a navyklými zvyky a kulturami, které tuto pravdu
            dusí a zakrývají.

            B. Ve zdravém těle je zdravý duch. Duch neustále interaguje se svým tělem, čímž duch
            prožívá život v zevnějším světě. Aby se toto rozpoložení neustále udržovalo a bylo
            funkční, tělo se musí udržovat v dobrém vzezření a zdraví. Proto je důležitou součástí
            lidského života využití volného času a sport. Jsou vyvažujícími faktory mezi já a jeho
            prostředím.


            Toto   je   zrnko   pravdy,   která   je   v   pozadí   všech   činností.   Avšak   chápání,   popis,
            vysvětlení a očekávání těchto a z těchto činností a jejich pravá povaha, funkce, účel a
            cíl   jsou   zdeformovány   zvyky,   projekcemi   a   předpisy   konvencí,   tradic   a   kultur
            vybudovaných okolo této pravdy.
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215