Page 533 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 533
NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
Je zde pravidlem, že na této úrovni se nic nemůže nikomu přinášet, aniž kdo specificky
požádá, s pozitivním a dobrým úmyslem, aby byl poučen v otázkách podle své potřeby.
Na této úrovni a v tomto způsobu modlení vše podléhá zákonu svobody volby. Proto
radit někomu něco, co je v rozporu s předloženou žádostí, značí vnucovat mu něco, o
co neprosil. To by porušilo jeho svobodu volby a přinutilo by ho činit něco, co se
zdráhá dělat nebo nechce udělat anebo nebrat a tu radu ohled. V obou případech
duchovní platnost takové rady je téměř nulová, neboť vše, co se činí na nátlak, nemůže
se přisuzovat nikomu; a bezohlednost vůči této radě přivádí do opozice vůči
pozitivnímu stavu. V tomto případě je znemožněno znovunapojení na pravého Pána
a
Ježíše Krista, na vlastní Nejniternější duchovní mysl vlastní pravé duchovní poradce.
Nejzevnější modus modlitby verbalizováním nahlas slovy pronesením ve vlastní
č
i
mysli, užívaje mluvených slov slyšených v mysli, má také důležité místo v
každodenním životě. Tento modus funguje jako potvrzení, platnost a přijetí toho, že je
tomu tak i z pozice každodenního typu vědomé mysli. Pronášením této modlitby ve
známých a pochopitelných slovech ve vědomé mysli, stává se tato mysl integrální částí
celé mysli a je propojena prostřednictvím interiorní mysli s Nejniternější duchovní
myslí a se všemi jinými úrovněmi nevědomé mysli. Vědomá mysl svou strukturou a
povahou nemá jiné prostředky a cesty spojení a komunikování s jinými aspekty
sentientní mysli než jenom prostřednictvím verbalizování. Kvůli tomuto faktoru je
zcela zřejmá extrémní důležitost této formy či modality modlitby. Je-li tento způsob
zanedbáván, je vědomá mysl separována a izolována od zbylých částí žijící mysli. Což
je nesmírně nebezpečná situace.
Jak víte, nemá vědomá mysl sama o sobě a od sebe žádné prameny ani prostředky k
její chápání,
tomu, aby získala náležitou znalost o čemkoliv. Veškerá taková znalost a
jakožto i způsob jejího vhodného uplatňování přichází z Nejniternější duchovní mysli
přes vnitřní mysl a přes jiné nevědomé části zevní mysli. Nemá-li vědomá mysl žádné
spojení a nekomunikuje-li s jinými úrovněmi své mysli, pak je nepřirozeně donucena
odvozovat takovou znalost ze zevnějšku, kde neexistuje žádný zdroj vědění a
náležitého porozumění. Proto přijímá vědomá mysl vše, co přichází z tohoto
nevhodného pramene ‚vědění‘ jako něco pravdivého, náležitého a správného. Takto
žije vědomá mysl v iluzi reality, nikoliv v samé pravé skutečnosti. Toť zdroj mnohých
lidských problémů a nedorozumění ve všech aspektech lidského života.
Nuže, aby se vyhnulo této nebezpečné šlamastice, vynalezl Pán Ježíš Kristus
prostředek spojení a komunikace vědomé mysli s Nejniternější duchovní myslí a všemi
jinými úrovněmi mysli, z kteréžto pozice se může odvozovat vhodná znalost, její
porozumění i modus jejího uplatňování a praktikování. Tento vynález se jmenuje
modlitba. Na úrovni této vědomé mysli je modlitba praktikována pomocí nástrojů a
prostředků verbalizace, a to buď nahlas, nebo tiše ve vlastní mysli. Během takového
praktikování jsou oči praktikujícího povětšině zavřeny pro lepší soustředění na obsah,
význam a pociťování slov, jež jsou verbalizována. Z tohoto důvodu každému, kdo čte
tato slova, se radí velice důrazně, aby praktikoval svou modlitbu ve všech modalitách
vlastního života, aniž by vynechal jakoukoliv z nich.
Jak můžete vidět, jsou v zásadě dva typy zevnější modlitby: Je modlitba volná, v níž se
otevírá srdce čili mluví se s Pánem Ježíšem Kristem, aby se vyjádřily vlastní city,