Page 346 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 346

KAPITOLA  16.
            Tento  typ  uctívání  vylučuje  jakýkoliv  formální,  ritualizovaný,  vnější,  dogmatizovaný  a
                                                                                                     kteréžto
            procedurální  přístup.    Na místo  toho zdůrazňuje  niterné přijetí Boha v     srdci,  z
            pozice  se  odvozuje  a  je  určen   osobní  životní  styl.  V   tomto  ohledu  uctívat  Boha  a  mít
                                                                      souladu  s
                k  němu  vztah,  znamená  vést  určitý   životní   styl  v        duchovními   principy,   jak



            jsou  definovány   Bohem   ve   vašem      nitru.  Toto   byl   dosud   jediný   přijatelný   způsob
            uctívání  Boha.   Nebylo  dáno  žádné  jiné  zjevení  o  této  záležitosti  s   ohledem  na  změnu
            nebo modifikování      způsobu,   jak mít vztah k   Bohu     jak jej uctívat.
                                                                   a

            Avšak  hlavní idea    této dávky  Nového zjevení     dává  všem  na  vědomí, že  tato  situace  se


            úplně  změnila,    stejně  jako  se  i  zcela  změnila  definice  Boha.  Nová  definice  Boha  byla


            formulována  na  konci  předešlé     kapitoly.  Změna  té  definice  vyžaduje  změnu  způsobu,

            jakým mají lidští tvorové vztah k     Bohu a jak   ho uctívají.
            Především,   a   počínaje   tímto   okamžikem,   je  jediným   přijatelným   způsobem   vzývání

            Jména  Pána  Ježíše  Krista.      V  pozitivním  stavu  stvoření  toto  znamená,  že  jakákoliv  jiná



            jména,    pod  jakými  se  Bůh  uctívá  a  navazuje  se  k  němu  vztah,  nejsou  déle  přijatelná.



            Bůh    se  všemi  svými  jmény  i  ne-jmény  se  stal  úplně  a  naplno  Pánem  Ježíšem  Kristem.

            Nyní   je  jasno,  že  pojem    Pána   Ježíše   Krista   zahrnuje  všechny  aspekty   Boha   v  jejich

            celku.   Dosud  existovala  tendence  dávat  různým  aspektům  Boha  rozličná  jména  a  ne-

            jména     (ne-jména   značí  přiznání   těch   aspektů   Přirozenosti   Boží,   které   nebylo   možno
            pojmenovat   pro   nedostatek   korespondujícího   pojímání   jejich  podstaty   v   relativní
            sentientní    mysli.  Jedinou  věc,  kterou  ta  mysl  znala,  bylo  to,  že  takové  aspekty  zajisté
            existují).  A   ačkoliv   tato   situace   pro   členy   pozitivního   stavu   neznamenala   separaci,
            rozkol  či  rozdvojení  Jediné  Přirozenosti  Boží,  byla,  naneštěstí,  velice  úspěšně  využita
            mocnostmi   negativního   stavu   a   lidskými    tvory  k  výrobě   nehorázných   zmatků   mezi


            všemi,   jakožto   i       k  fabrikování   přečetných   náboženství   s  nanejvýš   rozpornými
            duchovními   představami,        s   používáním   různých  Božích   jmen   v  oddělenosti   a

            rozdělenosti    pro dokazování    správnosti jejich způsobu  bohoslužby.

            Jeden       z  mnohých   důvodů,   proč  Nejvyšší  získal  Novou  přirozenost,  byl   v   tom,  aby


                                 v
            eliminoval rozdíly      pojímání různých aspektů      Jednoho Boha pod rozličnými jmény.

            Potřeba     pro   zahrnutí   lidských   elementů   i   prvků   zóny   vymístění   do  Jeho/Její
                                                                                                 kýmkoliv  ze
            Přirozenosti  vyvěrá  z   faktu,   že  je   daleko  snazší  pro  každého,  aby  jednal  s
            své vlastní pozice a přirozenosti. Až do té doby byl  Bůh        pro lidské tvory, jiné bytosti i

            tvory       v  zóně   vymístění   buď   abstraktním  pojmem,   s   jakým   nebylo  možno   navázat

            žádný   smysluplný   vztah   (konec   konců,    jak   můžete   jednat   s   abstraktním   pojmem?),
            anebo ho považovali      za někoho familiárního a viditelného. Poslední situace dala popud
                k  tomu,   že mnozí císaři a  králové na vaší planetě, jakožto i mnozí tvorové v   peklech,  se
            prohlásili za  bohy. Tak aspoň mohli být      viditelnými a přístupnými ve svém konkrétním
            fyzickém   stavu.    Ovšem,   tato   situace   byla   a   je   duchovně   velmi   nebezpečnou,   protože
            vede       k  tomu,  že  lidští  i  jiní  tvorové  uctívají  falešné  bohy,  kteří  nikdy  nebyli,  nejsou  a
            nebudou   bohy.      Následky   takových  proklamací   a   takového   uctívání   nejsou   vůbec
            příjemné.


                Z  tohoto důvodu, a aby splnil Svůj slib, pojal  Nejvyšší   také lidskou přirozenost a po té,
            co   ji   učinil   Božskou,   zahrnul   ji  do   Své   povšechnosti,   čímž   ji   učinil   jedním  se   všemi
            jinými  aspekty  Svého  Absolutního      jsoucna  i  Absolutního  bytí,  stav  se  Pánem  Ježíšem
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351