Page 120 - KOROLARIA NOVÉHO ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 120
je, že mají sklon setrvávat v knihách po staletí a zabírá to nezměřitelné úsilí a
mnoho času, než se v nich učiní jakékoli změny či modifikace, aby se přizpůsobily
požadavkům progresivního směřování v lidském rozvoji; to jest, řekněme,
že odlišná doba si vyžaduje odlišné chápání a způsob použití těchto zákonů a
pravidel. V progresivním způsobu života se takové zákony a pravidla
stanou zastaralými velmi rychle. Zabere to ohromné množství úsilí a času, aby se
změnila. A nejen to, ale problémem je též, že v době, v jaké se tato změna
uskutečňuje, uběhne tolik času, že prováděné změny a modifikace se stávají ve
chvíli svého uskutečnění taktéž obsoletními a neodpovídajícími novým poměrům.
Takto se problémy zavile udržují v životě negativního stavu. A ačkoliv jsou takové
zákony a pravidla nutné ve společnosti, která je ovládána principy džungle
negativního stavu, problémem je to, že se velmi brzy stávají zpátečnickými a
brzdícími, nesloužícími již svému původnímu účelu. Bez neustálých změn a
modifikací, to jest bez jakýchkoli doplnění novými údaji, aby se přizpůsobily
požadavkům každé jednotlivé doby na časové linii životní cesty, se stávají tyto
zákony tak zkaženými, že začínají sloužit účelu přesně opačnému k tomu, pro který
byly zpočátku ustanoveny. Tím, že se tak působí, či že se takovými stávají, slouží
velmi pěkně udržování života negativního stavu.
4. Věc metod a praktik se vztahuje k osobním a individuálním záležitostem. Hlavní
aspekt této věci se v tomto ohledu vztahuje k osobním návykům a rituálům, k jejichž
ustanovení má každá individualita sklon. Je tendencí dělat věci stále a stále znovu
přesně stejným způsobem. Je tu sklon být spojen s jistými věcmi, objekty, tretkami,
mazlíčky a podobnými jsoucny a uvyknout na ně do té míry, že není žádné touhy,
přání či ochoty cokoli v tomto ohledu změnit. Takový postoj potlačuje vlastní tvůrčí
rozvoj a projev vlastního tvůrčího úsilí tím, že se zoufale Ipí na tom, co je dobře
zavedeno, zdánlivě pohodlné a důvěrně známé. Ustanoví-li se takový životní styl,
jeden se naplní hrůzou, když se vyžadují či jsou nutné jakékoli změny či úpravy.
Někteří lidé mohou v tomto ohledu jít tak daleko, že mohou vážně duševně
onemocnět, jsou-li konfrontováni s nutností změny a pozměnění jejich dobře
založeného životního stylu, kterému tak význačně uvykli. Jinými slovy si v tomto
ohledu navykli na své metody a praktiky. Jakmile se stanete na něco navyklými či
uvyklými, stáváte se toho otroky. A to odnímá jakoukoli touhu nebo přání anebo
ochotu se tvořivě vyvíjet a měnit kdekoli, kdy je to třeba. V tahovém případě se
jeden stává plně oddaným, otrokem negativního stavu, vzdávajícím se v jeho
prospěch zcela své svobody volby a projevu.
Podíváte-li se pečlivě na všechna tato seskupení metod a praktik, jakož i na
všechno ostatní zde zmíněné (je duchovní povinností každého z vás, kdo je spojen
s Novým zjevením, aby ze svého nitra objevil, jaké jiné zvláštní a osobní metody a
praktiky pěstuje a uskutečňuje ve svém osobním životě, a aby je dle toho následně
upravil, změnil, nahradil anebo doplnil), zcela zřejmě shledáte, že jejich hlavní
charakteristikou je to, že jsou všechny vnuceny z vnějšku. Řeklo by se tedy, že jsou
vnucené z vnějšku a nepocházejí z vnitřního či niterného uznání skrze intuici, zdali
je něco tak, či jinak. Takže diktáty zevních nátlaků jsou považované za platné za
všech dob a okolností, majíce stále stejné univerzální použití pro všechna individua
bez jakéhokoli ohledu na jedinečnost a zvláštnost přirozenosti každé osoby a její
role, pozice, totožnosti a jejího osudu. Takto působí negativní stav.
Jedním z hlavních a význačných důvodů toho, proč se v doplňcích Nového zjevení
Pána Ježíše Krista tak velmi zdůrazňuje, že posun odehrávající se od skupiny
směrem k jednotlivci a od běžně zavedených metod a praktik použitelných