Page 120 - KOROLARIA NOVÉHO ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 120

je,  že mají sklon setrvávat v knihách po staletí a zabírá to nezměřitelné úsilí a
            mnoho času, než se v nich učiní jakékoli změny či modifikace, aby se přizpůsobily
            požadavkům   progresivního   směřování   v   lidském   rozvoji; to   jest,   řekněme,
            že odlišná  doba  si  vyžaduje  odlišné  chápání  a způsob použití  těchto  zákonů a
            pravidel. V   progresivním   způsobu   života   se   takové   zákony   a   pravidla
            stanou zastaralými velmi rychle. Zabere to ohromné množství úsilí a času, aby se
            změnila. A   nejen   to,   ale   problémem   je   též,   že   v   době,   v   jaké   se   tato   změna
            uskutečňuje, uběhne tolik času, že prováděné změny a modifikace se stávají ve
            chvíli svého uskutečnění taktéž obsoletními a neodpovídajícími novým poměrům.
            Takto se problémy zavile udržují v životě negativního stavu. A ačkoliv jsou takové
            zákony   a   pravidla   nutné   ve   společnosti,   která   je   ovládána   principy   džungle
            negativního   stavu,   problémem   je   to,   že   se   velmi   brzy   stávají   zpátečnickými   a
            brzdícími,   nesloužícími   již   svému   původnímu   účelu.   Bez   neustálých   změn   a
            modifikací,   to   jest   bez   jakýchkoli   doplnění   novými   údaji,   aby   se   přizpůsobily
            požadavkům každé jednotlivé doby na časové linii životní cesty, se stávají tyto
            zákony tak zkaženými, že začínají sloužit účelu přesně opačnému k tomu, pro který
            byly zpočátku ustanoveny. Tím, že se tak působí, či že se takovými stávají, slouží
            velmi pěkně udržování života negativního stavu.

            4. Věc metod a praktik se vztahuje k osobním a individuálním záležitostem. Hlavní
            aspekt této věci se v tomto ohledu vztahuje k osobním návykům a rituálům, k jejichž
            ustanovení má každá individualita sklon. Je tendencí dělat věci stále a stále znovu
            přesně stejným způsobem. Je tu sklon být spojen s jistými věcmi, objekty, tretkami,
            mazlíčky a podobnými jsoucny a uvyknout na ně do té míry, že není žádné touhy,
            přání či ochoty cokoli v tomto ohledu změnit. Takový postoj potlačuje vlastní tvůrčí
            rozvoj a projev vlastního tvůrčího úsilí tím, že se zoufale Ipí na tom, co je dobře
            zavedeno, zdánlivě pohodlné a důvěrně známé. Ustanoví-li se takový životní styl,
            jeden se naplní hrůzou, když se vyžadují či jsou nutné jakékoli změny či úpravy.
            Někteří   lidé   mohou   v   tomto   ohledu   jít   tak   daleko,   že   mohou   vážně   duševně
            onemocnět,   jsou-li   konfrontováni   s   nutností   změny   a   pozměnění   jejich   dobře
            založeného životního stylu, kterému tak význačně uvykli. Jinými slovy si v tomto
            ohledu navykli na své metody a praktiky. Jakmile se stanete na něco navyklými či
            uvyklými, stáváte se toho otroky. A to odnímá jakoukoli touhu nebo přání anebo
            ochotu se tvořivě vyvíjet a měnit kdekoli, kdy je to třeba. V tahovém případě se
            jeden   stává   plně   oddaným,   otrokem   negativního   stavu,   vzdávajícím   se   v jeho
            prospěch zcela své svobody volby a projevu.

            Podíváte-li   se   pečlivě   na   všechna   tato   seskupení   metod   a   praktik,   jakož   i   na
            všechno ostatní zde zmíněné (je duchovní povinností každého z vás, kdo je spojen





            s    Novým zjevením,  aby ze svého nitra objevil, jaké jiné zvláštní a osobní metody a

            praktiky pěstuje a uskutečňuje ve svém osobním životě, a aby je dle toho následně
            upravil,   změnil,   nahradil   anebo   doplnil),   zcela   zřejmě   shledáte,   že   jejich   hlavní
            charakteristikou je to, že jsou všechny vnuceny z vnějšku. Řeklo by se tedy, že jsou
            vnucené z vnějšku a nepocházejí z vnitřního či niterného uznání skrze intuici, zdali
            je něco tak, či jinak. Takže diktáty zevních nátlaků jsou považované za platné za
            všech dob a okolností, majíce stále stejné univerzální použití pro všechna individua
            bez jakéhokoli ohledu na jedinečnost a zvláštnost přirozenosti každé osoby a její
            role, pozice, totožnosti a jejího osudu. Takto působí negativní stav.

            Jedním z hlavních a význačných důvodů toho, proč se v doplňcích Nového zjevení
            Pána   Ježíše   Krista tak   velmi   zdůrazňuje,   že posun   odehrávající   se od   skupiny
            směrem   k   jednotlivci a od   běžně   zavedených   metod   a   praktik   použitelných
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125