Page 82 - KDO JSI A PROČ JSI ZDE?
P. 82
ilustroval, že toto se stane, jestliže duchovní aspekt - aspekt nejdůležitější - je
přehlížen, není brán v potaz, nebo je dokonce k smíchu, jako bláznivá idea.
Takto se tedy využívá hypnóza a autohypnóza. Neberou se v potaz jakékoli
duchovní úvahy. Jedinou výjimkou z tohoto pravidla je to, že někteří hypnoterapeuti
pracují s takzvanou regresní terapií, aby vás navrátili zpět k vašemu
předcházejícímu životu (nesprávné pojetí reinkarnace, který vychází z pseudovnitřní
mysli a ze zlých, negativních duchů s ní spojených), nebo se spontánně setkají,
když jsou v hlubokém transu, s několika duchovními zkušenostmi ve formě lidských
duchovních rádců. (Viz později téma duchovní poradci.) Takže všechna neduchovní
snažení jsou nevyhnutelně odsouzena k selhání tak, či jinak.
Přesto je zde Nejvyšším zjeveno, že nám tyto dary, nástroje a schopnosti ve formě
hypnózy a autohypnózy byly Nejvyšším dány hlavně pro čistě duchovní důvody a
účely: Nalézt cestu zpět domů do naší Niterné mysli a k Nejvyššímu, abychom se
mohli dostat ven ze světa, kde je vše vzhůru nohama, a dostat se do světa pravé
reality, kde je vše na správném místě.
Proto bylo nutné vyvinout zcela odlišný přístup k hypnóze a autohypnóze. Tento
nový přístup nebere ohled na tradiční omezený přístup a ustanovuje duchovní typ
hypnózy a autohypnózy. Tento duchovní typ navrací hypnózu a autohypnózu k
původnímu účelu, pro který nám byla Nejvyšším na prvním místě dána.
Tento nový přístup se nazývá duchovní hypnóza a autohypnóza. Principy duchovní
hypnózy a autohypnózy byly zformulovány ve dvou autorových knihách: „Principy
duchovní hypnózy“ a „Intenzivní duchovní hypnoterapie“, kterou napsal s dr.
Arturem Jonesem. Ti z vás, kteří se zajímají o vetší poznání těchto principů, se zde
odkazují na tyto dvě knihy.
Zde uvedeme několik krátkých odpovědí na otázku, jaké jsou závažné rozdíly mezi
duchovní hypnózou a autohypnózou a tradiční neduchovní hypnózou a
autohypnózou.
1. Většina hypnotizérů tradiční hypnózy a většina praktikantů tradiční autohypnózy
omezuje jejich užití na to, že svým klientům či sami sobě dávají přímo či nepřímo
sugesce, aby odstranili problémy nebo symptomy všeho druhu, aniž by zkoumali a
poznali důvody, proč takové problémy či symptomy existují a jakému účelu a
poučení slouží.
Na straně druhé nejsou při duchovním přístupu dávány žádné takové sugesce,
dokud se nezjistí důvody existence těchto problémů; účel a poučení, kterému
slouží; jejich zdroj a původ; a ovšem i to, zdali již svému účelu posloužily, zdali již
vyčerpaly svou užitečnost a zdali je čas se jich zbavit a nahradit je něčím neustále
pozitivním a dobrým.
2. Někteří tradiční hypnoterapeuti a praktikanti tradiční autohypnózy zkoumají
důvody a zdroje problémů, ale jen z psychologického a lékařského hlediska a jedině
v rámci věkového rozpětí od početí či od ranného dětství po současnost. Takže
tento postoj mylně klade původ a příčinu všech lidských problémů a strádání do
zážitků, které lidé mají během svého pozemského života. V případě medicínských
problémů považují za příčinu nějaké vnější špatné tělesné využití či zneužití, nebo