Page 54 - hinz
P. 54

Takže   v   procesu   „geneze“   negativního   stavu   se   všechna   náboženství   a   jim
            odpovídající sekty staly hlavním hnízdem, ve kterém se zrodily a byly vyvinuly
            všechny falešné, zvrácené a zdeformované náboženské doktríny a pseudoduchovní
            trendy.


            Tato situace byla Nejvyšším dovolena za účelem získání jednoho z nejdůležitějších
            duchovních   poučení:   Co   se   stane,   když   se   ztratí   náležité   chápání   potřeb   pro
            rozmanité   duchovní   trendy;   popírá   se   homogenita   jejich   existenčního   účelu;   a
            vymýtí se potřeba duchovního, vzájemného sdílení bez jakýchkoli vnějších nátlaků a
            sebeospravedlňujících se postojů jednoho stavu, hlediska, názoru a chápání.

            Výsledky a následky této situace jsou živě zobrazeny a demonstrovány v krvavých
            dějinách náboženství člověčenstva na Zemi, ve všech peklech a v zóně vymístění
            intermediálního světa duchů.

            Toto je takzvaný „negativní“ důvod toho, proč existuje tak mnoho náboženství a jim
            odpovídajících sekt.

            2. Původní lidé na planetě Zemi byli pravým nadělením Nejvyššího a Nejvyšším. To
            odráží   výrok:   „Učiňme   člověka   k   Našemu   obrazu,   dle   Naší   podoby;“   (Geneze,
            kapitola 1, verš 26). Učinit člověka k obrazu Božímu znamená, kromě mnoha dalších
            věcí,   učinit   ho   ve   stavu   úplné   svobody   a   nezávislosti.   Učinil   člověka   dle   Boží
            podoby znamená, kromě mnoha jiného, učinit ho kvůli jedinečné, neopakovatelné a
            velmi zvláštní manifestaci určitých rysů a aspektů Absolutní přirozenosti Nejvyššího
            v relativní kondici.


            Kvůli této struktuře je nejdůležitější věcí, které lidé musí čelit, ať jakkoli, aby ve své
            svobodě a nezávislosti (k obrazu Nejvyššího) učinili rozhodnutí nejen o tom, zdali
            chtějí, nebo nechtějí být relativními projevy určitých absolutních aspektu a rysů
            Absolutní přirozenosti Nejvyššího (Jeho/Její podoby), ale, a to je nejdůležitější, jaké
            aspekty a rysy si zvolí, či nezvolí projevit nebo se stát, či nestát jejich konkrétním
            zobrazením a předvedením či projevením.

            Jak si ale nějaká relativní, neabsolutní entita či bytost může zvolit něco z Absolutna,
            jestliže není k dispozici žádná úplná či okamžitá, subjektivní a přímá znalost všech
            nekonečných aspektů a rysů Přirozenosti Nejvyššího?

            Prvním krokem v tomto kritickém a vitálním vztahu je, aby se z vlastní svobodné
            vůle a volby (z obrazu Nejvyššího) souhlasilo být v relativní kondici manifestantem,
            reprezentantem   a   ilustrátorem   některých   aspektů   a   rysů  Absolutní   přirozenosti
            Nejvyššího. Jakmile jedinec souhlasí tak učinit, je v okamžení, uveden ke všem
            potenciálním a již v relativním stavu a kondici dostupným reprezentacím podoby
            Nejvyššího a jejích aspektů a rysů.

            Nekonečné variety reprezentací rozličných aspektů Přirozenosti Nejvyššího dávají
            popud   k   vytváření   různých   náboženství   a   spiritualistických   trendů,   které
            reprezentují tento jeden aspekt a přísluší k tomuto jednomu aspektu z několika
            určitých aspektů Přirozenosti Nejvyššího. Lidé, kteří reprezentují určité aspekty,
            které jsou si navzájem blízké, mají sklon se shromažďovat a sdružovat s ostatními.
            Čím menší vzájemná blízkost aspektů a rysů, tím menší podobnost a potřeba pro
            těsnější   sdružování.   Odtud   původ   odlišných   náboženských   systémů   a   jim
            odpovídajících početných sekt.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59