Page 54 - hinz
P. 54
Takže v procesu „geneze“ negativního stavu se všechna náboženství a jim
odpovídající sekty staly hlavním hnízdem, ve kterém se zrodily a byly vyvinuly
všechny falešné, zvrácené a zdeformované náboženské doktríny a pseudoduchovní
trendy.
Tato situace byla Nejvyšším dovolena za účelem získání jednoho z nejdůležitějších
duchovních poučení: Co se stane, když se ztratí náležité chápání potřeb pro
rozmanité duchovní trendy; popírá se homogenita jejich existenčního účelu; a
vymýtí se potřeba duchovního, vzájemného sdílení bez jakýchkoli vnějších nátlaků a
sebeospravedlňujících se postojů jednoho stavu, hlediska, názoru a chápání.
Výsledky a následky této situace jsou živě zobrazeny a demonstrovány v krvavých
dějinách náboženství člověčenstva na Zemi, ve všech peklech a v zóně vymístění
intermediálního světa duchů.
Toto je takzvaný „negativní“ důvod toho, proč existuje tak mnoho náboženství a jim
odpovídajících sekt.
2. Původní lidé na planetě Zemi byli pravým nadělením Nejvyššího a Nejvyšším. To
odráží výrok: „Učiňme člověka k Našemu obrazu, dle Naší podoby;“ (Geneze,
kapitola 1, verš 26). Učinit člověka k obrazu Božímu znamená, kromě mnoha dalších
věcí, učinit ho ve stavu úplné svobody a nezávislosti. Učinil člověka dle Boží
podoby znamená, kromě mnoha jiného, učinit ho kvůli jedinečné, neopakovatelné a
velmi zvláštní manifestaci určitých rysů a aspektů Absolutní přirozenosti Nejvyššího
v relativní kondici.
Kvůli této struktuře je nejdůležitější věcí, které lidé musí čelit, ať jakkoli, aby ve své
svobodě a nezávislosti (k obrazu Nejvyššího) učinili rozhodnutí nejen o tom, zdali
chtějí, nebo nechtějí být relativními projevy určitých absolutních aspektu a rysů
Absolutní přirozenosti Nejvyššího (Jeho/Její podoby), ale, a to je nejdůležitější, jaké
aspekty a rysy si zvolí, či nezvolí projevit nebo se stát, či nestát jejich konkrétním
zobrazením a předvedením či projevením.
Jak si ale nějaká relativní, neabsolutní entita či bytost může zvolit něco z Absolutna,
jestliže není k dispozici žádná úplná či okamžitá, subjektivní a přímá znalost všech
nekonečných aspektů a rysů Přirozenosti Nejvyššího?
Prvním krokem v tomto kritickém a vitálním vztahu je, aby se z vlastní svobodné
vůle a volby (z obrazu Nejvyššího) souhlasilo být v relativní kondici manifestantem,
reprezentantem a ilustrátorem některých aspektů a rysů Absolutní přirozenosti
Nejvyššího. Jakmile jedinec souhlasí tak učinit, je v okamžení, uveden ke všem
potenciálním a již v relativním stavu a kondici dostupným reprezentacím podoby
Nejvyššího a jejích aspektů a rysů.
Nekonečné variety reprezentací rozličných aspektů Přirozenosti Nejvyššího dávají
popud k vytváření různých náboženství a spiritualistických trendů, které
reprezentují tento jeden aspekt a přísluší k tomuto jednomu aspektu z několika
určitých aspektů Přirozenosti Nejvyššího. Lidé, kteří reprezentují určité aspekty,
které jsou si navzájem blízké, mají sklon se shromažďovat a sdružovat s ostatními.
Čím menší vzájemná blízkost aspektů a rysů, tím menší podobnost a potřeba pro
těsnější sdružování. Odtud původ odlišných náboženských systémů a jim
odpovídajících početných sekt.