Page 53 - hinz
P. 53

každého bez jakýchkoli otázek a pochyb zcela použitelné.


            Jestliže účelem každého náboženství a jemu odpovídajících sekt je vyučovat lidi o
            Bohu, duchovním životu a o věcech příbuzných, pak proč je tomu tak, že existuje
            tak mnoho odlišných a velmi často nesmiřitelných doktrín a učení ohledně těchto
            důležitých záležitostí? Proč to Nejvyšší dovoluje a toleruje?

            Existuje několik důvodů této situace:


            1. Pravá Přirozenost Nejvyššího je absolutní. Znát Boha v absolutním smyslu tudíž
            vyžaduje být absolutním. Ale nikdo není absolutní, jen Nejvyšší. Nikdo tedy nemůže
            znát Nejvyššího v absolutním smyslu.  Lidé jsou tedy relativními k Absolutnímu
            stavu Nejvyššího. Proto mohou vnímat, znát, chápat a přijímat Boha pouze ze své
            relativní pozice.  Každá relativní pozice k Absolutnímu stavu zaujímá odlišný úhel
            pohledu. Žádné dvě osoby nemohou zaujímat přesně tentýž stav a rozpoložení,
            tudíž   žádné   dvě   osoby   nemohou   mít   přesně   stejný   úhel   pohledu   ve   vztahu   k
            Nejvyššímu.

            Takže   vnímání,   chápání,   pociťování,   poznání   a   přijímání   Boha   bude   u   každého
            poněkud nebo zcela odlišné v závislosti na hledisku, z jakého se jeden snaží mít
            vztah k Absolutnímu stavu Nejvyššího.

            Před tím, než negativní stav vstoupil do své aktivace a dominance, byla taková
            situace   pro   všechny   ve   Stvoření   Nejvyššího   nanejvýš   vítaným   stavem   a
            rozpoložením.   Každý   věděl   (jak   je   tomu   i   dnes   v   pravém   Stvoření),   že   tyto
            rozmanitosti a odlišnosti pohledů, vnímání, chápání, poznání, přijetí a hledisek, z
            nichž se jeden vztahuje k Nejvyššímu, přispívaly k principům vzájemného sdílení, k
            úplně   správnému   poznání   Absolutního   Nejvyššího.   Takže   tato   situace   se
            nepociťovala   jako   rozpor,   ale   jako  hodnotný   příspěvek   do   studnice   poznání
            Nejvyššího z pozice, hlediska, stavu a rozpoložení každého.


            Jestliže by si někdo mohl zobrazit situaci, v níž existují nekonečné počty různých
            lidí a entit ve Stvoření Nejvyššího, a jestliže by každý ochotně, šťastně a rád přispěl
            svým   vnímáním,   poznáním,   pochopením   a   přijetím   Nejvyššího,   pak   by   jeden
            pociťoval, že souhrnný součet všech těchto vnímání, znalostí, pochopení a přijetí
            Nejvyššího by ve svém celku poskytl Absolutní poznání Absolutního Nejvyššího.
            Toto je princip duchovního sdílení pro vzájemný prospěch, společné blaho a užitek
            pro všechny, protože skrze takové sdílení je každý schopen získat větší poznání (a
            jeho použití) o Nejvyšším, o druhých a o sobě samém. S takovou znalostí a její
            aplikací se každý stává lepší, šťastnější a duchovnější i užitečnější osobou.


            Takže původní účel, za jakým bylo Nejvyšším dovoleno tak mnoho rozmanitých
            názorů a náboženství, byl právě tento důvod. Dát lidem příležitost poznat lépe Boha,
            nejen z jejich omezené perspektivy a hlediska, jaké každý z nich zaujímá, ale i z
            hlediska kohokoli jiného. To jim pomáhá být duchovnějšími a více znalými ve všech
            záležitostech   života.   To   je   původní   či   pozitivní   zdroj   existence   tak   mnoha
            náboženství a jim odpovídajících sekt před takzvaným pádem.


            Avšak   když   takzvaní  pseudotvůrci  učinili   rozhodnutí   aktivovat   negativní   stav,
            vychytrale   využili   situace,   aby   v   lidech   rozvinuli   negativní   a   zlý   postoj
            sebeospravedlnění, sebevýjimečnosti a nenávisti vzhledem ke všemu odlišnému od
            jejich pozice, hlediska, stavu, názoru a rozpoložení.
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58