Page 8 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 8

DIALOG        101

            si   jejich   omezenou   a   omezující   řeč,   což   by   Mi   poskytlo   prostředek   náležité   a
            srozumitelné komunikace s        každým, kdo je   samou svou povahou relativní.

            Není-li   ovšem   cokoli        v  tomto   ohledu   Mnou   zjevené   doprovázeno   intuitivním
            rozpoznáním toho, o čem hovoříme, význam použitých slov by se mohl vymykat lidské
            zevní  mysli,  a   ta   by   mohla   mít   sklon   buď  je  nesprávně   vykládat,  nebo  je    nesprávně
            chápat. To je  jedním z    mnoha důvodů,  proč jsem vybavil některé z       lidského rodu  –   vás,
            Mé reprezentanty, jednotlivě zvláštním druhem duchovní intuice, jež je s            to sdělit vám
            pravý význam použitých slov pro definování duchovních pojmů. Bez tohoto                zvláštního
            druhu intuice  by byly nesrozumitelné.

            Protože   máte   tuto   intuici,   jste   zaštítěni   před   možností   nesprávného   pochopení   a
            výkladu čehokoli, co je Mnou v      tomto ohledu zjeveno,  pokud ji používáte se Mnou ve
            své   mysli.   Poté,   co   se   toto   řeklo,   se   pokusme  definovat   pojem   ‚Absolutního‘   a
            ‚relativního‘.

            Co je Absolutno? Je to abstraktní pojem? Mnoho lidských filosofů, jakož i ostatní lidští
            tvorové  to  považují  za  abstraktní  pojem.  A  to  je  problém.  Takové  uvažování  vede  ke
            zcela nevhodnému a nesprávnému pojímání pravé reality Absolutna.


            Chtěl  bych  vám  něco  říci:   Není  nic  konkrétnějšího,  hmatatelnějšího,  realističtějšího  a
            reálnějšího  než  toto  Absolutno.  Bez  něho  a  jeho  vlastností  by  nic  jiného  nemohlo  mít
            svou vlastní realitu ve svém vlastním jsoucnu a bytí.        Na   základě tohoto faktu můžeme
            Absolutní   definovat  jako   jedinou   reálnou,   konkrétní   a   hmatatelnou   nekonečně
            Jedinečnou,   Samostatnou,   Sebevnímající   a   Sebe   Si   Vědomě   Uvědomující
            Individualitu,   jakož   i   jako   jediný   Objekt   a   Subjekt,   jenž   je   všezahrnující,
            obsahující vše     a cokoli, aniž  by cokoli postrádalo, a     jež je dle své povahy zdrojem
            všech  a   všeho  dle   faktoru,  že      v  Sobě  obsahuje  úplnost  Jsoucna  a   Bytí   se   všemi
            jejich rysy a vlastnostmi, jakož i všech myslitelných i netušených Stavů a Procesů
            a   Změn   a   všech  jejich   zvláštních   rysů   a   vlastností,   a   jež   zároveň   všechny   tyto
            přesahuje.

                Z  této definice Absolutna lze odvodit definici relativního. V   tomto ohledu  lze relativní
            definovat  jako  odvozeninu  Absolutního  obsahující  Jeho  určitý  specifický  prvek,
            který dává relativnímu  jedinečný charakter něčeho              jemu  vlastního a    jenž určuje
            u   tohoto   relativního      pozici,   stav/místo   a   proces   relativně   jen   a   pouze

                k  Absolutnímu.  Povaha   relativního   se   odvozuje   z    faktoru   jeho   závislosti   na

            Absolutním,        v  němž   je   veškeré   jsoucno   a   bytí.  Zatímco  Absolutní   ve   svém   vlastním
            subjektivním  Jsoucnu a  Bytí, jež jsou v     Něm/ ní,  nezávisí  na nikom a  na  ničem  –   jinak
            by  dle  definice  nemohlo  být  absolutní       –  relativní  je  vždy  závislé  na  tom  Absolutním,
            protože       v  sobě   a   sebou   neobsahuje   své   vlastní   jsoucno   a   bytí   mimo   Absolutního   a
            nezávisle na Absolutním.


            Máme-li   definované   pojmy   Absolutního   a   relativního   výrazy   poněkud   omezenými
            lidským jazykem a jeho slovy, můžeme teď hovořit o Mé Nové Přirozenosti z               poněkud
            odlišné perspektivy.
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13