Page 58 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 58
DIALOG 8
způsobem života v pozitivním stavu a životní modalitou ve stavu negativním. Druhá
volba je příčinou toho, že se agenti negativního stavu budou nesprávně domnívat, že
mezi nimi a všemi v pozitivním stavu neexistuje žádný rozdíl. Je-li tomu tak, tak proč
se namáhat konvertovat do pozitivního stavu? Všechno je to stejné. Vidíte z toho
příkladu, jak je důležité, abyste jim dávali správnou odpověď, zvláště pak
pseudotvůrcům.
Pokud ovšem dotyčný jedinec nepoprosí o milost a odpuštění, ať jste jakkoliv ochotní
mu je poskytnout nebo prokázat, nemůže se ujmout. V takovém případě dovolte, aby
systém trestního soudnictví - nikoliv vy - přikročil k potrestání a odplatě. Můžete
doufat, že takový trest a odplata bude fungovat pro tu osobu jako odstrašující
prostředek, aby opět nespáchala takové zločiny.
Jediným problémem s lidským trestněprávním systémem je to, že když jednou někoho
dostane do žaláře - namísto toho, aby se tato osoba napravila, může se spíš naučit
lepším a účinnějším způsobům, jak páchat své zločiny, aniž by byla přistižena.
V takových případech to jenom znamená, že dotyčný jedinec si zvolil prožívat trest a
odplatu ne na této planetě, ale v některém z příslušných pekel. Zde se nemohou dočkat
příchodu toho jedince, aby na něj mohli uvalit co nejsadističtější trest, jaký mají
k dispozici. Bylo by daleko lepší být potrestán, pokud je ještě na planetě Nula.
Peter: A co Tvůj výrok zaznamenaný v evangeliích? Cituji: „Slyšeli jste, že bylo řečeno:
‚Oko za oko a zub za zub.‘ Já však pravím, abyste neodpírali zlému. Ale uhodí-li tě kdo
na pravou tvář, nastav mu i druhou.“ (Matouš 5:38-39).
Pán Ježíš Kristus: Jsem rád, Petře, že jsi Mne upozornil na toto sdělení. Potřebuje to
objasnění. Pořádně se podívej na okolnosti, za jakých to bylo vysloveno, a hlavně na
podmínky, jaké tenkrát existovaly na planetě Nula. Mé sdělení se vztahovalo na
požadavek Mojžíšova zákona mít stejnou odplatu co do stupně a rozsahu spáchaného
ublížení. Ježto se to bralo a ještě bere doslovně, vede to ke směšným činům - provést
bližnímu přesně to, co on provedl tobě. Takže když on ti vyrval oko, ty mu uděláš totéž.
Jak víš, Petře, tento zákon je ještě praktikován mnohými lidskými tvory, dokonce i
vládami na vaší planetě. Jen se podívej, co se děje mezi Izraelem a některými
arabskými národy, například. Zabije-li Arab příslušníka Izraele, pak tento se ihned
pomstí zavražděním Araba. A naopak. Vidíš, jak se tento problém stále udržuje při
životě? Já budu zabíjet vaše lidi, protože vy jste zabili naše lidi. Takže jdu a budu na
oplátku zabíjet váš lid. Druhý národ se cítí zavázán povinností páchat ještě více
zabíjení, neboť všichni to očekávají. A takto vše půjde dál, než se všichni pobijí
navzájem. Kdyby to nebyla Má Božská Prozřetelnost, která zakročí v této záležitosti
tím, že poskytne určitý druh zprostředkování s pomocí jiného národa, vskutku by
zabíjeli jeden druhého tak dlouho, až by se všichni vyhubili.
Pravý smysl toho požadavku - oko za oko a zub za zub - spočívá ve faktu, že žádný
negativní čin nemůže projít, aniž by nepřinesl své následky. V tomto spočívá
spravedlnost. To neznamená, že máš doslovně vytrhnout něčí oko nebo vyrazit
někomu zub. Jakýkoliv zlý čin, protože je zlý, vyžaduje potvrzení platnosti svými
důsledky, následky a výsledky. Ježto takový čin je vždy činem negativního a