Page 58 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 58

DIALOG 8

            způsobem života  v pozitivním stavu  a  životní modalitou ve  stavu  negativním.  Druhá
            volba je příčinou toho, že se agenti negativního stavu budou nesprávně domnívat, že
            mezi nimi a všemi v pozitivním stavu neexistuje žádný rozdíl. Je-li tomu tak, tak proč
            se  namáhat  konvertovat  do  pozitivního  stavu?  Všechno  je  to  stejné.  Vidíte  z toho
            příkladu,  jak  je  důležité,  abyste  jim  dávali  správnou  odpověď,  zvláště  pak
            pseudotvůrcům.

            Pokud ovšem dotyčný jedinec nepoprosí o milost a odpuštění, ať jste jakkoliv ochotní
            mu je poskytnout nebo prokázat, nemůže se ujmout. V takovém případě dovolte, aby
            systém  trestního  soudnictví  -  nikoliv  vy  -  přikročil  k potrestání  a  odplatě.  Můžete
            doufat,  že  takový  trest  a  odplata  bude  fungovat  pro  tu  osobu  jako  odstrašující
            prostředek, aby opět nespáchala takové zločiny.

            Jediným problémem s lidským trestněprávním systémem je to, že když jednou někoho
            dostane  do  žaláře  -  namísto  toho,  aby  se  tato  osoba  napravila,  může  se  spíš  naučit
            lepším  a  účinnějším  způsobům,  jak  páchat  své  zločiny,  aniž  by  byla  přistižena.
            V takových případech to jenom znamená, že dotyčný jedinec si zvolil prožívat trest a
            odplatu ne na této planetě, ale v některém z příslušných pekel. Zde se nemohou dočkat
            příchodu  toho  jedince,  aby  na  něj  mohli  uvalit  co  nejsadističtější  trest,  jaký  mají
            k dispozici. Bylo by daleko lepší být potrestán, pokud je ještě na planetě Nula.


            Peter: A co Tvůj výrok zaznamenaný v evangeliích? Cituji: „Slyšeli jste, že bylo řečeno:
            ‚Oko za oko a zub za zub.‘ Já však pravím, abyste neodpírali zlému. Ale uhodí-li tě kdo
            na pravou tvář, nastav mu i druhou.“ (Matouš 5:38-39).

            Pán Ježíš Kristus: Jsem rád, Petře, že jsi Mne upozornil na toto sdělení. Potřebuje to
            objasnění. Pořádně se podívej na okolnosti, za jakých to bylo vysloveno, a hlavně na
            podmínky,  jaké  tenkrát  existovaly  na  planetě  Nula.  Mé  sdělení  se  vztahovalo  na
            požadavek Mojžíšova zákona mít stejnou odplatu co do stupně a rozsahu spáchaného
            ublížení. Ježto se to bralo a ještě bere doslovně, vede to ke směšným činům - provést
            bližnímu přesně to, co on provedl tobě. Takže když on ti vyrval oko, ty mu uděláš totéž.

            Jak  víš,  Petře,  tento  zákon  je  ještě  praktikován  mnohými  lidskými  tvory,  dokonce  i
            vládami  na  vaší  planetě.  Jen  se  podívej,  co  se  děje  mezi  Izraelem  a  některými
            arabskými  národy,  například.  Zabije-li  Arab  příslušníka  Izraele,  pak  tento  se  ihned
            pomstí  zavražděním  Araba.  A  naopak.  Vidíš,  jak  se  tento  problém  stále  udržuje  při
            životě? Já budu zabíjet vaše lidi, protože vy jste zabili naše lidi. Takže jdu a budu na
            oplátku  zabíjet  váš  lid.  Druhý  národ  se  cítí  zavázán  povinností  páchat  ještě  více
            zabíjení,  neboť  všichni  to  očekávají.  A  takto  vše  půjde  dál,  než  se  všichni  pobijí
            navzájem.  Kdyby  to  nebyla  Má  Božská  Prozřetelnost,  která  zakročí  v této  záležitosti
            tím,  že  poskytne  určitý  druh  zprostředkování  s pomocí  jiného  národa,  vskutku  by
            zabíjeli jeden druhého tak dlouho, až by se všichni vyhubili.


            Pravý  smysl toho požadavku - oko za oko a zub za zub - spočívá ve faktu, že žádný
            negativní  čin  nemůže  projít,  aniž  by  nepřinesl  své  následky.  V tomto  spočívá
            spravedlnost.  To  neznamená,  že  máš  doslovně  vytrhnout  něčí  oko  nebo  vyrazit
            někomu  zub.  Jakýkoliv  zlý  čin,  protože  je  zlý,  vyžaduje  potvrzení  platnosti  svými
            důsledky,  následky  a  výsledky.  Ježto  takový  čin  je  vždy  činem  negativního  a
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63