Page 43 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 43

DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM I.

            Vraťme se ale zpět k záležitosti milosrdenství a odpuštění. Pokud tato země ve formě
            svých  konzervativních  republikánů  a  jiných  lidí  je  podporujících  nebude  ochotna
            v tomto  jednotlivém  případě  prokázat  milosrdenství  a  odpuštění,  budou  muset  nést
            plné důsledky svého postoje. V tomto ohledu by bylo dobré citovat velmi obsažný verš
            zaznamenaný  v Epištole  Jakuba,  kapitole  2  (v  originále  zřejmě  omylem  uvedeno
            kapitole 1 - pozn. překl.), verši 13:

                    „Neboť     odsouzení     bez    milosrdenství      tomu,     kdo    neprokázal
                    milosrdenství. Milosrdenství vítězí nad soudem.“

            Rád bych tento verš pozměnil následovně:


                    „Neboť odsouzení bez milosrdenství a odpuštění tomu, kdo neprokázal
                    milosrdenství a odpuštění, protože milosrdenství a odpuštění nahrazuje,
                    překonává a ruší soud.“


            Proč  je  tak  důležité  odpouštět  a  prokazovat  milosrdenství?  Protože  nikdo  není
            absolutní.  To  znamená,  že  nikdo  nemůže  být  absolutně  dobrý,  či  absolutně  zlý  a
            negativní. Absolutní zlo a negativita především neexistují. Kdyby měly existovat, byli
            by tu dva absolutní bohové. Takové pojetí bytí se navzájem vylučuje. Protože z logiky
            tohoto axiomatického faktu existuje pouze Absolutní Dobrota a Pozitivnost - Pán Ježíš
            Kristus. Aby se jeden dostal ven z prokletí své vlastní relativity, potřebuje být ochotný
            k milosrdenství  a  odpuštění  ve  vztahu  k nedokonalosti,  omylnosti,  omezením  a
            nedostatkům  kohokoli  jiného.  Protože  Já  jsem  absolutně  pozitivní  Bůh,  jsem  též
            absolutně  milosrdný  a  odpouštějící  Bůh  a  Mé  Milosrdenství  a  Odpuštění  je  vždy
            absolutně nepodmíněné.

            Avšak  při  aplikaci  pojetí  Mého  Absolutního  Milosrdenství  a  Odpuštění  jakékoli
            relativní  bytosti  je  tato  bytost  uvedena  do  pozice  svobody  volby  a  ochoty  buď  Mé
            Milosrdenství  a  Odpuštění  přijmout,  nebo  odmítnout.  Dle  samé  povahy  a  struktury
            každé  sentientní  bytosti,  jež  v sobě  obnáší  Mé  atributy  v relativní  kondici,  Mé
            Milosrdenství a Odpuštění se může v nitru jedince zachytit jedině tak, že přijímá ze své
            vlastní svobodné volby takto konat.


            Co  se  ale  děje,  jestliže  tento  jedinec  nechce  odpustit  druhým  a  prokázat  jim
            milosrdenství?  V tomto  případě  tento  jedinec  vytváří  vztahy  z pozice  negativního
            stavu.  Zaujetí  pozice  takto  protivné  povahy  vylučuje  Mou  přítomnost  v ní.  V tomto
            případě Mé Milosrdenství a Odpuštění se nemohou zachytit či vstoupit do toho jedince,
            protože tímto protivným způsobem jedinec zavírá dveře k jejich vstupu. Jak z tohoto
            příkladu  vidíš,  Mé  Milosrdenství  a  Odpuštění  je  u  každého  jedince  závislé  na  jeho
            ochotě a touze dle svobodné volby odpouštět a prokazovat milosrdenství druhým - ale
            též sobě samému. Taková ochota a touha uvádí daného jedince do pozitivního stavu,
            v kterémžto stavu je Má přítomnost obsažena v Absolutním Smyslu. V tomto případě
            se otvírají dveře k srdci a mysli tohoto jedince a Já jsem s to do nich vstoupit a nejenom
            mu  částečně  přidělit  Své  Milosrdenství  a  Odpuštění,  ale  umožnit  mu  odpouštět  a
            prokazovat milosrdenství druhým a sobě samému. Má přítomnost v tomto rozpoložení
            z pozice Mého Absolutního Stavu vyvolává u tohoto jedince schopnost tak činit. Beze
            Mne by takový akt milosrdenství a odpuštění nebylo tomuto jedinci možno prokázat,
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48