Page 298 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 298
Čtyřicátý čtvrtý dialog
17. února 1999
Peter: Ačkoliv mám na mysli pár otázek, rád bych se Tě nejdříve zeptal, zda nemáš
něco k objasnění nebo nechceš něco dodat k čemukoliv podle vlastního přání.
Pán Ježíš Kristus: Díky, Petře, za to, že mne žádáš, abych tak učinil nejprve. Ano, mám
nějaké dodatečné komentáře především k tomu, o čem jsme diskutovali ve Čtyřicátém
třetím dialogu.
První komentář se týká nesrovnalostí, který byste mohli mít ve způsobu vašeho
zacházení s jinými jedinci, a to mezi vašim zevním, zevnějším chováním a vašimi
vnitřními, soukromými myšlenkami a pocity vůči nim.
Máte-li o někom nějaké negativní mínění a vnitřně ve svých myšlenkách a citech
vyjadřujete svou nelibost vůči nim, považujíce je za negativní, možná dokonce i za zlé,
ale zevně se k nim chováte hezky a srdečně, pak se vystavujete tomu, že se s vámi
zachází stejným způsobem, jakým je vaše niterné smýšlení vůči nim.
Tomuto výroku máte rozumět tak, že nejde nutně o téhož jedince, který by oplácel
stejným zacházením, odpovídajícím vašemu niternému pociťování vůči němu/ní.
Může, avšak nemusí to být tatáž osoba. Co se stane v podobných případech, je to, že
všechny vaše negativní myšlenky, pocity, postoje, chování atd., které máte vůči
komukoliv na niterné úrovni a na úrovni vaší interakce v jiných dimenzích, jsou
zachyceny a zaregistrovány v oblasti pseudouniverzálního vědomí negativního stavu,
který se specializuje na shromažďování takových stavů z různých lidských myslí. Z té
oblasti se mohou uvolnit a být předány někomu jinému, kdo by splnil požadavek,
uvedený ve větě ‚jakou míru používáte, takovou vám bude zpětně naměřeno‘.
Dobré příklady pro tuto situaci lze najít ve zkušenostech, jaké byste mohli mít ze
setkání s jinými lidmi. Vezmi například seminář, který jsi, Petře, vedl pro profesionály
na kalifornské univerzitě v dřívějších letech.
Vždycky jsi byl bezradný, když někdo na semináři projevil silnou nelibost vůči tobě a
tvým výukovým metodám bez zřejmých důvodů. Nebo proč jsi při vstupu do třídy, aniž
bys řekl jediné slovo, shledal jsi, že ihned se ti někdo nelíbil nebo že ty ses ihned nelíbil
někomu. Tu osobu jsi dříve nikdy nepotkal, nikdy jsi s ní nemluvil, ani s ní nejednal a
zevně, objektivně, jste ani ty, ani ta osoba neměli žádný důvod k tomu zdánlivě
nevysvětlitelnému postoji. A přece to je tak: prostě ji nesneseš, ani ta osoba nesnese
tebe. Přitom nemáš k dispozici žádné zřejmé či jasné vysvětlení, proč je tomu tak.
Jak vidíš z tohoto příkladu, tvůj negativní vnitřní postoj a stav mysli vůči komukoliv,
pokud to není v souladu s tvým zevním chováním, může být nečekaně vyvolán během
interakce s nějakými jinými jedinci, vůči nimž nemáš žádné zřejmé či skryté negativní