Page 16 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM PRVNÍ DÍL
P. 16

Druhý dialog




                                                   25. prosince 1998




            Peter: Dnes bych rád pokračoval v naší debatě o individuálních odlišnostech u všech
            agentů pozitivního stavu a jejich pozici vzhledem k Tobě a k Tvému Novému zjevení a
            jeho Doplněním. Pokorně Tě žádám, abys toto téma déle rozpracoval, jakož i mou roli,
            pozici a pověření v tomto ohledu.


            Pán Ježíš Kristus: Nejprve si zopakujme, co o tom bylo řečeno v Korolariích.... Jak si
            pamatuješ, bylo zde naznačeno, že nikdo z vaší skupiny či v širším smyslu žádný agent
            pozitivního stavu umístěný na planetě Nula - nebo kdekoli jinde v tomto ohledu - není
            na stejné úrovni chápání, přijímání, aplikování či praktikování Mého Nového zjevení,
            jakož i ohledně toho, jak vnímá, uznává, chápe, přijímá Mou Přirozenost a jaký má k ní
            vztah  a  ke  Mně  osobně.  Proč  je  tomu  tak?  Především  Má  Absolutní  Přirozenost  -  a
            tímto  se  připomíná  řečené  předtím  -  se  nemůže  ve  své  plnosti  projevit  v jakékoli
            relativní  čili  stvořené  entitě/bytosti.  Takže  Moje  Přirozenost  uvolňuje  ideu  určitého
            elementu  ve  Mně,  který  je  následně  včleněn  do  případné  sentientní  entity,  která  se
            touto  ideou  stává  žijící,  vzrůstající,  produktivní,  tvořivou,  funkční,  nezávislou  a
            jedinečnou osobností čili ‚já jsem‘ relativním k Mému Absolutnímu ‚JÁ JSEM‘.

            Za  druhé,  jakmile  se  idea  tohoto  jednoho  elementu  uvolní  a  včlení  do  případného
            jedince, stává se relativní pouze k té oblasti Mé Přirozenosti, ze které byla uvolněna.
            Vzhledem  k podmíněnosti  a  relativnosti  subjektu  k objektu  jeho  zdroje,  v tomto
            případě  ke  Mně  -  samou  jeho  povahou  odrážejíc  dávku  této  přirozenosti,  ze  které
            pochází, je tento jedinec schopen vztahovat se pouze k tomu aspektu a té úrovni Mé
            Přirozenosti, ze které se zrodil. Za třetí, je nemožné a zcela nemyslitelné opakovaně
            uvolnit do jsoucna a bytí stejnou ideu téhož elementu, protože ten již má své místo,
            rozpoložení  a  život.  Jestliže  by  to  bylo  možné  učinit,  vyžadovalo  by  to  zničení  již
            existujícího  jedince,  který  zaujímá  své  vlastní  jedinečné  místo,  stav  a  kondici.  Čemu
            máte v tomto případě rozumět, pokud můžete, je to, že idea zmiňovaného elementu by
            mohla  být  promítnuta  pouze  do  stavu,  rozpoložení,  místa  a  pozice,  které  jsou  již
            obsazeny někým jiným. Konec konců jde o stejnou ideu, a tudíž vyžaduje svůj vlastní
            stav, rozpoložení, pozici a místo. Protože zde ale již někdo v této situaci je, opakovaně
            uvolněná  tatáž  idea  by  násilně  vytlačovala  někoho  jiného  z jeho  pozice,  stavu,
            rozpoložení anebo místa. Kvůli faktu, že zmiňovaná idea nemůže zaujímat nějaký jiný
            stav,  kondici,  pozici  anebo  místo  (konec  konců  má  vždy  svou  vlastní  pozici,  stav,
            kondici anebo místo), musela by být zničena ustupujíc též opakovaně uvolněné ideji.

            Za čtvrté, tím, že zmiňovaná idea přichází z elementu v Mé Přirozenosti, který je zcela
            jedinečný  a  odlišný  od  ostatních  elementů,  dává  odpovídajícímu  jedinci  jedinečnou
            povahu, který je odlišná od kohokoli a čehokoli jiného ve veškerém jsoucnu a bytí. Za
            páté, existuje souvztažný činitel k umístění tohoto jedince do světa a dimenze, která
            sestává  nebo  lépe  řečeno  odráží  v povšechnosti  ten  aspekt  Mé  Přirozenosti,  v němž
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21