Page 60 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 60
byl to, víte, hřích hříchů. Ale teď už vím, co je správné. A tak uvádím jen příklad
situace, kde není nic jiné k dispozici, a o tělo je potřeba se starat, protože
existuje tělesný aspekt sexuality jako všechno ostatní. Ale zde hovoříme
výlučně o duchovním aspektu sexuality. Uvažuji jen o tomto přístupu, o které
hovoříte vy; o té situaci, ve které to omezení... kde se vylučujete z prožitku vašeho
manželského partnera projevujícího se a odrážejícího se v ostatních. Tento vztah se
tam vylučuje.
Z: Což se týká toho, o čem jsem hovořil předtím, když jsem mluvil o tom, že pokud
se jeden miluje s vlastním manželským partnerem s uznáním a prožíváním, že
ten manželský partner je stále se měnící lidskou bytostí nekonečné
rozmanitosti a že v tom manželském partnerovi je obsažen také celek,
odrážející se v kvalitách toho partnera, to potom je omezující.
P: Ano, protože toto postrádá ten aspekt, jak se tvůj manželský partner
odráží v ostatních částech. Tedy to omezuješ. Vidíš, o co tady jde? Ten jemný rozdíl?
Z: Ano. Domnívám se nyní, že druhou otázkou ohledně tohoto je interpretovat
či pochopit povahu a vztah toho omezení pro dotyčného jedince, zda je to
tolerovatelné, nebo zda je to opravdu omezení; je to všeobecné omezení pro
každého?
P: Dobře, jsou různé úrovně uvědomění a chápání. Když dospějete k
tomuto uvědomění, ve chvíli, co dospějete k tomuto vyššímu uvědomění a chápání,
stává se to omezujícím. Když nemáte to uvědomění, potom to není omezující.
Chápete o co jde?
Z: Ano. To je jasné.
P: Nemůžeme ale generalizovat, proč je nám poskytnuto toto zjevení,
které přesahuje všechno, co existuje kdekoli jinde, pokud já vím...
Z: Mít to pochopení?
P: Ano, o sexualitě.
Z: Aby nás to dostalo mimo naše omezení.
P: Ano, abychom měli toto pochopení. Chápete? Je poskytnuto proto,
protože musíme začít napadat negativní stav v jeho baště... to je rozhodující bod.
Toto bylo cílem, neboť oni věděli velmi dobře, co znamená sexualita. My
nevíme. Teď víte, alespoň na jakési vyšší úrovni; existuje dokonce vyšší chápání
tohoto, které my ještě nejsme připraveni znát; ale oni jej znali.
Z: Mám další otázku. Nevadí nikomu moje otázky?
P: Oh, ovšem, že ne.
Z: Další otázkou se vracím zpět k tomu, co opravdu krásně uvedl X. o volbě,
která není žádnou volbou. Jaké jsou kroky, pokud teď beru v úvahu, že
oslovujeme lidi a mnoho lidí uvázlo při vykonání té volby; jaké jsou kroky, aby se
lidé dostali z tohoto dilematu, že nemají na výběr?
X: Dobrá otázka.