Page 60 - REALITA, MÝTY A ILUZE
P. 60

byl   to,   víte,  hřích hříchů. Ale teď už vím, co je správné. A tak uvádím jen příklad
            situace, kde není  nic   jiné   k dispozici,   a   o   tělo   je   potřeba   se   starat,   protože
            existuje   tělesný   aspekt  sexuality   jako    všechno   ostatní.    Ale    zde    hovoříme
            výlučně   o   duchovním   aspektu  sexuality.  Uvažuji  jen  o  tomto  přístupu,  o  které
            hovoříte  vy;  o  té  situaci,  ve  které  to  omezení... kde se vylučujete z prožitku vašeho
            manželského partnera projevujícího se  a odrážejícího se v ostatních. Tento vztah se
            tam vylučuje.

            Z:     Což se týká toho, o čem jsem hovořil předtím, když jsem mluvil o tom, že pokud
            se  jeden  miluje  s vlastním  manželským  partnerem  s  uznáním  a  prožíváním,  že
            ten    manželský   partner   je   stále   se   měnící   lidskou   bytostí   nekonečné
            rozmanitosti   a   že v tom   manželském   partnerovi   je   obsažen   také   celek,
            odrážející  se  v kvalitách  toho  partnera, to potom je omezující.

            P:     Ano,  protože  toto  postrádá  ten  aspekt,  jak  se  tvůj  manželský  partner
            odráží  v ostatních částech. Tedy to omezuješ. Vidíš, o co tady jde? Ten jemný rozdíl?

            Z:     Ano.  Domnívám  se  nyní,  že  druhou  otázkou  ohledně  tohoto  je  interpretovat
            či    pochopit   povahu   a   vztah   toho   omezení   pro   dotyčného   jedince,   zda   je   to
            tolerovatelné,     nebo   zda   je   to   opravdu   omezení;   je   to   všeobecné   omezení   pro
            každého?

            P:     Dobře,   jsou   různé    úrovně    uvědomění   a   chápání.    Když    dospějete    k
            tomuto  uvědomění, ve chvíli, co dospějete k tomuto vyššímu uvědomění a chápání,
            stává   se   to    omezujícím.   Když   nemáte   to   uvědomění,   potom   to   není   omezující.
            Chápete o co jde?

            Z:     Ano. To je jasné.


            P:     Nemůžeme    ale    generalizovat,    proč    je    nám    poskytnuto    toto    zjevení,
            které  přesahuje všechno, co existuje kdekoli jinde, pokud já vím...

            Z:     Mít to pochopení?

            P:     Ano, o sexualitě.


            Z:     Aby nás to dostalo mimo naše omezení.

            P:     Ano,   abychom   měli   toto   pochopení.   Chápete?   Je   poskytnuto   proto,
            protože  musíme  začít  napadat  negativní  stav  v jeho  baště...  to  je  rozhodující  bod.
            Toto   bylo  cílem,   neboť   oni   věděli   velmi   dobře,   co   znamená   sexualita.   My
            nevíme.   Teď   víte,  alespoň  na  jakési  vyšší  úrovni;  existuje  dokonce  vyšší  chápání
            tohoto, které my ještě  nejsme připraveni znát; ale oni jej znali.

            Z:     Mám další otázku. Nevadí nikomu moje otázky?


            P:     Oh, ovšem, že ne.

            Z:     Další  otázkou  se  vracím  zpět  k tomu,  co  opravdu  krásně  uvedl  X.  o  volbě,
            která   není   žádnou   volbou.   Jaké   jsou   kroky,   pokud   teď   beru   v úvahu,   že
            oslovujeme  lidi  a  mnoho lidí uvázlo při vykonání té volby; jaké jsou kroky, aby se
            lidé dostali z tohoto  dilematu, že nemají na výběr?

            X:     Dobrá otázka.
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65