Page 410 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 410
KAPITOLA 20.
praktikování takové sexuální modality. Zároveň bylo zdůrazněno, že když se někdo
dostane do sexuálního vztahu s kýmkoliv opačného pohlaví - ať je ženatý/vdaná či
nikoliv, nemá se takový jedinec horempádem označit za cizoložníka či smilnici. Takové
individuum může a taky nemusí být cizoložným či smilným, vše záleží na povaze,
obsahu a jakosti jeho záměru, s jakým se vchází do takového poměru.
Rovněž se znovu definoval pojem cizoložství a smilství a pohlíží se na něj z vhodnější
perspektivy. Jak jste si dobře všimli, lidské pojímání cizoložství a smilství se primárně
omezuje na fyzický sexuální poměr. Jeho neoprávněné omezení se vztahuje na
jakýkoliv sexuální vztah mimo manželského pouta, bez ohledu na to jaký byl záměr, či
důvod a motivace pro takový poměr. Jinými slovy: kdo má sexuální vztah - ať
svobodný či ženatý/vdaná - s jinou osobou než vlastní manželským protějškem, bez
ohledu na to proč takový poměr byl podniknut, je bezvýhradně považován buď za
cizoložníka(ci), nebo za smilníka(ci). Nikdy, nebo jen zřídka se berou v úvahu jiná
pojetí cizoložství či smilství.
Aby se tato situace vyjasnila, probereme ještě jednou tyto pojmy.
V Biblí Svaté, v níž se vždy jedná o duchovní otázky, zabývá se pojem cizoložství a
smilství hlavně jedincovým vztahem k Bohu. Ale při vylíčení tohoto vztahu užívá Bible
Svatá lidskou vnější řeč. Používá příkladů z lidských zevnějších vztahů, aby se tak
niterně sdělovala duchovní fakta o vztahu lidských tvorů vůči jejich pravému Stvořiteli.
Avšak lidští tvorové, prodlévající v zevnějšnostech, usoudili, že Biblí Svatá se zajímá
doslovně o fyzické sexuální návyky a praktiky lidských tvorů. Tento falešný úsudek
vedl apoštola Pavla k tomu, že vypracoval tu nejvíce omezující filosofii lidské sexuality,
jaká kdy byla pojata. V rámci zrady křesťanství bylo učení Pavlovo v této věci
bezvýhradně akceptováno a vnuceno většině členů křesťanských církví a bylo posíleno
všemožnými sociálními, občanskými, kriminálními a morálními zákony, pro tento účel
zfabrikovanými.
Z hlediska Nového zjevení existuje několik úrovní cizoložství a smilství:
1. duchovní cizoložství a smilství;
2. duševní cizoložství a smilství;
3. fyzické cizoložství a smilství;
4. sexuální cizoložství a smilství;
5. sociální cizoložství a smilství;
6.
morální cizoložství a smilství; a
7. ekologické cizoložství a smilství.
Definice a obsah jakéhokoliv druhu cizoložství a smilství se neurčuje podle procesu
samotného aktu, jak to definují lidští tvorové, nýbrž podle kvality, obsahu a povahy
úmyslu, motivace a důvodu, s jakými takový čin byl spáchán.