Page 334 - NOVÉ ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 334

Kapitola patnáctá




                                       TAJEMSTVÍ NOVÉHO  ZJEVENÍ




                                          z
            Dne 16.března 1988 časně          rána bylo ke   mně slovo  Pána Ježíše Krista, řkoucí :

            „Na   samém  konci   předešlé  kapitoly   se   naznačuje,   že   jde   o  velké   tajemství    ve   věci
            Nového zjevení.     Souvisí to s   přežitím a  spásou všech členů mrtvého života negativního
            stavu i lidského  života.   Je na místě,  aby se o tom cosi bližšího řeklo.

            Nové   zjevení    obsahuje   určité   informace,  jež  nikdy  dosud   v   průběhu   dějin   lidstva   na

            vaší  planetě  nebyly   přímo  zjeveny  či  vzaty  v   úvahu.  Ač  tyto  informace  byly  dostupné
                v  některých  knihách  Biblí  Svaté,  byly  utajeny  v   jednom  z   jejich  vnitřních,  duchovních
            smyslů.     Tento   zvláštní   význam  nikdo  doposud  správně   nerozluštil   ani   nevyložil.


            Některé aspekty      odlišného   duchovního smyslu    těch knih v   Písmu  Svatém byly správně
            interpretovány  Swedenborgem. Avšak  význam,           který se  vztahuje  k
                                                                                         tomuto zvláštnímu
            předmětu,  nebyl nikdy zjeven před objevením  se této        porce   Nového zjevení.

            Každé  Nové zjevení, přicházející přímo od  Pána Ježíše Krista,  se dává v       zásadě s   dvojím
                                                                                                 e
            účelem:    Jeden účel je  hodnocení, vysvětlování a  nejnovější pojetí    všeho,   co     odehrálo
                                                                                                s

            a bylo dostupné až do okamžiku přenosu Nového zjevení.            Toto je  nutnou částí  Nového

            zjevení,    neboť   je   potřeba,   aby   se   získalo  plné   pochopení   událostí,   jež   předcházely

            Novému   zjevení.     Náležité   poznání  těchto   událostí   může   se   docílit  pouze   z   pozice
            Nového zjevení,     jež nebylo integrální částí obsahu předešlého stupně pokročení.
            Je  nemožné  získat  správné  poznání         z  pohledu  předešlého  kroku,  jelikož  je  vůči  sobě

            předpojatý.    Každý krok, tím, že je  oddělený    vzhledem k   jinému kroku a souvislý pouze

                                                                                          Z

            sám      sobě,  má  tendenci  trvat   na   modalitě  svého   jsoucna   a   bytí.     tohoto   důvodu
                  v



            nepociťuje     potřebu   změny.   Hodnotí   se   z   pozice   své   potřebnosti,  dostatečnosti   a
            neustálé   užitečnosti.      S  takovým   druhem   postoje   by   se  vplížil   nebezpečný   sklon   pro

            stagnaci,  a tak by   byl   proud duchovní progrese   přerušen.
            Proto hned  po vyčerpání      své užitečnosti     duchovního obsahu  každý     stupeň pokročení
                                                          a

                                                                                                pohledu
            se stává předmětem       přehodnocení.   Toto přehodnocování se provádí  ne  z               jeho
            obsahu,     nýbrž   z   pozice   a   obsahu   následujícího   kroku.  Toto  přehodnocování   se




            soustředí   na  všechny     ideje,  pojmy,   vjemy,  znalosti,   způsoby   chápání   a   životní   styly,
            které   vládly      v  odcházejícím   kroku.   Zamíří   svou   pozornost   na   to,   v   jakém  rozsahu  -




            vůbec-li      -  je   z   této   perspektivy  použitelný   obsah   toho   kroku  pro  krok  nastupující,

            následující. Jsou tam nějaké ideje, pojmy, poznatky, vjemy,  způsoby chápání atd., které
            by bylo užitečné  zachovat?     A jsou-li, pak v   jaké   formě a stavu?  Do  jaké  míry   potřebují

            modifikaci,   pozměnění,   reformulaci,   nové   přizpůsobení   atd.,   aby    se  hodily  pro  nový
            stupeň  pokročení?     Anebo  se  mají  odhodit,  neboť  se  již  vůbec  na  nic  nehodí?  Jakému
            účelu sloužily v   předešlém kroku a proč již není možno je déle zachovat?
   329   330   331   332   333   334   335   336   337   338   339