Page 216 - KOROLARIA NOVÉHO ZJEVENÍ PÁNA JEŽÍŠE KRISTA
P. 216

Toto je velmi pěkné slovo, a i když  dotyčná osoba chápe jeho význam v jeho
            náležité konotaci, někdo jiný by mu rozuměl zcela jinak, protože konec konců jaký je
            rozdíl v tom být pospolu a ve skupině? Obě situace lze vykládat jako stejné, zatímco
            jsme sehnali dohromady několik lidí a nyní, pod maskou pospolitosti, tu máme
            skupinu lidí, jaké lze velmi účinně ovlivnit. Znajíce typickou lidskou povahu, znajíce,
            že každý člen této „pospolitosti“ je na odlišné úrovni duchovního uvědomění a že
            někteří jedinci jsou výřečnější či pasivnější než jiní, a spoléhajíce se na ohromnou
            pověst dotyčné osoby, můžeme to postupně učinit tak, že všichni následovníci či
            posluchači této osoby v pospolitosti budou naslouchat tomu, co tato osoba říká či
            navrhuje, a tak uspějeme v odříznutí posluchačova přístupu k jeho/jejímu vlastnímu
            nitru a intuici, a tedy k Pánu Ježíši Kristu. Nebo můžeme mít úspěch ve směru
            opačném: Někteří z nich se vzbouří proti takovému uspořádání a oddělí se od těchto
            členů jednotlivé pospolitosti. Takto provedeme mezi nimi rozštěp a budou mít své
            vlastní strany, jak to dělají typičtí lidé. Takto prokážeme bez stínů pochyb, že tito
            takzvaní   agenti   pozitivního   stavu   nejsou   nijak   odlišní   od   kterýchkoli   lidí   a
            popřípadě, v nejzazším smyslu, že není žádného rozdílu mezi stavem pozitivním a
            negativním.

            Mimo   pojetí   „pospolnosti“,   které   lze   vykládat   a   chápat   mnoha   protikladnými
            způsoby,   zaveďme   a   experimentujme   s   několika   dalšími   pojmy,  jako  „dětství   a
            dětskost“ a včleňme tyto pojmy do dotyčné osoby tak, že je tato osoba přijme do
            krajnosti směšného zevního chování namísto toho, aby je brala jako symboly a
            reprezentace čistoty stavů a nevinnosti a jiných pozitivních vlastností těchto pojmů,
            jak se vnímají, chápou a praktikují v pozitivním stavu, takže všichni obdivovatelé a
            následovníci této osoby vyvinou sklon následovat chování této osoby a takto je
            pokazíme   v   tom,   že   nebudou   následovat   svou   vlastní   intuici   a   svou   vlastní
            individualizovanou a osobní cestu. A navíc tímto krásným slovem „pospolnost“
            můžeme do jejich mysli vložit ideu, že v jsoucnu a bytí je zcela nová situace, která
            ustavuje odlišné rozpoložení, co se týče přijímání poselství od Pána Ježíše Krista a
            od členů vlastní niterné duchovní rodiny. Taková poselství mohou přicházet jen a
            pouze v pospolnosti a nikoli skrze jednu jednotlivou osobu, jakou je např. Petr,
            jehož posláním bylo, je a bude být přenašečem takových poselství a idejí.“

            Toto je krajně nebezpečná situace a možnost. Bylo-li by tomu tak, osobně bych se
            úplně a zcela oddělil od takové pospolitosti a od každého, který by byl takovou
            situací zkažen, jak tomu bylo s Dr. Arthurem Jonesem.

            Pseudotvůrci by mohli pokračovat: „Pokud však uspějeme toto provést, mohlo by
            nám to poskytnout jinou otevřenost pro zničení jejich duchovnosti a jednoty. V
            procesu takové pospolnosti se odehrávají různá sdílení. Různí jedinci mají různé
            zkušenosti   v   tom,   jak   komunikují   s Pánem   Ježíšem   Kristem a   se   členy   jejich
            duchovní rodiny. Využívajíce těchto jim vlastních odlišností můžeme, když nastává
            sdílení   v   pospolitosti,   vzbudit   v   některých   jedincích   pocity   závisti,   žárlivosti,
            frustrace a podobné negativní pocity z faktu, že ve stavu své niternosti vůbec
            nemají tentýž druh přístupu, jako mají jiní. Mohou si říci: „Jak k tomu přijdu, že
            vůbec   nevidím Pána   Ježíše   Krista a   členy   své   duchovní   rodiny   nebo   že   jsem
            neschopen mít k Němu/Ní a k ním jasně určený přístup, jak má on či ona ?  Jsem
            méně důležitý či méně než on/ona ?“ Takže můžeme v osobách takové povahy
            vzbudit   silné   pocity   podřadnosti   či   odvržení   či   něčeho   podobně   negativního   a
            přimět   je   k   tomu,   že   se   vzdají   své   oddanosti   k Pánu   Ježíši   Kristu a
            Jeho/Jejímu Novému zjevení nebo přinejmenším můžeme podkopat jejich důvěru v
            sebe sama a v Pána Ježíše Krista a v Jeho/Její Nové zjevení. Vždyť velmi pohodlně
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221