Page 12 - HOVORY S BOHEM - S TEBOU LÁSKO KVETE LÁSKA KOLEM NÁS
P. 12
2.kapitola
Můžeme se Bože zabývat konkrétními otázkami přeměny života na Zemi?
Samozřejmě. V knihách Hovory s Bohem jsme s Nealem většinu oblastí života na Zemi
probrali, ale my budeme o jednotlivých problémech hovořit daleko podrobněji, aby
nemohlo dojít ke zkreslenému výkladu. Lidé už tisíce let nežijí v souladu s božími, tedy
přírodními zákony. První téma, které teď podrobně rozebereme, je školství a systém
vzdělávání vůbec.
Víš, že jsem učitelka základní školy, která před jedenácti lety chtěla poznat i jiné
druhy práce a odešla ze školství mimo jiné i z finančních důvodů. Učit děti mě vždycky
bavilo, i když jsem to nepovažovala za své poslání. Je to tvořivá práce, neustále se něco
nového člověk dozvídá, komunikace s dětmi je bezprostřední a inspirující. Hledala jsem
nové formy a způsoby výuky, aby se mí žáci nenudili a naučili se co nejlépe učební látku.
Používala jsem často konkrétní příklady ze života, přizpůsobovala své vyjadřování
úrovni dětí. Nejraději jsem učila hudební výchovu, protože jsem už na Pedagogické
fakultě zpívala ve smíšeném pěveckém sboru a láska k hudbě mě provází celým životem,
i když v posledních letech ji nerozvíjím aktivně. Na všech základních školách, kde jsem
působila, jsem vedla žákovské pěvecké sbory, které se účastnily mnoha soutěží a
vystoupení pro veřejnost. V hodinách hudební výchovy jsem dala dětem k dispozici
různé rytmické nástroje, někdy i zobcové flétny, aby se spolupodílely na doprovodu
k písním. Přestože se mi práce učitelky velmi líbila, nesmířila jsem se s tím, že
nerozšiřuje můj obzor a nepoznávám další druhy činností. Jsem ale ráda, že jsem si toto
povolání zvolila, protože mi znalosti psychologie a výborné komunikativní dovednosti
pomáhají v podnikání i životě vůbec a nyní hlavně při plnění tohoto nádherného poslání.
Všechny ty roky ve školství i později, kdy jsem sledovala vývoj prostřednictvím svých
dvou dětí, jsem si uvědomovala, že systém vzdělávání neodpovídá potřebám lidí a
společnosti. Vadilo mi, že se děti musejí učit nazpaměť spoustu údajů, dat a pouček,
které můžou velmi rychle a pohodlně získat v knihách, médiích, v posledních letech i na
internetu. Ztrácejí čas „biflováním“ slov, která v životě nebudou potřebovat, místo toho,
aby se informace učili vyhledávat, zpracovávat a používat v běžném životě. Škola by
měla děti připravit do života, měla by je učit logickému myšlení, pozitivnímu přístupu a
lásce k sobě, okolí, zvířatům, přírodě. Měla by jim dát takové informace, aby byly
schopny jakékoli práce, aby je k ničemu nenutila, protože vše, co lidé „musejí“, dělají
s nechutí, tedy ne dobře.
Janičko, ty jsi pochopila, jak má vypadat systém vzdělávání. Shrneme teď základní
pravidla tak, aby je mohly aplikovat školy ve všech částech Země.
1. Omezit učení se zpaměti na nezbytné minimum ( pravopisná pravidla, matematické
úkony, několik básniček, ….)
2. Zařadit výuku praktického vyhledávání a používání informací
3. Používat co možná nejvíce příkladů ze života
4. Učit žáky milovat sebe, ostatní lidi, zvířata, přírodu, planetu a celý vesmír
5. Mluvit pravdu o Bohu a ostatních duchovních bytostech ve vesmíru, které lidem
pomáhají, jako je například Ježíš Kristus, Archanděl Gabriel a další archandělé a
andělé, vysoce vyvinutí vesmířané…
6. Učit žáky v příjemném prostředí, používat mnoho názorných pomůcek, často je vodit do
přírody, na zajímavá místa apod.
7. Učit žáky pravdu o sexu, který ve spojení s duševní láskou přináší nejkrásnější prožitky
v životě lidí, prožitky, za které se nikdo nemusí stydět.