Page 5 - hinz
P. 5

kdož se zde nazývá Nejvyšší, někomu říká či diktuje určité ideje, pojetí a myšlenky,
            které ustanovují Nové zjevení? Není pravdou, že takové tvrzení může přijít pouze od
            osoby,   která   trpí   přeludem   velikášství   či   megalomanickou   paranojou,   jak   by
            psychiatři a kliničtí psychologové mohli takovou osobu označit? Či snad to není u
            těch, kdo věří v duchy výsledek svedení či podvedení nějakým zlým či negativním
            duchem či entitou, která tvrdí, že je Nejvyšším; nebo je to zmnožená osobnost
            nemocné mysli, která činí takové výroky; anebo prostě důmyslná imaginace autora,
            který   chce   všemi   prostředky   získat   pozornost   lidí   pro   své   vlastní   neurotické
            potřeby?

            Na straně druhé, proč lidé Nové zjevení potřebují?  Nemají dostatek nejrůznějších
            knih, které jim říkají o pravdě a o tom, jak mají žít své životy?


            Eseje obsažené v této a jiných knihách autora dávají odpovědi na tyto a podobné
            otázky. Problémem s takovými odpověďmi je, že je lidé buď přijímají jako pravdivé a
            rozumné, nebo je odmítají jako nesmyslné a zavádějící. Takže se dochází k objevu
            jedné z hlavních zásad Nového zjevení: Je na svobodné volbě každého, aby je přijal
            jako pravé zjevení Nejvyššího, nebo je považoval za pomatenosti šílence, divokou
            fantazii, imaginaci autora nebo ať to kdo chce nazvat jakkoli.


            Přesně řečeno, tyto eseje nejsou napsány za účelem snahy donutit lidi, aby je přijali
            jako pravé zjevení od Nejvyššího nebo za část tohoto Zjevení. O to se autor nesnaží.
            Jsou napsány pouze k uvážení pro kohokoliv. Kdokoli se zajímá o hluboké duchovní
            záležitosti a má svou mysl otevřenou a širokou, bude je studovat, uvažovat o nich,
            meditovat nad nimi a následně rozhodne ze svého nitra, zdali je to, co se zde
            předkládá,   skutečná   součást   Nového   zjevení,   nebo   je   to   důmyslná   a   zajímavá
            duchovní teorie, s níž se může nebo nemusí souhlasit, nebo je to důsledek autorovy
            divoké   představivosti,   či   šílený   výplod   duševně   nemocné   mysli.   Nástroje   a
            prostředky ověření si takových tvrzení jsou obsaženy v Novém zjevení a každý se
            naléhavě žádá, aby tyto nástroje použil.


            Ať je závěr, který každý případný čtenář v tomto ohledu dosáhne, jakýkoli, bude to
            jeho osobní a svobodný závěr a výběr. Čtenář bude plně odpovědný za tento závěr a
            za všechny jeho důsledky. Je to každému Bohem daný dar a výsada, aby byl s to
            činit rozhodnutí o všech záležitostech života ze své svobodné volby a ze své vlastní
            svobodné vůle a nesl důsledky každého rozhodnutí.

            Jestliže kterýkoli esej v této knize bude s to vyvolat v čtenáři pozitivní reakci, která
            ho povede k tomu, aby se stal lepší lidskou bytostí, lidskou bytostí duchovnější a
            láskyplnější a moudřejší, nelze žádat či očekávat více a účel, pro který byla tato či
            kterákoli jiná předcházející kniha tohoto autora napsána, bude splněn.


            Petr Daniel Francuch
            Santa Barbara, California,
            leden 1985
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10