Page 4 - hinz
P. 4

ÚVOD




            Tato   kniha   se   skládá   ze   šestnácti   krátkých   esejů,   které   se   primárně   zabývají
            záležitostmi Nového zjevení. Probírají a vysvětlují se zde přímo či nepřímo hlavní
            pojetí, ideje a chápání Nového zjevení. Každý esej lze pojímat a číst jako v zásadě
            nezávislý nehledě na fakt, že mezi nimi existuje vzájemná volná propojenost. Vždyť
            se přece zabývají tím, co se zde nazývá Novým zjevením. Vzhledem k této relativní
            nezávislosti, může čtenář tyto různé eseje číst namátkově, tj. vybírat si ty, které se
            mu zdají nejzajímavější, nebo tituly, které v něm vzbuzují silnou touhu přečíst si je
            jako první.

            Pro některé a dokonce i pro mnohé čtenáře bude zatěžko bezprostředně přijmout
            obsah těchto esejů. Především, kolik lidí na tomto světě se v dnešních dnech zajímá
            o něco, co se nazývá něčím tak neuchopitelným, jako jsou duchovní ideje a pojetí
            týkající se něčeho, co se nazývá Nové zjevení? Pro mnohé lidi je to, jak si to sami
            definují, příliš nepraktické a neužitečné z hlediska jejich dennodenního pozemského
            snažení. Za druhé, jestliže by se i mohl najít značný počet lidí, kteří se zajímají o tyto
            záležitosti,   kolik   z nich   by   v době   moderní   vědy   a   pokročilé   technologie   bylo
            ochotno přijmout za možné takové věci, jako je Nové zjevení? Nepovažovalo by se
            přinejhorším   za   bláznivé   výplody   šílence,   nebo   přinejmenším   za   projev   divoké
            fantazie a bohaté představivosti spisovatele, spíše než za zjevení, které přichází
            přímo   od   Nejvyššího?   Není   pravdou,   že   poznání   čehokoliv   má   být   získáno
            objektivním   pozorováním:   Akumulací,   klasifikací,   ověřením,   zkoumáním   a
            obezřetným   zobecněním   vnímatelných   faktů   a   dat   při   užití   dobře   definovaných
            postupů a nástrojů předepsaných dle určitých očekávaných standardů vědeckého
            myšlení; a ne nějakým nejasným zjevením, které zdánlivě přicházejí odnikud bez
            žádné možnosti bezprostřední, objektivní verifikace?


            Na druhé straně byť i mnozí lidé přijímají fakt, že jedním z důležitých prostředků
            získávání poznatků a pochopení pravdy je přímé zjevení od Nejvyššího, mají potíže
            s přijetím faktu, že takové zjevení může být poskytnuto v moderních dobách. Mnozí
            lidé   věří,   že   všechny   potřebná   zjevení   byla   jednou   a   provždy   člověčenstvu
            poskytnuta  v určité  době  v minulosti a byla  zaznamenána  v takzvaných svatých
            písmech.   Věří,   že   tato   písma   nemohou   být   nahrazena,   pozměněna,   doplněna,
            dotvořena a že jejich platnost má absolutní hodnotu, kterou nelze nikdy změnit.

            Mnozí lidé navíc věří, že takové zjevení se může týkat jen takzvaně náboženských
            záležitostí a nemůže mít žádný vztah k něčemu jinému nebo k nějakému jinému
            aspektu každodenního života.

            Tyto   a   podobné   názory   vzbuzují   dojem,   že   Nejvyšší   již   nefunguje   v přímé
            komunikaci s lidmi, ale že Své věci postoupil a licenci k objevování pravdy poskytl
            buď   vědě,   nebo   svatým   spisům,   či   obojímu,   nechávaje   veškeré   rozhodování   a
            významu a obsahu skutečné pravdy na nich. Mnozí lidé jdou dokonce tak daleko, že
            prohlašují,   že   není   žádný   Bůh,   Nejvyšší,   Stvořitel   a   že   vše   je   vysvětlitelné   a
            odvoditelné z přírodních zákonů, které se ustanovily samy sebou jako věc náhody či
            příhody.   Pro   lidi   jim   podobné   bude   obsah   této   knihy   výsledkem   poblouznění
            šílence.


            Ať je  tomu jakkoli, není  pro moderní lidi snadné  věřit  tomu či  přijmout  to, že
            v současné době je něco jako Nové zjevení možné. Znamená to skutečně, že Bůh,
   1   2   3   4   5   6   7   8   9