Page 4 - hinz
P. 4
ÚVOD
Tato kniha se skládá ze šestnácti krátkých esejů, které se primárně zabývají
záležitostmi Nového zjevení. Probírají a vysvětlují se zde přímo či nepřímo hlavní
pojetí, ideje a chápání Nového zjevení. Každý esej lze pojímat a číst jako v zásadě
nezávislý nehledě na fakt, že mezi nimi existuje vzájemná volná propojenost. Vždyť
se přece zabývají tím, co se zde nazývá Novým zjevením. Vzhledem k této relativní
nezávislosti, může čtenář tyto různé eseje číst namátkově, tj. vybírat si ty, které se
mu zdají nejzajímavější, nebo tituly, které v něm vzbuzují silnou touhu přečíst si je
jako první.
Pro některé a dokonce i pro mnohé čtenáře bude zatěžko bezprostředně přijmout
obsah těchto esejů. Především, kolik lidí na tomto světě se v dnešních dnech zajímá
o něco, co se nazývá něčím tak neuchopitelným, jako jsou duchovní ideje a pojetí
týkající se něčeho, co se nazývá Nové zjevení? Pro mnohé lidi je to, jak si to sami
definují, příliš nepraktické a neužitečné z hlediska jejich dennodenního pozemského
snažení. Za druhé, jestliže by se i mohl najít značný počet lidí, kteří se zajímají o tyto
záležitosti, kolik z nich by v době moderní vědy a pokročilé technologie bylo
ochotno přijmout za možné takové věci, jako je Nové zjevení? Nepovažovalo by se
přinejhorším za bláznivé výplody šílence, nebo přinejmenším za projev divoké
fantazie a bohaté představivosti spisovatele, spíše než za zjevení, které přichází
přímo od Nejvyššího? Není pravdou, že poznání čehokoliv má být získáno
objektivním pozorováním: Akumulací, klasifikací, ověřením, zkoumáním a
obezřetným zobecněním vnímatelných faktů a dat při užití dobře definovaných
postupů a nástrojů předepsaných dle určitých očekávaných standardů vědeckého
myšlení; a ne nějakým nejasným zjevením, které zdánlivě přicházejí odnikud bez
žádné možnosti bezprostřední, objektivní verifikace?
Na druhé straně byť i mnozí lidé přijímají fakt, že jedním z důležitých prostředků
získávání poznatků a pochopení pravdy je přímé zjevení od Nejvyššího, mají potíže
s přijetím faktu, že takové zjevení může být poskytnuto v moderních dobách. Mnozí
lidé věří, že všechny potřebná zjevení byla jednou a provždy člověčenstvu
poskytnuta v určité době v minulosti a byla zaznamenána v takzvaných svatých
písmech. Věří, že tato písma nemohou být nahrazena, pozměněna, doplněna,
dotvořena a že jejich platnost má absolutní hodnotu, kterou nelze nikdy změnit.
Mnozí lidé navíc věří, že takové zjevení se může týkat jen takzvaně náboženských
záležitostí a nemůže mít žádný vztah k něčemu jinému nebo k nějakému jinému
aspektu každodenního života.
Tyto a podobné názory vzbuzují dojem, že Nejvyšší již nefunguje v přímé
komunikaci s lidmi, ale že Své věci postoupil a licenci k objevování pravdy poskytl
buď vědě, nebo svatým spisům, či obojímu, nechávaje veškeré rozhodování a
významu a obsahu skutečné pravdy na nich. Mnozí lidé jdou dokonce tak daleko, že
prohlašují, že není žádný Bůh, Nejvyšší, Stvořitel a že vše je vysvětlitelné a
odvoditelné z přírodních zákonů, které se ustanovily samy sebou jako věc náhody či
příhody. Pro lidi jim podobné bude obsah této knihy výsledkem poblouznění
šílence.
Ať je tomu jakkoli, není pro moderní lidi snadné věřit tomu či přijmout to, že
v současné době je něco jako Nové zjevení možné. Znamená to skutečně, že Bůh,