Page 386 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 386

DIALOG 138

            odporným  úsilím  v tomto  ohledu  dosáhly  pravého  opaku  toho,  co  zamýšlely
            dosáhnout. V současné době vy, Moji praví představitelé na planetě Nula, jste nositeli
            těchto ilustrativních a demonstrativních příkladů. A třebaže současné duchovní klima
            od  vás  nevyžaduje  být  mučedníky  ve  fyzickém  smyslu,  jako  byli  první  křesťané,
            nicméně  to,  že  snášíte  všechno,  co  se  děje  na  této  planetě  a  ve  vašich  osobních  a
            individuálních  životech,  se  může  považovat  za  zvláštní  typ  mučednictví,  které  se
            nějakým  způsobem  rovná  mučednictví  prvních  křesťanů.  To  si  pamatujte!  V tomto
            bodě uzavřeme tuto stručnou historickou exkurzi a věnujeme se něčemu jinému.


            Chtěl bych stručně rozpracovat nějaký jiný aspekt Kolomanovy otázky týkající se textu
            v Lukášovi 12:22-34. Nyní bych chtěl položit důraz na dva aspekty tohoto textu. První,
            z toho, co jsem Já tehdy řekl, je zřejmé, že pravá duchovní nebo jakákoliv jiná hodnota
            jakéhokoliv života je sentientní mysl. Všechny ostatní formy života, formy, které uvnitř
            neobsahují žádné znaky sentience, a tudíž nemají uvědomění si svého sebeuvědomění
            prostřednictvím  svého  ‚já  jsem‘,  mají  pouze  dočasný  a  přechodný  význam.  Jejich
            hodnota leží v dočasném a přechodném užití toho, co představují pro sentientní mysl.
            V momentě, kdy je jejich užitečnost vyčerpána, jako jedinečné nesentientní entity, ať
            už zvířecí, nebo rostlinné entity, už vícekrát nenastanou ve skutečném smyslu slova.
            Jak si pamatujete z moskevského Dialogu 85., tato situace odráží faktor závislosti na
            čemkoliv,  co  sentientní  mysl  promítá  prostřednictvím  svých  idejí,  kvalitou  jejich
            individualizovaného  a  zosobněného  života  a  podobnými  faktory,  které  všechny
            souvisejí se strukturou, přirozeností a dynamikou sentientní mysli. Kdežto v konečném
            smyslu,  teoreticky  řečeno,  sentientní  mysl  ve  své  esenci  a  substanci  nezávisí  na
            jsoucnu a bytí těchto nesentientních životních forem, tyto formy plně závisí na jsoucnu
            a bytí sentientní mysli a bez ní nemohou být ani existovat. Faktor závislosti sentientní
            mysli  leží  v jeho  původním  Absolutním  Zdroji  -  Pánu  Ježíši  Kristu.  V tomto  smyslu
            můžeš říci, že tak, jako nesentientní životní forma nemůže být a existovat bez jsoucna a
            bytí  sentientní  mysli,  tak  je  jsoucno  a  bytí  sentientní  mysli  nemyslitelné  bez
            Absolutního  Jsoucna  a  Absolutního  Bytí  Absolutní  Sentientní  Mysli.  Nesentientní
            životní formy odrážejí, ilustrují a demonstrují tento faktor závislosti.


            Avšak,  protože  sentientní  mysl  je  pravá  odvozenina  z Absolutní  Sentientní  Mysli  a
            nesentientní životní formy jsou odvozeninami relativních sentientní mysli, sentientní
            mysl má absolutní hodnotu ve své relativní kondici a nesentientní životní formy mají
            pouze relativní hodnotu ve své kondici, která je relativní k relativnímu. Takže, kdokoliv
            umísťuje  absolutní  hodnotu  v něco,  co  ji  nemá,  činí  z něho  neužitečnou  modlu,
            dovolující jí dominovat jejímu/jeho životu. Toto je jeden z mnoha zdrojů duchovního
            cizoložství a hnus modlářství. Proto kdokoliv uctívá přírodu a to, co obsahuje ve svých
            nesentientních životních formách, jako to, co má absolutní hodnotu, bez jakéhokoliv
            ohledu  na  pravý  původní  zdroj  jejich  přechodného  a  dočasného  jsoucna  a  bytí,
            dopouští se duchovního cizoložství a uctívá modly. Jistým způsobem je tato tendence
            propagována některými následovníky takzvaného hnutí Nového věku. Prosím, buďte
            opatrní a neupadněte do jejich ‚atraktivních ‚ pastí.


            Druhá  záležitost zmíněného textu Lukáše se  pojí  s veršem 33, který zní následovně:
            ‚Prodejte, co máte, a dávejte milodary; opatřete si měšce, které se neopotřebují...‘ Ti, kdo
            si tento verš vykládají osobně, si myslí, že jste skutečně nabádáni prodat to, co máte ve
   381   382   383   384   385   386   387   388   389   390   391