Page 386 - DIALOGY S PÁNEM JEŽÍŠEM KRISTEM DRUHÝ DÍL
P. 386
DIALOG 138
odporným úsilím v tomto ohledu dosáhly pravého opaku toho, co zamýšlely
dosáhnout. V současné době vy, Moji praví představitelé na planetě Nula, jste nositeli
těchto ilustrativních a demonstrativních příkladů. A třebaže současné duchovní klima
od vás nevyžaduje být mučedníky ve fyzickém smyslu, jako byli první křesťané,
nicméně to, že snášíte všechno, co se děje na této planetě a ve vašich osobních a
individuálních životech, se může považovat za zvláštní typ mučednictví, které se
nějakým způsobem rovná mučednictví prvních křesťanů. To si pamatujte! V tomto
bodě uzavřeme tuto stručnou historickou exkurzi a věnujeme se něčemu jinému.
Chtěl bych stručně rozpracovat nějaký jiný aspekt Kolomanovy otázky týkající se textu
v Lukášovi 12:22-34. Nyní bych chtěl položit důraz na dva aspekty tohoto textu. První,
z toho, co jsem Já tehdy řekl, je zřejmé, že pravá duchovní nebo jakákoliv jiná hodnota
jakéhokoliv života je sentientní mysl. Všechny ostatní formy života, formy, které uvnitř
neobsahují žádné znaky sentience, a tudíž nemají uvědomění si svého sebeuvědomění
prostřednictvím svého ‚já jsem‘, mají pouze dočasný a přechodný význam. Jejich
hodnota leží v dočasném a přechodném užití toho, co představují pro sentientní mysl.
V momentě, kdy je jejich užitečnost vyčerpána, jako jedinečné nesentientní entity, ať
už zvířecí, nebo rostlinné entity, už vícekrát nenastanou ve skutečném smyslu slova.
Jak si pamatujete z moskevského Dialogu 85., tato situace odráží faktor závislosti na
čemkoliv, co sentientní mysl promítá prostřednictvím svých idejí, kvalitou jejich
individualizovaného a zosobněného života a podobnými faktory, které všechny
souvisejí se strukturou, přirozeností a dynamikou sentientní mysli. Kdežto v konečném
smyslu, teoreticky řečeno, sentientní mysl ve své esenci a substanci nezávisí na
jsoucnu a bytí těchto nesentientních životních forem, tyto formy plně závisí na jsoucnu
a bytí sentientní mysli a bez ní nemohou být ani existovat. Faktor závislosti sentientní
mysli leží v jeho původním Absolutním Zdroji - Pánu Ježíši Kristu. V tomto smyslu
můžeš říci, že tak, jako nesentientní životní forma nemůže být a existovat bez jsoucna a
bytí sentientní mysli, tak je jsoucno a bytí sentientní mysli nemyslitelné bez
Absolutního Jsoucna a Absolutního Bytí Absolutní Sentientní Mysli. Nesentientní
životní formy odrážejí, ilustrují a demonstrují tento faktor závislosti.
Avšak, protože sentientní mysl je pravá odvozenina z Absolutní Sentientní Mysli a
nesentientní životní formy jsou odvozeninami relativních sentientní mysli, sentientní
mysl má absolutní hodnotu ve své relativní kondici a nesentientní životní formy mají
pouze relativní hodnotu ve své kondici, která je relativní k relativnímu. Takže, kdokoliv
umísťuje absolutní hodnotu v něco, co ji nemá, činí z něho neužitečnou modlu,
dovolující jí dominovat jejímu/jeho životu. Toto je jeden z mnoha zdrojů duchovního
cizoložství a hnus modlářství. Proto kdokoliv uctívá přírodu a to, co obsahuje ve svých
nesentientních životních formách, jako to, co má absolutní hodnotu, bez jakéhokoliv
ohledu na pravý původní zdroj jejich přechodného a dočasného jsoucna a bytí,
dopouští se duchovního cizoložství a uctívá modly. Jistým způsobem je tato tendence
propagována některými následovníky takzvaného hnutí Nového věku. Prosím, buďte
opatrní a neupadněte do jejich ‚atraktivních ‚ pastí.
Druhá záležitost zmíněného textu Lukáše se pojí s veršem 33, který zní následovně:
‚Prodejte, co máte, a dávejte milodary; opatřete si měšce, které se neopotřebují...‘ Ti, kdo
si tento verš vykládají osobně, si myslí, že jste skutečně nabádáni prodat to, co máte ve